بررسی تیم های اروپایی در فصل آینده: یوونتوس
تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, | 20:15 | نویسنده : Amir

عصر جدیدی از فوتبال یوونتوس با آنتونیو کنته سرمربی جوان این تیم در حال شکل گرفتن است و اکنون بیانکونری‌ها با تقویت تیم خود در اندیشه ثبت رکورد سه اسکودتو پیاپی در فوتبال ایتالیا هستند.

 

در مقاله پیش رو سعی داریم شانس و احتمال حضور هریک از بازیکنان تیم یوونتوس را در فصل 2013-2014 در ترکیب احتمالی 4-3-3 و یا 2-5-3 کنته بررسی کنیم.

دروازه 

گزینه‌های کنته: بوفون، استوراری، برانسکو، روبینیو

بدون شک یووه در این خط قدرت بی‌چون و چرایی دارد، حضور دروازه‌بانی باتجربه مانند بوفون در دروازه تیم و پشت سر او حضور دروازه‌بانی مطمئن مانند استوراری بر روی نیمکت خیال کنته را از این بابت راحت کرده است. بوفون بدون شک گزینه اصلی کنته برای حضور در ترکیب تیم خواهد بود، اما گزینه دوم کنته که استوراری است اگر تا پایان فصل نقل و انتقالات تیم را ترک نکند می‌تواند در بازی‌هایی که به هردلیلی بوفون حضور ندارد سنگربان یوونتوس باشد. استوراری در چندفصل اخیر هرگاه بوفون به دلایل مختلف نتوانسته در تیم حضور داشته باشد از خود عملکردی قابل قبول برجای گذاشته است. اما برانسکو و روبینیو دو دروازه‌بان تیم یوونتوس هستند که در رقابت‌های پیش فصل تیم کاپ که در امیلا رومانیا برگزار شد عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتند. روبینیو موفق شد در یک بازی مقابل ساسولو سه ضربه پنالتی مهار کند و واکنش‌های خوبی از خود برجای بگذارد، همین مسئله شاید در صورت جدایی استوراری از یووه باعث شود روبینیو سنگربان ذخیره بوفون در تیم شود. معمولاً کنته در رقابت‌های جام حذفی ایتالیا از جیانلوئیجی بوفون استفاده نمی‌کند و سنگربان دوم و یا سوم خود را در درون دروازه قرار می‌دهد.

خط دفاعی

گزینه‌‌های کنته: لئوناردو بونوچی، جورجیو کیه‌لینی، بارتزالی، کاسرس، اگبونا، پلوزو

یووه در این پست هم تیم قدرتمندی محسوب می‌شود، حضور چهار مدافع ملی‌پوش ایتالیایی قدرت زیادی به خط دفاعی یوونتوس داده است. یوونتوسی‌ها در دو فصل گذشته سری‌آ با خط دفاعی سه نفره بونوچی، کیه‌لینی، بارتزالی قهرمان سری‌آ شده‌اند و این درحالی اتفاق افتاده که آن‌ها یک فصل بدون باخت را پشت سرگذاشته و هر دو فصل بهترین خط دفاعی ایتالیا را برای خود رقم زده‌اند. اما در تابستان امسال سران باشگاه برای تقویت این خط و مستحکم‌تر کردن آن برای رقابت‌های اروپایی، آنجلو اگبونا که یکی از بهترین مدافعان کشور ایتالیا محسوب می‌شود را از تیم تورینو به خدمت گرفتند. از طرفی پا به سن گذاشتن بارتزالی می‌تواند در عملکرد او برای فصول آتی تأثیر بگذارد، اگرچه این مسئله در جام کنفدراسیون‌‌ها نیز مشهود بود، می‌تواند دلیلی برای خرید اگبونا باشد که دست کنته را در این زمینه بازتر می‌کنند. مطمئناً سه نفر انتخابی کنته برای خط دفاعی 3 نفره در هر دو سیستم 4-3-3 و 2-5-3 ، بارزالی، بونوچی و کیه‌لینی می‌باشند که به مقتضای زمان و حساسیت بازی‌ها فرصت بازی به پلوزو مدافع چپ پای یوونتوس و اگبونا خرید جدید این تیم و مارتین کاسرس مدافع اروگوئه ای یوونتوس خواهد رسید.هماهنگی خوب، بونوچی، کیه‌لینی و بارتزالی در تیم ملی ایتالیا بهترین زمینه را برای کنته فراهم کرده تا از این خط دفاع سه نفره مستحکم بهره گیرد.

خط میانی

گزینه‌های کنته: آندره‌آ پیرلو، مارکیزیو، آرتورو ویدال، لخشتاینر، آساموائه، پوگبا، دی‌چلیه، مارونه، پپه

خط میانی که به جرأت می‌توان گفت که فصل گذشته جزو برترین خطوط میانی در لیگ‌قهرمانان به حساب می‌آمد، خیال کنته را از بابت خط میانی تاحدودی راحت کرده است. اما انتخاب از میان برخی گزینه‌ها می‌تواند کار او را مشکل کنند. مثلاً حضور پوگبا بهترین بازیکن جام‌جهانی زیر20 سال در خط میانی یوونتوس و عدم بازی رسیدن به او نمی‌تواند زیاد خوش یمن باشد. اما اگر کنته سیستم 2-5-3 را در نظر بگیرد باید 5 هافبک را از بین هافبک‌های خود انتخاب کند که در دو فصل گذشته پیرلو، ویدال و مارکیزیو سه بازیکن میانی این پست را تشکیل می‌دادند و لخشتاینر و آسآموائه نیز نقش بالهای چپ و راست این تیم را ایفا می‌کردند. چندین بار نیز کنته به جای مارکیزیو از امانوئله جاکرینی استفاده می‌کرد که تابستان جاری این تیم را به مقصد ساندرلند ترک کرد. از این بین پوگبا هم می‌تواند به جای پیرلو به خوبی نقش ایفا کند، از طرفی مارونه به عنوان هافبک تدافعی در چند بازی فصل گذشته عملکرد قابل توجهی از خود برجای گذاشته بود و می‌تواند پشت سر پیرلو بازی کند. حضور سیمونه په‌په پس از یک فصل مصدومیت وضعیت مشخصی از او به ما نشان نمی‌دهد تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از احتمال حضور او در ترکیب کنته داشته باشیم. در طرف دیگر اگر کنته سیستم 4-3-3 را برای فصل بعد در نظر بگیرد که شانس استفاده از آن در قیاس با سیستم 2-5-3 کمتر است، پیرلو، ویدال و مارکیزیو بدون شک گزینه‌های اصلی کنته برای این سیستم خواهند بود. به نظر می‌رسد مثلث خط میانی یوونتوس معروف به MPV شانس زیادی برای بازی در خط میانی یوونتوس در فصل آتی را داشته باشد.

خط حمله 

گزینه‌های کنته: فرناندو یورنته، کارلوس توز، میرکو ووچنیچ، الساندرو ماتری، فابیو کوالیارلا، سباستین جووینکو

خط حمله‌ پر ترافیک بیانکونری این فصل با جذب کارلوس توز و یورنته نسبت به فصول قبل تقویت شده است، در فصل گذشته کنته سیستم چرخشی را برای خط حمله خود در نظر گرفته بود، تقریباً می‌توان گفت هرچند بازی یک‌بار، زوج خط حمله خود را تغییر می‌داد. فصل گذشته میرکو ووچنیچ و الساندرو ماتری بیشترین حضور در ترکیب یوونتوس را پیدا کردند، اما آمار گلزنی پایینی از خود برجای گذاشتند. قطعاً تا پایان فصل نقل و انتقالات این خط حمله شلوغ یوونتوس کمی خلوت خواهد شد، چرا که ماروتا اخیراً اعلام کرده بود دو مهاجم تیم را به فروش می‌رساند. آن‌چه که از شایعات به گوش می‌رسد بیشتر خروج احتمالی ماتری و کوالیارلا محتمل به نظر می‌رسد. بنابراین به نظر نمی‌رسد حتی در صورت ماندن این دو فرصت چندانی برای حضور آنان در ترکیب تیم با وجود مهاجمینی مانند یورنته و توز برسد. هواداران یوونتوس پس از یکی دو فصلی که منتظر حضور یک ستاره بزرگ در خط حمله خود بودند، اکنون به خواسته خود رسیده اند و زوج یورنته و توز محتمل ترین زوج کنته برای خط حمله هستند. به نظر می‌رسد کنته می‌تواند از زوج ووچنیچ و جووینکو به عنوان جانشینان احتمالی یورنته و توز به صورت چرخشی استفاده کند. با این حال باید منتظر ماند و دید که چه مهاجمینی تیم را ترک خواهند کرد.

بنابراین ترکیب احتمالی کنته در صورت استفاده از سیستم 2-5-3 که دارای بالاترین شانس می‌باشد :

دروازه: بوفون

مدافعین: بونوچی- بارزالی [اوگبونا]- کیه‌لینی

هافبک‌ها: پیرلو- ویدال- مارکیزیو- لخشتاینر- آسآموائه

مهاجمین: توز- یورنته 

و ترکیب احتمالی کنته در صورت استفاده از سیستم 4-3-3 که بیشترین شانس را دارد:

دروازه: بوفون

مدافعین: بونوچی- بارزالی- کیه‌لینی

هافبک‌ها: پیرلو- ویدال- مارکیزیو

مهاجمین: لخشتاینر - توز- یورنته- آساموائه

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ