ايران، هند را هم 100 تايي کرد
تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, | 11:20 | نویسنده : Amir

تيم ملي بسکتبال ايران در نخستين بازي خود در مرحله دوم جام ملت‌هاي آسيا مقابل هند به پيروزي رسيد.

تيم ملي بسکتبال کشورمان در نخستين بازي مرحله دوم بيست و هفتمين دوره مسابقات بسکتبال جام ملت‌هاي آسيا صبح امروز از ساعت 9 و 15 دقيقه به مصاف هند رفت و موفق شد 102 بر 58 به برتري رسيده و دومين مسابقه‌ خود را با بيش از 100 امتياز به پايان رساند.

تيم ايران در دور مقدماتي نيز مالزي را 100 تايي کرده بود.

تيم ايران در اين بازي با ترکيب مهدي کامراني، صمد نيکخواه بهرامي، حامد آفاق، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي وارد ميدان شد.

*کوارتر اول: 25 بر 12 به سود ايران

دقايق ابتداييي بازي پاياپاي آغاز شد، اما در ادامه کار ملي پوشان ايران بازي را در اختيار گرفتند. حساب کار 16 بر 10 بود که پرتاب سه امتيازي موفق صمد امتيازهاي ايران را به عدد 19 رساند. هندي‌ها در دفاع عملکرد نسبتا خوبي داشتند، اما در حمله براي وارد کردن توپ داخل سبد ايران برنامه‌اي نداشتند و توپ را يکي پس از ديگري از دست مي‌دادند. تيم کشوزرمان هم در اين کوارتر پرتاب هاي زيادي را از دست داد.

در حالي که يک دقيقه‌اي بود هيچ امتيازي در بازي رد و بدل نشده بود در 2 دقيقه مانده به پايان بازي هندي ها دو امتياز را کسب کردند که پس از خطا روي حدادي داوران 2 پرتاب را به سود ايران اعلام کردند که حدادي هر دو را وارد سبد کرد.

تماشاگران ايراني مقيم فيليپين هم همانند سه بازي گذشته در سالن حضور داشتند و به خوبي ملي پوشان را تشويق مي‌کردند. در ثانيه‌هاي پاياني نيز پرتاب سهراب نژاد وارد سبد نشد تا در نهايت اين کوارتر 25 بر 12 به سود کشورمان به پايان برسد.

*کوارتر دوم: 26 بر 10 به سود ايران

کوارتر دوم هم با برتري تيم کشورمان آغاز شد. آرن داودي هم در اين زمان به بازي آمده بود. حساب کار 34 بر 16 بود که هندي ها درخواست وقت استراحت کردند تا روند امتيازآوري تيم کشورمان را کن کنند. هندي ها همچنان در حمله با دفاع خوب ايران ناموفق بودند. در ادامه پرتاب دو امتيازي صمد نيکخواه وارد سبد شد، اما بلافاصله هندي ها آن را جبران کردند.

در اواسط اين کوارتر بود که خطاي غير ورزشي هندي‌ها دو پرتاب را به کامراني داد که او نيز توپ خود را وارد سبد کرد و پس از آن حريف يک بار ديگر خطا کرد که صمد نيکخواه بهرامي حساب کار را 42 بر 19 کرد و حامد سهراب نژاد نيز در ادامه يک پرتاب سه امتيازي و يک پرتاب دو امتيازي موفق را وارد سبد هندي‌ها کرد.

روبه ارغوان نيز در اين کوارتر براي ايران وارد ميدان شد و محمد جمشيدي نيز جاي صمد نيکخواه به زمين آمد.

در ثانيه‌هاي پاياني هم پرتاب سه امتيازي موفق حامد آفاق باعث شد نتيجه 51 بر 22 به سود ايران به پايان برسد.

*کوارتر سوم: 27 بر 17 به سود ايران

تيم ملي کشورمان در اين کوارتر هم با ترکيب اصلي خود وارد ميدان شد و در دو دقيقه اول 10 امتياز را کسب کرد. در ادامه کار دو خطا روي هندي ها انجام شد که هندي ها دو پرتاب موفق را انجام دادند و امتيازهاي خود را به 28 رساندند. هندي ها پس از آن نيز يک پرتاب ناموفق داشتند که در برگشت دريافت ناموفق کامراني بار ديگر توپ را به هندي ها داد که دو امتياز ديگر را آنها کسب کردند. کامراني نيز در اين صحنه از ناحيه سر دچار مصدوميت شد و براي مداوا از بازي بيرون رفت.

در ادامه کار اوشين ساهاکيان جاي خود را به سهراب‌نژاد داد. حامد آفاق در اين بازي برخلاف سه بازي قبلي پرتاب هاي موفقي داشت.

کمتر از 4 دقيقه به پايان اين کوارتر مانده بود که اعتراض هاي بچيروويچ، سرمربي ايران باعث شد تا داور اخطار فني به او داده و دو پرتاب هم به هندي‌ها بدهد.

در ادامه کار حرکت محمد جمشيدي در زير حلقه باعث شد هندي ها روي او خطا کنند و وي دو پرتاب خود را وارد سبد کند. جواد داوري نيز در اين کوارتر به ميدان آمد.

آرن داودي نيز پرتاب‌هاي موفق 3 امتيازي آفاق را با دو پرتاب زيبا تکميل کرد تا حساب کار 76 بر 39 به سود ايران شود و در ادامه نيز پرتاب دو امتيازي سهراب نژاد نتيجه کوارتر سوم را در پايان 78 بر 39 به سود ايران کرد.

*کوارتر چهارم: 24 بر 19 به سود ايران

در اين کوارتر هم بازي يک طرفه‌اي را از سوي بازيکنان کشورمان شاهد بوديم و هندي ها حرفي براي گرفتن نداشتند.سهراب نژاد که از زمان حضورش عملکرد موفقي داشت جاي خود را به روزبه ارغوان داد. تيم کشورمان در اين کوارتر با ترکيب دوم خود بازي مي‌کرد.

هندي ها همانند اکثر پرتاب‌هاي خود همچنان در امتيازآوري ناموفق بودند و هفت دقيقه از بازي در اين کوارتر گذشته بود که محمد جمشيدي جوانترين بازيکن ايران با پرتاب 3 امتيازي موفق حساب کار را 86 بر 42 کرد.

در ادامه کار پرتاب 3 امتيازي جواد داوري و پرتاب پناليت کاردوست 4 امتيازي ديگر را براي ايران در پي داشت.

کمتر از 3 دقيقه مانده بود که هندي ها دو پرتاب سه پرتابي موفق داشتند جمع امتيازهاي آنها را به عدد 54 رساند.

در ثانيه‌هاي پاياني نيز برتري و امتيازآوري ايران ادامه داشت و تيم کشورمان موفق شد 102 بر 58 برنده بازي شود.

در پايان اين مسابقه حامد آفاق با کسب 16 امتياز به عنوان امتياز آورترين بازيکن ميدان شناخته شد.

حامد حدادي نيز با کسب 12 امتياز و 7 ريباند و تاثيرگذاري 24، تاثيرگذارترين بازيکن ايران در اين مسابقه بود.

صمد نيکخواه بهرامي 15 امتياز، حامد سهراب نژاد 14 امتياز، کاردوست 12 امتياز، مهدي کامراني و جواد داوري هرکدام 8 امتياز، آرن داودي و محمد جمشيدي هرکدام 7 امتياز، سامان ويسي 2 و روزبه ارغوان نيز يک امتياز را براي ايران کسب کردند.

در بخش ريباند نيز پس از حدادي و سهراب نژاد که 7 ريباند را کسب کردند، کاردوست با تصاحب 6 ريباند، سومين ريباندر تيم ايران بود.

مهدي کامراني که در اين مسابقه مصدوم شد با 5 پاس منجر به گل بهترين بازيکن در اين بخش بود. پس از او سامان ويسي چهار پاس منجر به گل داشت.

تيم ايران فردا در دومين بازي خود در مرحله دوم ساعت 9 و 15 دقيقه به مصاف بحرين مي‌رود.

اين مسابقات از 10 مرداد آغاز شده و 20 مرداد به پايان مي‌رسد. سه تيم نخست جواز حضور در جام جهاني 2014 اسپانيا را کسب خواهند کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ