بررسی تیمهای اروپایی در فصل آینده: رئال مادرید
تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | 9:20 | نویسنده : Amir

بعد از پایان دوره ژوزه مورینیو در پایتخت اسپانیا، کارلو آنچلوتی سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت و با حضور زیدان به عنوان دستیار او روی نیمکت، امیدهای تازه ای در رئال مادرید زنده شده است.


در این مقاله قصد داریم تمامی بازیکنان این تیم را بررسی کنیم و به این ترتیب ترکیب و تاکتیک احتمالی تیم را بشناسیم.

دروازه بان ها:

ایکر کاسیاس:

اسطوره  رئال مادرید و اسپانیا؛ فصل گذشته در اواخر نیم فصل اول به اوج اختلاف با مورینیو، مربی وقت رئال مادرید، رسید و حتی در 2 بازی مقابل سوسیداد و مالاگا جای خود را به آدان داد؛ بعد از آن در دیدار مقابل والنسیا دچار مصدومیت [شکستگی دست] شد تا به گفته پزشکان 6 ماه دور از میادین باشد. از این رو باشگاه دیگو لوپز را به خدمت گرفت و او تا پایان فصل به نیمکت دوخته شد.

او اخیراً با تیم ملی اسپانیا به میادین بازگشت، اما در 3 بازی 4 بار دروازه اش را باز شده دید تا اسپانیا نایب قهرمان جام کنفدراسیون ها شود.

انتظار می رود زیر نظر مربی جدید رئال مادرید، او دوباره به جایگاه اصبلی خود بازگردد؛ اما بدون شک رقابت سختی با دیگو لوپز آماده خواهد داشت.

دیگو لوپز:

لوپز 31 ساله، فصل گذشته به شکل عجیبی بیشتر اخبار رئال مادرید را به خود اختصاص داد. او بعد از اینکه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی به عنوان دروازه بان ذخیره تیم سویا به مادرید منتقل شد، تا انتهای فصل حراست دروازه این تیم را بر عهده داشت.

اوج عملکرد او در بازی برابر منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد بود. جایی که الکس فرگوسن پس از بازی ادعا کرد که حتی کاسیاس هم توپ‌هایی که لوپز مهار کرد را نمی‌توانست دفع کند.

به نظر می‌‌رسد در فصل جدید بار دیگر ایکر کاسیاس دروازه بان اصلی‌ رئال مادرید باشد اما اگر لوپز به همان عملکرد فصل گذشته خود ادامه دهد، قرار گرفتنش در ترکیب اصلی‌، آنچنان هم دور از ذهن نخواهد بود.

خسوس فرناندز:

خسوس ۲۵ ساله پس از کاسیاس و آدان دروازه بان سوم باشگاه محسوب می‌‌شود که البته با آمدن لوپز و خروج قریب الوقوع آدان از باشگاه، نیمکت نشین کاسیاس و لوپز خواهد بود. خسوس در رئال مادرید B (کاستیا) دروازه بان اول باشگاه است. او بار‌ها در بازی‌های جام حذفی و کم اهمیت توسط مورینیو به اردو فرا خوانده شده بود اما هیچگاه فرصت حضور در یک دیدار بزرگ را به دست نیاورد و تنها در دیدار پایان فصل مقابل اوساسونا به میدان رفت و 2 گل دریافت کرد.

این دروازه بان ۱۹۰ سانتیمتری، با کاستیا در رده هشتم دسته دوم اسپانیا قرار گرفت و در اولین حضور کاستیا در دسته دوم اسپانیا، یک پله بالاتر از بارسلونا B جا دارد. به احتمال زیاد آنچلوتی هم وی را برای پست دروازه بانی‌ به اردو دعوت می‌‌کند اما او مسلماً نیمکت نشین کاسیاس و لوپز خواهد بود.

مدافعان:

رافائل واران:

مدافع جوان فرانسوی فصل گذشته با مصدومیت په په فرصت حضور در ترکیب اصلی را به دست آورد تا آنقدر بدرخشد که دیگر رنگ نیمکت را نبیند. اوج درخشش او در 2 دیدار جام حذفی مقابل بارسلونا بود که در هر 2 بازی دورازه آبی اناری ها را باز کرد و در کارهای دفاعی نیز خیره کننده عمل کرد.

بعد از آن دیدار تعریف و تمجیدهای بسیاری از بزرگان و کارشناسان فوتبال به سمت او روانه شد.

انتظار می رود بعد از اینکه روی مچ پای خود جراحی کرد و بازگشت، در فصل جدید دوباره آماده باشد تا با په په و ناچو جویای نام رقابت کند.

او فصل گذشته 33 بار پیراهن رئال مادرید را به تن کرد و 2 گل نیز به ثمر رساند!

سرخیو راموس:

کاپیتان دوم رئال مادرید که با 8 سال حضور در مادرید و انجام 352 بازی این عنوان را به دست آورده است؛ او فصل گذشته در غیاب کاسیاس، مسئولیت سنگینی در قلب دفاعی رئال مادرید داشت.

با وجود تمام مشکلات در رختکن تیم، او جایگاه خود را حفظ کرد و در دیدار مقابل دورتموند نیز زننده گل امید بخش مادرید در دقایق پایانی بود، اما در نهایت این گل فایده ای نداشت تا اشک های او در آغوش کاسیاس در اذهان ماندگار شود.

او برای فصل جدید و با مربی جدید انگیزه های بسیاری خواهد داشت و بدون شک در مسیر موفقیت رئال مادرید نقشی کلیدی خواهد داشت.

په په:

وی زمانی که از پورتو به رئال مادرید پیوست یکی‌ از گران‌ترین مدافعین اسپانیا بود. فصل گذشته با ظهور ستاره‌ای به نام واران، و تشکیل زوجی موفق با راموس، کمتر در ترکیب قرار گرفت. اشتباهات فاحش او در بازی رفت برابر دورتمند، خشم هواداران رئال مادرید را نیز در آورد.

سال گذشته از نظر بازی، یکی‌ از ضعیف‌ترین دوران حضور وی از سال ۲۰۰۷ بود. در اواخر فصل وی از نیمکت نشینی کاسیاس گلایه کرد و ژوزه مورینیو نیز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که او به خاطر اینکه نیمکت نشین واران 19 ساله شده است، از کادر فنی انتقاد می‌‌کند و تا پایان فصل به نیمکت دوخته شد.

مانوئل پیگرینی دیگر مربی‌ سابق رئال مادرید و حال حاضر منچسترسیتی، به شدت به دنبال این مدافع است که البته په په با آمدن آنچلوتی می‌‌خواهد به قرارداد خود پایبند بماند و برای به دست آوردن جایگاهش رقابت کند.

ناچو فرناندز:

این بازیکن ۲۳ ساله یکی‌ دیگر از جوانان آینده دار آکادمی رئال مادرید است. وی که به تازگی از کاستیا به ترکیب اصلی‌ رئال مادرید رسیده است، فصل گذشته نیز چندین بار توسط مورینیو به اردو دعوت شد. حضور مارسلو و فابیو کوئنترائو در پست او، کار را برایش بسیار دشوار کرده است اما استعداد این بازیکن می‌‌تواند در آینده به کمکش بیاید. این بازیکن در رده‌های نوجوانان و جوانان اسپانیا بازی کرده است و می‌‌تواند در پست مدافع وسط هم بازی کند.

ماتئوس فرناندز:

ماتئوس یکی‌ دیگر از مدافعان آکادمی رئال مادرید است. این بازیکن که یک فصل به صورت قرضی در بنفیکا پرتغال توپ زد، بار دیگر به برنابئو بازگشته است تا این بار زیر نظر آنچلوتی به بازی بپردازد. حضور راموس، په په، واران و ناچو در پست مدافع میانی کار را برای وی دشوار می کند اما پس از جدایی آلبیول و کاروالیو، شانس زیادی برای حضور در بازی‌های جام حذفی و بازی‌های کم اهمیت دارد.

مارسلو:

او هم فصل گذشته یکی از بدترین فصل های فوتبالی خود را پشت سر گذاشت؛ او در ارودوی تیم ملی برزیل مصدوم شد و با اضافه وزن ناشی از دوران مصدومیت، تا آخر فصل جایگاه خود را از دست داد و در کل فصل تنها 19 بازی به میدان رفت.

اما او با درخشش در جام کنفدراسیون ها و کسب عنوان قهرمانی، دوباره همه را به خود امیدوار کرد تا در فصل جدید آنچلوتی حساب ویژه ای روی او باز کند؛ چرا که در صورت جدایی کوئنترائو، گزینه اصلی تیم در دفاع چپ خواهد بود.

آلوارو آربلوا:

محصول آکادمی باشگاه، نه از لحاظ فردی و نه از لحاظ تیمی فصل چندان خوبی پشت سر نگذاشت. همواره بسیاری او را در سطح رئال مادرید نمی دانند، اما او نشان داده است که در صورت آمادگی حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ البته عکس این قضیه نیز صادق است!

او در رقابت های جام کنفدراسیون ها هم نتوانست خوب عمل کند و به خصوص در دیدار مقابل برزیل همه را از خود ناامید کرد.

برای فصل جدید این بازیکن 30 ساله با آمدن کارواخال جوان و با انگیزه، رقابت سختی برای حضور در ترکیب اصلی تیم آنچلوتی خواهد داشت.

دنیل کارواخال:

کارواخال ۲۱ ساله از آینده دار‌ترین بازیکنان آکادمی رئال مادرید است. پس از انتقال قرضی این بازیکن به بایر لورکوزن، او به یکی‌ از بهترین مدافعین کناری بوندسلیگا تبدیل شد و رئال مادرید بلافاصله از بند قرارداد وی استفاده کرد و او را به برنابئو بازگرداند. مورینیو آنچنان اعتقادی به این بازیکن نداشت اما عملکرد چشمگیر او در فصل گذشته، مدیران لوس بلانکوس را بر آن داشت تا این ستاره کاستیا را به برنابئو بازگردانند.
اشتباهات پی‌ در پی‌ آربلوا در فصل گذشته، کارواخال را تبدیل به یار اصلی‌ کارلو آنچلوتی برای پست مدافع سمت راست کرده است. وی برای قرارگیری در ترکیب باید با آربلوا ملی‌ پوش و با تجربه مبارزه کند اما در نظرسنجی‌های مختلف، هواداران مادرید اعتقاد داشتند که کارواخال باید در ترکیب اصلی‌ رئال مادرید قرار بگیرد.

دنیس چریشف:

نوجوان روس آکادمی رئال مادرید در سال ۲۰۰۲ به رئال مادرید پیوست. این بازیکن روس برای اولین بار توسط کاپلو به تیم ملی‌ روسیه دعوت شد و اولین بازی رسمی خود را برای کشورش انجام داد. چریشف در ابتدا وینگر سمت چپ بود اما کم کم به مدافع کناری تبدیل شد. کارلو آنچلوتی در بازی‌های پیش فصل چندین بار از وی در دفاع چپ استفاده کرده است و به نظر می‌‌رسد که با پیشرفت او، می‌‌توان روی قرار گرفتن در ترکیب اصلی این بازیکن حساب باز کرد.

هافبک ها:

سامی خدیرا:

خدیرا فصل گذشته را در حالی‌ آغاز کرد که عملکردش در یورو، وی را بیشتر در کار‌های تهاجمی دخیل می‌‌کرد و همین باعث شد تا در مادرید نیز بیشتر به محوطه حریف نزدیک شود و بازی اش بیشتر به چشم بیاید؛ اما در اواخر فصل، لوکا مودریچ بزرگترین خرید فصل گذشته باشگاه، او را نیمکت نشین کرد. بازگشت آلونسو از مصدومیت و حضور مودریچ، ایسکو، ایارامندی و کاسیمرو، رقابت در میانه میدان رئال مادرید را بسیار بالا برده است.

خدیرا یک هافبک میانی است که مکمل آلونسو در دوران حضور مورینیو بود اما این هافبک ۲۶ ساله با آمدن ایسکو و حضور مودریچ، باید به سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی‌ تلاش کند.

آسیر ایارامندی:

پدیده 23 ساله اسپانیایی که محصول آکادمی باشگاه سوسیداد است، در 12 جولای 2013 با امضای قراردادی 6 ساله و به ارزش 32.2 میلیون پوند به گرانترین خرید اسپانیایی رئال مادرید تبدیل شد.

او بعد از فصل درخشانی که به همراه سوسیداد و تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا داشت، به نوعی به عنوان جانشین آینده آلونسو خریداری شد.

ایارا برای حضور در ترکیب اصلی کار سختی خواهد داشت، چرا که بازیکنانی مانند آلونسو، خدیرا و مودریچ اصلی ترین رقبای او برای حضور در ترکیب ثابت خواهند بود؛ از طرفی او هنوز به خاطر مصدومیت در مقابل لیون، تمرینات زیادی انجام نداده است.

ژابی آلونسو:

آلونسو مرد شماره یک کمربند خط میانی رئال مادرید است. حتی آمدن ایسکو و حضور مودریچ هم نمی‌‌تواند وی را از ترکیب اصلی‌ رئال مادرید دور کند. کنترل او روی توپ و پاس‌های دقیقش، هر مربی‌ را برای قرار دادن وی در ترکیب اصلی‌ ترغیب می‌‌کند.

این هافبک باسکی، به تازگی از مصدومیت خود را ریکاوری کرده است؛ مصدومیتی که باعث غیبت او در جام کنفدراسیون‌ها شد و اسپانیا نیز این جام را از دست داد. تعریف و تمجید‌های جرارد از این بازیکن سابق لیورپول، اهمیت وی را در زمین نشان می‌‌دهد.

هافبک متولد تولسا و ۳۱ ساله رئال مادرید تا سال ۲۰۱۴ با لوس بلانکوس قرارداد دارد اما هنوز برای تمدید این قرارداد به توافق نرسیده است. آنچلوتی قطعاً آلونسو را گزینه اول خود در خط میانی می‌‌داند.

لوکا مودریچ:

هافبک 27 ساله کروات فصل گذشته 3 روز مانده به پایان فرصت نقل و انتقالات بعد از کش و قوس های فراوان به رئال مادرید پیوست؛ او در ابتدا برای وفق دادن خود با شرایط اسپانیا به مشکل خورده بود اما رفته رفته در ترکیب تیم جا باز کرد و درخشش خود را شروع کرد؛ مهمترین اثر او در فصل گذشته، بدون شک گل زیبایی بود که وارد دروازه منچستریونایتد کرد و باعث صعود رئال مادرید به دور بعد شد.

او فصل گذشته در 53 بازی پیراهن رئال مادرید را به تن کرد و 4 گل و 8 پاس گل به نام خود ثبت کرد.

با آمادگی و هماهنگی بیشتر او در فصل جدید، و علاقه خاضی که آنچلوتی به سبک بازی او دارد، باید او را یکی از یاران ثابت ترکیب بدانیم.

کاسمیرو:

این استعداد جوان برزیلی سال گذشته به درخواست مورینیو، از سائوپائولو برزیل به رئال مادرید B پیوست. بازی‌های درخشان این بازیکن در نیم فصل دوم لیگ آدلانته اسپانیا، مورینیو را بر آن داشت تا در بازی‌های انتهایی فصل وی را به اردو تیم اصلی‌ رئال دعوت کند. این پدیده ۲۱ ساله، اولین بازی رسمی خود را در بازی برابر بتیس تجربه کرد.
این هافبک میانی در بازی های پیش فصل عملکردی عالی داشته است و تاکنون 2 گل نیز برای رئال مادرید به ثمر رسانده است؛ اگر او به همین ترتیب به کارش ادامه دهد، حضور او در ترکیب تیم دور از ذهن نخواهد بود.

ایسکو:

اولین خرید کارلو آنچلوتی در فصل جدید؛ بازیکن جوان و 21 ساله که در 17 ژوئن 2013 قراردادی 5 ساله به ارزش 30 میلیون یورو با رئال مادرید امضاء کرد.

او فصل گذشته عملکردی بی نظیر داشت و کمک بسیاری به مالاگا کرد تا برای اولین بار در تاریخ باشگاه، به یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ برسند. او حتی در پیروزی مالاگا مقابل رئال مادرید نیز زننده گل پیروزی بخش تیمش بود.

فصل گذشته او 46 بار پیراهن مالاگا را به تن کرد و 12 گل نیز به ثمر رساند و به همراه تیم ملی زیر 21 اسپانیا نیز قهرمان اروپا شد.

در بازی های پیش فصل رئال مادرید، عملکردی استثنایی داشته است و نشان داده که آماده رقابت برای حضور در ترکیب اصلی تیم است.

مسوت اوزیل:

بازیکن آلمانی در اوایل فصل گذشته به خاطر عملکرد نه چندان خوب خود مورد انتقاد قرار گرفت اما در ادامه رفته رفته بهتر شد و در فصل ناامید کننده تیمش به یکی از خوب ها تبدیل شد؛ او فصل قبل 29 پاس گل داد که شاید مهمترین آن پاس گل به رونالدو بود که مقابل بارسا، سوپرجام اسپانیا را برای مادرید به ارمغان آورد.

در فصل پیش رو با آمدن ایسکو و هماهنگی بیشتر مودریچ و ادامه حضور کاکا رقابت سختی در پست او شکل خواهد گرفت، اما به نظر نمی رسد جایگاه بازیکنی مثل او در خطر باشد.

کاکا:

این برزیلی 31 ساله، بعد از 3 فصل نه چندان خوب با رئال مادرید، باز هم به مانند یکی دو سال اخیر زمزمه جدایی اش به گوش می رسید، اما با آمدن آنچلوتی تمام معادلات تغییر کرد و اکنون هم او و هم اکثر هواداران فوتبال امیدوارند تا کاکای دوست داشتنی دوباره با تمرینات ویژه و اعتماد آنچلوتی به روزهای خوبش بازگردد.

بدون شک یک کاکا آماده، رئال مادرید را بی نهایت ترسناک تر خواهد کرد! او فصل گذشته در مجموع 27 بار به میدان رفت و آمار ضعیف 5 گل و 4 پاس گل را به ثبت رساند تا در مجموع 120 باری که پیراهن رئال مادرید را به تن کرده است، 29 گل و 32 پاس گل داده باشد که در مقایسه با 6 فصل حضور در میلان (270 بازی- 95 گل و 46 پاس گل) به وضوح افتش قابل رؤیت است.

کاکا برای قرار گرفتن در ترکیب تیم رقابت بسیار سختی با ایسکو، اوزیل، مودیچ و شاید حتی با دی ماریا خواهد داشت.

آنخل دی ماریا:

بازیکن 25 ساله آرژانتینی که در فصل 11-2010 از بنفیکا به رئال مادرید پیوست، فصل گذشته به خاطر مصدومیت ها و همراه شدن با افت کلی تیم، از ترکیب اصلی کمی دور شد، اما در کل با 52 بازی (32 لیگ- 7 کوپا- 11 اروپا و 2 سوپر جام) موفق به زدن 9 گل و دادن 17 پاس گل شد.

با نزدیک شدن فصل جدید او فرم خوب خود را به دست می آورد و آماده رقابت با ستارگانی است که هر لحظه منتظر غفلت اند تا جای او را در ترکیب اصلی بگیرند؛ به خصوص که زمزمه پیوستن گرث بیل به مادرید نیز روز به روز قوت می گیرد.

مهاجمان:

کریم بنزما:

تک مهاجم اصلی تیم جدید رئال مادرید؛ با جدایی گونزالو هیگواین و عدم خرید مهاجمی دیگر از سوی باشگاه، او بسته به تاکتیک تیم، بیشتر باید با خسه و موراتا جوان و با انگیزه رقابت کند.

این مهاجم فرانسوی فصل گذشته ثبات کافی را نداشت و شاید یکی از دلایل اصلی ناکامی رئال در کسب جام، عدم ثبات دو مهاجم کلاسیک تیم بود. مهاجم 25 ساله لوس بلانکوس، فصل گذشته دوباره به همان گربه معروف مورینیو تبدیل شده بود و در 50 بازی که به میدان رفت، 20 گل و 19 پاس گل برای خود ثبت کرد.

او پیش فصل جدید را زیر نظر زیدان و آنچلوتی خوب شروع کرده است و تاکنون 3 گل در 3 بازی آخر تیم به ثمر رسانده است؛ در حالی که او پیش فصل گذشته در 8 بازی تنها 2 گل به ثمر رسانده بود!

باید دید آیا او می تواند در این فصل آمار گلزنی خود را بهبود ببخشد یا خیر؛ او تاکنون در 183 بازی برای رئال مادرید 87 گل و 49 پاس گل به ثبت رسانده است.

آلوارو موراتا:

فصل گذشته را می توان به عنوان نقطه عطف زندگی ورزشی این بازیکن 20 ساله نامید. محصول آکادمی باشگاه، زیر نظر مورینیو 12 بار در لیگ به میدان رفت و 2 گل حساس (گل پیروزی مقابل لوانته و رایو) را به ثمر رساند و در مجموع فصل هم 15 بار برای تیم اصلی به میدان رفت.

او در آغاز تابستان هم با آقای گل شدن در یورو زیر 21 سال کمک زیادی به قهرمانی اسپانیا کرد و خود را کاملاً ثابت کرد؛ در فصل جدید با جدایی هیگواین انتظارات از او بالاست و می تواند شانس بیشتری برای بازی کردن به دست بیاورد.

خسه رودریگز:

این بازیکن با استعداد‌ترین عضو رئال مادرید در فصل گذشته بود. آقای گل فصل گذشته دسته دوم اسپانیا به تازگی قراردادش را تا سال ۲۰۱۸ با لوس بلانکوس تمدید کرد و حالا پس از رفتن گونزالو هیگواین باید با کریم بنزما، آلوارو موراتا و کریستیانو رونالدو برای قرار گیری در ترکیب اصلی‌ رئال مادرید مبارزه کند.

خسه آقای گلی مسابقات جام جهانی زیر 20 سال ترکیه را هم به دست آورد؛ افتخاری که سبب شد فلورنتینو پرز بلافاصله پس از اتمام آن مسابقات، قرارداد وی را تمدید کند.

سبک بازی وی و گلزنی‌هایش خیلی‌ از هواداران رئال مادرید را به یاد کریستیانو رونالدو می اندازد و مطمئنا در فصل آینده بیشتر از این مهاجم خواهیم شنید. مهاجمی که آنچلوتی به خاطرش قید خرید سوارز را زد.

کریستیانو رونالدو:

شاه ماهی ترکیب رئال مادرید و ششمین گلزن برتر تاریخ باشگاه با 202 در 199 بازی؛ بازیکنی که دیگر گل زدن برایش عادت شده است. او فصل گذشته در مجموع رقابت ها 55 گل در 55 بازی به ثمر رساند و با 12 گل هم آقای گل چمپیونزلیگ شد.

در فصل جدید، مادریدی ها حتی شاید بیشتر از قبل به او و توانایی هایش نیاز خواهند داشت؛ مخصوصاً که یک مهاجم هم از تیم کم شده است.

رونالدو امسال در لالیگا رقیب دیگری جز مسی هم خواهد داشت و فشار زیادی روی دوش او خواهد بود؛ اما او نشان داده که توان کنترل و غلبه بر فشار را به خوبی بلد است.

تمدید قرارداد او تا سال 2018 و قوت گرفتن احتمال انتقال بیل به رئال مادرید در آستانه فصل جدید می تواند بهترین اتفاق ممکن برای هواداران این تیم باشد.

ترکیب و تاکتیک های احتمالی رئال مادرید در فصل 14- 2013:

کارلو آنچلوتی با توجه به مهره هایی که دارد انتظار می رود دستش در انتخاب و تغییر تاکتیک تیم حسابی باز باشد، اما تاکتیک اصلی تیم و اولویت او می تواند 1-3-2-4 همیشگی مادرید باشد.

ترکیب احتمالی در تاکتیک 1-3-2-4: کاسیاس، کارواخال، مارسلو، راموس، واران، آلونسو، مودریچ، اوزیل، ایسکو (دی ماریا)، رونالدو، بنزما (بیل)

* در صورت پیوستن بیل به رئال مادرید این تاکتیک می تواند تغییر کند و رونالدو نقش مهاجم کاذب را داشته باشد و بنزما از ترکیب خارج شود و یا اینکه ایسکو از ترکیب خارج شود و رونالدو به همراه بیل 2 بال کناری تیم باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ