تحليل داوري ديدار فجرسپاسي و استقلال
تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | 17:23 | نویسنده : Amir

پيشکسوت داوري فوتبال قضاوت سعيد مظفري‌زاده را در ديدار تيم‌هاي فوتبال فجرسپاسي و استقلال، "متعادل" توصيف کرد ولي گفت: گل سوم استقلال از ديد دوربين‌هاي تلويزيوني آفسايد به نظر مي‌رسيد.

محمد رياحي در گفت‌وگو با ايسنا درباره عملکرد تيم داوري ديدار تيم‌هاي فجرسپاسي و استقلال در چارچوب هفته سوم فصل سيزدهم ليگ برتر فوتبال، اظهار کرد: مظفري‌زاده در اين بازي قضاوت متعادلي را به نمايش گذاشت و در مجموع کارش قابل قبول بود.

* پنالتي‌هاي صحيح

رياحي در ادامه گفت: مظفري‌زاده در اين بازي دو پنالتي اعلام کرد که هر دو صحيح بود و هيچ مشکلي نداشت.

* داور بايد تذکر دهد نه نصيحت کند!

وي در ادامه به رفتار سعيد مظفري‌زاده با بازيکنان خاطي اشاره کرد و گفت: ممکن است که يک داور در بازي کمتر از کار زرد استفاده کند، در اين صورت بايد از زبان بدن و سوت خود براي تذکر شديد به خاطيان استفاده کند. متاسفانه در چند صحنه، داور، داور بازي را متوقف کرد و پس از تذکر شفاهي، با بازيکنان صحبت کرد و کلاس داوري گذاشت! تماشاگر دوست ندارد که داور بازي را متوقف و بازيکنان را نصيحت کند.

* داور بيش از حد با صحنه‌ها نزديک بود

اين پيشکسوت داوري در ادامه گفت: جايگيري درست يکي از مهم‌ترين نکاتي است که هر داوري بايد آن را رعايت کند. مظفري‌زاده در بازي فجرسپاسي و استقلال به صحنه‌ها نزديک بود اما گاهي اين نزديکي به قدري بود که ممکن بود توپ به او برخورد کند و به همين دليل بازيکنان با شک و ترديد به هم‌تيمي خود پاس مي دادند.

* گل مشکوک به آفسايد

رياحي همچنين به گل‌هاي سوم و چهارم استقلال که مورد اعتراض شيرازي‌ها قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت: گل چهارم کاملا صحيح بود اما گل سوم، آن طور که از تلويزيون ديده مي‌شد، به نظر آفسايد مي‌رسيد. به هر حال گل سوم طوري بود که بهترين فرد براي تشخيص آفسايد آن کمک داور است. رسول فروغي، داور بسيار با تجربه‌اي است که فکر نمي‌کنم کاري کند که عملکرد خوبش در يک بازي زير سوال برود؛ هرچند هر داوري ممکن است در کارش اشتباه کند.

* کسر امتياز مثل توپ صدا کرده است!

وي در ادامه با تمجيد از کميته انضباطي فدراسيون فوتبال به دليل کسر يک امتياز از سه تيم فوتبال به خاطر توهين‌هاي تماشاگران گفت: اگر اين کار فصل قبل انجام مي‌شد، ما يک داور و دو کمک داورمان را از دست نمي‌داديم. اين سه نفر فصل گذشته به دليل توهين‌هايي که شنيدند از داوري کناره‌گيري کردند. جريمه کسر امتياز از تيم‌ها مثل توپ بين تيم‌ها صدا کرده است! خوشبختانه با اتخاذ اين تصميم در هفت بازي ديروز (سه‌شنبه) همه چير خيلي آرام بود در حالي که قبلا تيم‌ها و داوران در بازي‌هاي شهرستان دلهره داشتند.

* آرامش داوران نيازمند قاطعيت فدراسيون است

رياحي در پايان گفت: بايد ببينيم کميته استيناف درباره موضوع کسر امتيازها چه تصميمي مي‌گيرد؛ هرچند همين که اسم چنين جريمه‌اي مطرح شد، خوب است. اگر قانون اجرا شود و فدراسيون فوتبال و کميته انضباطي در اجراي آن قاطعيت داشته باشند، داوران و ناظران داوري هم آرامش دارند ولي در غير اين صورت، هيچ کاري انجام نمي‌شود. اين حرکت در صورت تداوم مي‌تواند خيلي از مشکلات را حل کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ