چه تیم هایی قهرمان خواهند شد؟ بررسی 5 لیگ معتبر اروپا در فصل 2014-2013

چه هیجانی! بازی های دوستانه تیم های مورد علاقه خود را در پیش فصل که می بینیم، با توجه به داشته های تیم، پتانسیل جوانی، تجربه حاکم بر تیم با بازیکنان پا به سن گذاشته و کنار هم گذاشتن تمام اما و اگرها، امیدواریم نتایج مورد نظر خود را از تیممان شاهد باشیم.

اختصاصی: چه تیم هایی قهرمان خواهند شد؟ بررسی 5 لیگ معتبر اروپا در فصل 2014-2013

اسپانیا


در لالیگا چشم ها کما فی سابق دوخته شده به ساق پاهای بازیکنان بارسلونا و رئال مادرید است. بی تردید طرفداران هر دو تیم، به بازیکنان خود ایمان دارند و شانس نخست قهرمانی را برای تیم خود قائل هستند.

رئالی ها خوشحال از حفظ رونالدو، خرید ستاره های جوانی همچون ایسکو و ایارامندی، امیدواری به حفظ ایگواین و تکیه بر تجربه سر مربی جدید خود بسیار امیدوارند که عنوان قهرمانی لالیگا را از بارسلونا پس بگیرند.

اما آبی او اناری ها با وجود مسی، ژاوی و اینیستا، احتمال خرید یک مدافع شش دانگ برای برطرف کردن مشکلات خط دفاعی تیم و اضافه شدن نیمار مستعد و فوق العاده، مدافع عنوان قهرمانی را کسی جز آبی و اناری ها نمی دانند. هر چند تیتو ویلانووا استعفا کرد، اما سرمربی جدید آنها مسلما شخص کوچکی نخواهد بود و هواداران تیم شهر بارسلون به بازیکنان و کادرفنی آینده خود ایمان دارند.

والنسیا و آتلتیکو مادرید به همراه مالاگا از تیم هایی هستند که انتظار می رود در بازی های رو در رو مشکلاتی را برای دو غول بزرگ اسپانیایی ایجاد کنند. البته آتلتیکو مادرید با از دست دادن فالکائو و مالاگا با از دست دادن ایسکو و پلگرینی، شانس زیادی برای متوقف کردن بارسا و رئال نخواهند داشت مگر اینکه برای تقویت تیم خود اقدام کنند و جای خالی مهره های کلیدی خود را پر کنند.

اما با توجه به تغییرات کادر فنی در هر دو تیم معتبر اسپانیایی، حضور کارلتو در مادرید که یک برنده واقعی است، اجازه بدهید ما رئال مادرید را شانس نخست قهرمانی در فصل آینده بدانیم. 

پیش بینی بنده از سه تیم نخست لالیگا در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳: ۱- رئال مادرید ۲-بارسلونا ۳-والنسیا

 

ایتالیا

در سری آ هم یوونتوسی ها شانس اول قهرمانی هستند. میلان امیدوار است با عملکردی بهتر از فصل گذشته و احتمال لغزش یووه گوی سبقت را از راه راه پوشان بگیرد. یوونتوسی ها حالا دیگر یک پوگبای کم تجربه ندارند. آنها بهترین بازیکن جام جهانی جوانان را در اختیار دارند و پیرلو و توز هم مسلما در تحقق رویاهای هواداران یووه نقش زیادی خواهند داشت. ویدال را فراموش نکنیم. او بهترین بازیکن فصل گذشته یوونتوس بود و بازیساز و گلزن برجسته ای به شمار می رود. خط دفاعی مستحکم یووه با حمایت بوفون بی نظیر خواهد بود و بی تردید شانس نخست قهرمانی در سری آ تیمی جز یوونتوس نیست.

اما ناپولی با آوردن بنیتز، از دست دادن کاوانی و حضور احتمالی هیگواین، جان تازه ای خواهد گرفت. زوج همسیک و هیگواین برای ویران کردن هر خط دفاعی کافی خواهد بود. بنیتز در صورتی که به درستی افکار خود را در تیم جدیدش پیاده کند، رقیب جدی برای یووه و میلان خواهد بود. ناپولی حالا دیگر تیم متوسطی در اروپا نیست. آنها در سال های گذشته تجربیات زیادی را کسب کرده اند و مسیر خود را پیدا کرده اند. 

از دیگر تیم هایی که رسیدن آنها به رده های بالاتر نسبت به فصل گذشته دور از ذهن نیست اینتر است. رم و لاتزیو هم در کنار فیورنتینا می توانند شگفتی ساز شوند و با پایین کشیدن تیم های سر شناس به فکر کسب سهمیه های اروپایی باشند.

اینتر مجددا لئوناردو را در نزدیکی خود می بیند. آنها به نظر خیلی با دوران اوج خود فاصله دارند و باید موراتی به فکر بازسازی تیم خود باشد. جدایی ستاره ها در سال های اخیر از این تیم، پس از رفتن مورینیو ضربه بزرگی به پیکر آبی و مشکی پوشان میلان وارد کرد. به هر حال اینتر تیمی بزرگ و پر طرفدار است و شاید در این فصل، با تکیه بر نیروی جوانی تیم خود و حضور چند بازیکن با تجربه، مجددا روز های خوب خود را بر گرداند.

موضوعی که اکثر شما هم با من موافق هستید، قهرمانی شاگردان کونته در پایان فصل آینده است. برای قهرمانی، یک تیم یکدست، متحد، ترکیبی از بازیکنان جوان با انگیزه و با تجربه همراه با خط دفاعی مستحکم نیاز است. کدام تیم در سری آ به اندازه تیم تورینی این ویژگی ها را دارد؟

پیش بینی بنده از سه تیم نخست فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ سری آ: ۱- یوونتوس ۲-میلان ۳- ناپولی 

 

آلمان

در بوندسلیگا چه خبر خواهد بود؟ تغییر کادر فنی در تیم رویایی بایرن مونیخ چه تاثیری خواهد داشت؟ تیمی که پر است از هافبک های درجه یک، یک خط دفاع بتونی و خط حمله های ویرانگر آیا با تفکرات پپ گواردیولای پر افتخار، همچنان به افتخار آفرینی ادامه خواهد داد؟

دورتموند می تواند همانند دو فصل و سه فصل پیش که دو بار پیاپی قهرمان آلمان شد، مونیخ را متوقف کند یا دیگر دوران آنها تمام شده است؟ مسلما اینکه دوران آنها را در حضور یورگن کلوپ تمام شده بدانیم غیر منطقی است. زرد های وستفالن اصلی ترین رقیب مونیخ در آلمان هستند آنها در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته هم با اختلاف یک گل به بایرنی باختند که با درهم کوبیدن یوونتوس و بارسلونا به استقبال انها رفته بود. 

به این تیم دراکسلر، ستاره جوان شالکه را هم اضافه کنید که در حال نهایی کردن مراحل پیوستنش به دورتموند است.

نیروی جوانی و جنگندگی تیم یورگن کلوپ موفق تر خواهد بود یا تجربه، قدرت، همبستگی و خلاقیت تیم پپ گواردیولا؟ 

بنده بایرن مونیخ را همانند بسیاری دیگر از کارشناسان و هوادران فوتبال، شانس نخست قهرمانی می دانم. شما تصور کنید کدام یک از تیم های بوندسلیگا می تواند قدرت رقابت با تیمی را داشته باشد که در درون دروازه نویر شش دانگ، در خط دفاعی کاپیتان لام، فن بویتن، در خط میانی، روبن، شوان اشتایگر، ریبری، گوتزه، تیاگو، مولر، کروس و... را در اختیار دارد، داشته باشد؟

پیش بینی بنده از سه تیم نخست بوندسلیگا در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳: ۱-بایرن مونیخ ۲-بوروسیا دورتموند ۳- بایر لورکوزن

 

فرانسه

به سراغ لوشامپیونه برویم. موناکو شاید اولین تیمی در اروپا باشد که به محض صعود از دسته پایین تر به لوشامپیونه مدعی قهرمانی محسوب می شود. آنها با به خدمت گرفتن جیمز رودریگز، ژائو موتینیو و فالکائو کلمبیایی، سخت در تلاش هستند تا به زودی خود را در جمع مدعیان قهرمانی لیگ 1 فرانسه ببینند.

مالکان ثروتمند موناکو هر کاری می کنند و هر هزینه ای لازم باشد تقبل می کنند تا تیمشان نتیجه مورد نظر را بگیرد. اما آیا PSG در کنار پشتوانه مالی قوی، تجربه ای بیشتر و شخصیت بزرگتر نسبت به حریف خود ندارد؟ پاریسی ها مسلما شانس نخست قهرمانی در لیگ1 فرانسه هستند و موناکو طول خواهد کشید تا در این مسابقات جا بیافتد. لیون را فراموش نکنیم؛ انها سابقه قهرمانی در ۵ دوره پیاپی لیگ فرانسه را دارند و این سابقه خیلی دور نیست. قبل از ظهور پاریسن ژرمن به همراه مالکین ثروتمندش، آنها حرف اول و آخر را در لوشامپیونه می زدند.

همه این اما و اگر ها را که کنار هم بذاریم، پی اس جی شانس بیشتری نسبت به سایر رقبای خود دارد. هنوز فصل نقل و انتقالات به پایان نرسیده است اما مارکینیوس بازیکن تازه وارد این تیم می تواند پدیده این فصل اروپا باشد. کاوانی هم که بزرگترین خرید این فصل لیگ فرانسه است، پس علاوه بر مدعی بودن در لیگ فرانسه، پاریس سن ژرمن را در اروپا نیز یک تیم مدعی بدانید.

پیش بنی بنده از سه تیم نخست لوشامپیونه در پایان فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳: ۱-پاریس سن ژرمن ۲-لیون ۳- موناکو


انگلستان

اما آخرین لیگی که ما آن را بررسی خواهیم کرد، لیگ برتر انگلستان، برترین لیگ دهه نخست قرن بیست و یکم است. لیگی که همواره پر از هیجان، کری های به یاد ماندنی و رقابتی جذاب میان تیم های مختلف است.

دروغ چرا، بنده علاقه خاصی به رقابت های لیگ برتر انگلستان دارم.

اولین تیمی که شرایط آن را بررسی خواهیم کرد، قهرمان دوره گذشته این رقابت ها است. منچستریونایتد، دیگر سر آلکس فرگوسن را روی نیمکت خود نخواهد دید! خدای من. پدرخوانده فوتبال جزیره بازنشته شده است و دیوید مویس، سرمربی سابق اورتون هدایت قهرمان ۲۰ دوره لیگ انگلستان را بر عهده گرفته است.

دیوید مویس چه وظیفه ای دارد؟ آماد کردن تیم قهرمان برای قهرمانی؟ تقویت تیم قهرمان یا از بین بردن نقاظ ضعف یک تیم قهرمان؟ مویس دو کار پیش رو دارد که یکی بسیار دوشوار و دیگری راحت تر است.

کار بسیار دشوار مویس، قهرمان نگه داشتن تیم قهرمان است. کاری که فرگوسن همواره می گفت، سخت تر از قهرمان کردن است. مویس یک تیم با ۲۰ بازیکن درجه یک دارد. کار راحت او هم کار کردن با ستاره های نامی است. دیگر نیازی نیست به آنها درس بدهد که چگونه باید در برابر حریف های قدرتمند قرار بگیرند. او در اورتون این مشکل را داشت اما در یونایتد، با حضور با تجربه ها، کار سختی در پیش ندارد.

حفظ رونی می تواند برگ برنده مویس در فصل آینده باشد. همانطور که خرید فن پرسی در فصل قبل، برگ برنده فرگوسن بود و آنها سیتی را پشت سر گذاشتند. حضور رونی، فن پرسی و کاگاوا برای دومین فصل پیاپی کنار هم می تواند فاتحه تمام تیم های مدعی را بخواند. منچستریونایتد می خواهد یک هافبک درجه یک نیز بخرد.

حضور گرث بیل یا فابرگاس هم می تواند قهرمانی یونایتد را تا حدودی تضمین کند.

پس بر طبق عادت یونایتد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. 

چلسی با مورینیو! هیجان لیگ برتر با همین جمله چند برابر می شود. یادش بخیر جنگ های لفظی آقای خاص و سرآلکس فرگوسن. دو مردی که در اوایل حضور مورینیو دشمن یکدیگر بودند، در اواخر حضور مرد پرتغالی دوست های خوبی شده بودند. حالا بدون فرگی، مورینیو باز هم اصلی ترین رقیب خود را منچستریونایتد می بیند.

سرمربی جدید آبی های لندن تجربه زیادی از حضور در انگلستان دارد به طوری که خود را در حضور آرسن ونگر، پدرخوانده لیگ برتر بعد از رفتن فرگوسن می داند! چلسی با تکیه بر نیروی تجربه و حضور جوانان بزرگی همچون اسکار و آزارد، شانس بعدی قهرمانی به شمار می رود. یکی از دلایلی که چلسی را مدعی دوم قهرمانی می دانیم، فاصله ۱۴ امتیازی آنها با قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بود.

یونایتد با ۸۹ امتیاز اول شد و چلسی با ۱۴ امتیاز اختلاف بعد از سیتی، رتبه سوم جدول را به خود اختصاص دادند. جبران این اختلاف در فصل جدید بعید نیست اما، حریف آنها تیمی با تجربه، همیشه مدعی و سرحال است.

سیتی بدون شک به عنوان قهرمان فصل، ۲۰۱۲-۲۰۱۱ همچنان تیم ترسناکی است. آنها با خرید، ناواس و نگردو از سویا، فرناندینیو و یووتیچ، گام دیگری در خرید ستاره ها برداشت. مالکان عربی و ثروتمند سیتی با یک قهرمانی در انگلستان راضی نشدند. آنها هزینه های زیادی را برای تیم های پایه و کمپ تمرینی تیم خود متحمل شدند.

پیگرینی با تجربه و سرشناس جایگزین مانچینی شده است و حالا یک تجربه جدید را خواهد داشت. منچسترسیتی تیم بسیار قوی را راهی رقابت های لیگ برتر خواهد کرد اما همانطور که گفته شد حضور بازیکنان جدید از لیگ های دیگر، سطح شناخت آنها از رقابت های لیگ برتر را کمی کاهش داده است و زمان خواهد برد تا با شرایط این رقابت ها خو بگیرند.

آنها آگوئرو، کمپانی، توره و سیلوا، چهار بازیکن کلیدی خود را نیز حفظ کرده اند و تیمی مدعی و باشخصیت را تشکیل داده اند. 

آرسنال هم با وجود نتایج ضعیف و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا که به سختی به دست آمد، هنوز نتوانسته اند تیم خود را آنچنان که باید ببندند. ونگر به نظر دوست دارد برای خرید ستاره ها اقدام کند اما در صورتی که بازیکنان بزرگ به این تیم ملحق نشوند و سرمربی فرانسوی توپچی ها مجبور باشد همانند فصل گذشته از ترکیبی جوان استفاده کند، مجددا باید رقابت سه تیم دیگر را برای قهرمانی نظاره گر باشد.

تاتنهام در حال از دست دادن گرث بیل است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، ضربه بزرگی به سفید های وایت هارت لین وارد خواهد شد. از طرفی قرمز های آنفیلد هم شاهد جدایی طلب بودن سوارز، بهترین بازیکن فصل گذشته خود هستند. رفتن سوارز هم لیورپول را دوباره ناقص خواهد کرد. راجرز به نظر مسیر درستی را برای وارد کردن دوباره لیورپول به کورس قهرمانی انتخاب کرده است اما تا زمانی که موفق به حفظ ستاره های خود نشود، رتبه های بالای جدول دور از دسترس است.

پیش بینی بنده از سه تیم نخست رقابت های لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳: ۱- منچستریونایتد ۲-چلسی ۳-منچسترسیتی

 
با توجه به مواردی که به مختصر در مورد شرایط تیم ها ولیگ های معتبر اروپایی گفته شد، شما کدام لیگ را دنبال می کنید؟ به نظر شما  کدام تیم ها شانس های اول قهرمانی هستند و کدام تیم ها می توانند شگفتی خلق کنند؟

شاهد یک فصل قابل پیش بینی با قدرت دوباره تیم های سرشناس خواهیم بود یا شرایط فرق خواهد کرد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ