بسکتباليست‌هاي ايران کره‌ را شکست دادند
تاريخ : جمعه 11 مرداد 1392برچسب:, | 17:45 | نویسنده : Amir

تيم ملي بسکتبال ايران در دومين ديدار خود در جام ملتهاي آسيا توانست کره را از پيش رو بر دارد.

تيم ملي بسکتبال ايران در دومين ديدارش از مرحله گروهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا به مصاف کره‌جنوبي رفت و با عملکردي خوب 76 بر 65 به پيروزي رسيد و دومين بردش در اين مسابقات را جشن گرفت. به نقل از ايسنا، ايران هم اکنون تنها تيم بدون باخت گروه C است و فردا بايد به مصاف چين برود.

*کوارتر نخست: 18 بر 15 ايران

بچيروويچ دوباره ترکيب اصلي‌اش را وارد ميدان کرد. مهدي کامراني، حامد آفاق، صمد نيکخواه‌بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي وارد ميدان شدند و از همان ابتدا توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و با پرتاب آزاد حامد حدادي به امتياز رسيدند.

ايران با استفاده از قامت اوشين ساهاکيان و حامد حدادي در زير سبد به دنبال امتياز بود و کره‌اي‌ها از همان ابتدا به دنبال استفاده از حمله‌هاي سرعتي بودند. دو تيم در دفاع خوب کار مي‌کردند اما بازهم قدرت زير سبد ايران فرصت را براي شاگردان بچيروويچ ايجاد مي‌کرد تا امتيازآوري کنند. ايران 7 بر 4 از حريف شرقي‌اش پيش بود. ايران دفاع خوبي داشت و توپ‌ربايي‌هاي آفاق و کامراني عرصه را بر حريف تنگ‌تر مي‌کرد.

در ادامه کُره رو به پرتاب سه امتيازي آورد. دفاع نفر به نفر کُره نيز خط حمله ايران را تحت فشار قرار مي‌داد. کره‌اي‌ها با سرعت زياد از بازيکنان ايران خطا مي‌گرفتند و فاصله امتيازي را کم مي‌کردند. ايران 13 بر 9 پيش بود اما کره‌اي‌ها همچنان فشارش را افزايش مي‌داد.

اصغر کاردوست نخستين بازيکن ايران بود که از روي نيمکت وارد ميدان شد. او جاي حامد حدادي را گرفت و عملکرد خوبي نيز داشت. در ادامه روزبه ارغوان و جواد داوري نيز وارد ميدان شدند و در سه دقيقه مانده به پايان کوارتر نخست برابر کره‌اي‌ها ايستادند و امتيازآوري آنها را متوقف کردند. ايران در نهايت اين کوارتر را 18 بر 15 به سود خود به پايان رساند.

*کوارتر دوم:16 بر 12 کره‌جنوبي

کواتر دوم مسابقه با امتيازآوري کره‌اي‌ها آغاز شد. کره دفاع خود را تقويت کرده بود و اجازه امتيازآوري به ايران نمي‌داد و بالاخره توانست براي نخستين بار در جريان بازي از ايران پيش بيفتند. نتيجه بازي 19 بر 18 به سود کره شد و بچيروويچ براي شاگردانش زمان استراحت گرفت. با بازگشت دوباره بازيکنان به ميدان ايران کارش را سرعتي ادامه داد و همان ابتدا با امتياز کاپيتان تيم ملي دوباره از حريفش پيش افتاد. اسلم دانک حامد حدادي نيز عملکرد تيمي ايران را کامل کرد و دوباره فاصله امتيازي به سود ايران افزايش پيدا کرد اما طولي نکشيد که بازهم ايران اسير دفاع کره شد.

در ادامه کره سيستم دفاعي‌اش را نفر به نفر کرد که جواب داد و با استفاده از ضد حمله‌هاي سريع فاصله را کاهش داد. دو تيم پاياپاي کار مي‌کردند و تنها 5 دقيقه به پايان نيمه نخست باقي مانده بود. با اينکه فاصله امتياز بسيار کم بود بچيروويچ به طور مقطعي بازيکنانش را تغيير مي‌داد و از اکثر ملي پوشانش استفاده مي‌کرد. در حالي که ايران سعي داشت بازي را آرام‌تر کند کره‌اي‌ها در دو ضد حمله موفق کار کردند و دوباره بازي برابر شد. تعداد خطاهاي ملي پوشان در اين دقايق بالا رفته بود و همين موضوع فرصت امتيازآوري به کره مي‌داد.

کره در دقايق پاياني کوارتر دوم بهتر کار کرد و توانست به برتري برسد. در حالي که ملي پوشان ايران در امتيازآوري ناموفق بودند و موقعيت‌هايشان را از دست مي‌دادند کره‌اي ها با نفوذهاي سريع به سبد ايران مي‌رسيدند و امتياز مي‌گرفتند. کره در يک دقيقه مانده به نيمه نخست 31 بر 27 پيش بود. ايران در اين کوارتر در امتيازآوري ضعيف کار کرد و نتوانست کاري برابر کره پيش ببرد.

ثانيه‌هاي پاياني کوارتر دوم نيز به سود کره گذشت و پرتاب سه امتيازي آنها نيز وارد سبد ايران شد و در نهايت اين کوارتر با نتيجه 16 بر 12 به سود حريف شرقي ايران به پايان رسيد. کره‌اي‌ها با درخشش در کوارتر دوم توانستند نيمه نخست را با برد پشت سر بگذارند.

در کوارتر دوم بازي مي‌توان به پرتاب‌هاي پنالتي از دست رفته حامد حدادي اشاره کرد.

*کوارتر سوم: 21 بر 7 ايران

نيمه دوم در حالي آغاز شد که کره‌اي‌ها 34 بر 32 از ايران پيش بودند اما امتياز صمد نيکخواه بهرامي بازي را برابر کرد و در ادامه دوباره از حريف شرقي‌اش پيش افتاد. بازي براي هر دو تيم پر اشتباه و بدون امتياز پيش مي‌رفت. ايران و کره تمرکز خوبي در دفاع داشتند و به همين دليل حمله‌هايشان اکثرا ناموفق مي‌شد.

در ادامه کار، ايران توپ و ميدان را براي خود کرد. هرچه ملي پوشان در کوارتر دوم ناکام بودند در نيمه دوم خودشان را پيدا کردند و درخشيدند. ايران با دفاع خوب موقعيت‌سازي مي‌کرد و با استفاده از قدرت زير سبد و نفوذ بازيکنان سرعتي‌اش امتيازآوري مي‌کرد. ايران فاصله امتيازي را به سود خود افزايش مي‌داد که با پرتاب سه امتيازي صمد نيکخواه‌بهرامي اين فاصله به 10 امتياز نيز رسيد.

در ادامه کره‌اي‌ها دفاع خود را منطقه‌اي کردند که جواب نداد و ايران بازهم امتيازآوري کرد. صمد نيکخواه‌بهرامي و حامد حدادي در کنار ديگر ملي پوشان خوب کار مي‌کردند و تا دقايق پاياني اين کوارتر به مجموع امتيازهاي ايران اضافه مي‌کردند. دقايق پاياني کوارتر سوم نيز با ناکامي کره‌اي‌ها و امتيازآوري ايران سپري شد و بالاخره بسکتباليست‌هاي ايران در اين کوارتر با نتيجه قاطع 21 بر 7 به پيروزي رسيدند.

*کوارتر چهارم:25 بر 24 ايران

کوارتر پاياني اين مسابقه در حالي آغاز شد که ايران 51 بر 43 از حريفش پيش بود و حامد حدادي دو امتياز ديگر براي ايران بدست آورد. بچيروويچ در اين دقايق از دو گارد راس استفاده مي‌کرد. مهدي کامراني و آرن داوودي در کنار هم بازي مي‌کردند که اين مساله دفاع کره‌اي‌ها را آزار مي‌داد. سه دقيقه از کوارتر چهارم گذشته بود و کره فاصله زيادي با ايران داشت و به همين دليل سعي مي‌کرد تا ملي پوشان ايران را عصبي کند.

در همين لحظه "جو سانگ کيم" فوروارد قدرتي با خطا بر روي صمد نيکخواه بهرامي مي‌خواست درگيري ايجاد کند که کاپيتان تيم ملي ايران اجازه نداد اين اتفاق بيفتد. در ادامه بچيروويچ کمي آرام‌تر عملکرد شاگردانش را از کنار زمين دنبال مي‌کرد و ملي پوشان نيز بهتر کار مي‌کردند. بازي 57 بر 48 به سود ايران ادامه داشت و ملي پوشان نمايش بهتري داشتند.

تنها پنج دقيقه به پايان باقي مانده بود که هماهنگي حدادي و کامراني صحنه‌هاي زيبايي به وجود مي‌آورد. ايران در دفاع خوب کار مي‌کرد و در حمله نيز با پاس‌هاي بي نقص کامراني و دانک‌هاي حدادي صاحب امتياز مي‌شد. کار کره‌اي‌ها تمام شده بود و سرمربي اين تيم با فرياد آخرين برنامه‌هايش را به بازيکنان کره منتقل مي کرد. ايران 64 بر 50 از کره پيش بود و تنها 4 دقيقه به پايان مسابقه باقي مانده بود.

در ادامه کره‌اي‌ها روي به پرتاب‌هاي سه امتيازي آوردند. آنها از ابتداي مسابقه در اين امر موفق بودند و امتياز مي آوردند. در حالي که کره‌اي‌ها به سرعت بازي اضافه کرده بودند بچيروويچ وقت استراحتي براي تيمش گرفت تا مسابقه آرام شود. با بازگشت دو تيم به ميدان ديگر کره نتوانست به بازي برگردد و دقايق پاياني مسابقه نيز به سود ايران سپري شد و در نهايت ملي پوشان با نتيجه 76 بر 65 در اين مسابقه به پيروزي رسيدند. کوارتر پاياني نيز با نتيجه 25 بر 24به سود ايران به پايان رسيد.

ايران فردا ساعت 14:15 به مصاف چين مي‌رود. همچنين تيم ملي بسکتبال ايران با کسب اين پيروزي صعود خود به مرحله بعد را قطعي کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ