عملکرد تیم های بوندس لیگا در نقل و انتقالات (بروسیا دورتموند)
تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:, | 11:54 | نویسنده : Amir

در اين شماره قصد داريم وضعيت تيم بروسيا دورتموند در بازار نقل و انتقالات فصل 2013/14 را مورد بررسی قرار دهيم.



دورتموند با درخشش در فصل قبل فوتبال اروپا نگاه های زيادی را معطوف به خود کرد. بازی های زیبا و تماشاگر پسند این تیم در فصل قبل باعث شد این تیم تبدیل به تیم محبوب بسیاری از هوادارای فوتبال شود. همین درخشش دورتموند باعث شد تا بازیکنان این تیم که اکثراً جوان هستند مشتریان زیادی در سطح اروپا پیدا کنند و تیم های متمول دنبال جذب بازیکنان این تیم باشند. تا اینجا مدیران این تیم عالی عمل کرده اند و توانسته اند اکثر بازیکنان کلیدی تیمشان را حفظ کنند.

 

 هدف دورتموندی ها در فصل قبل از همان اول مشخص بود. آن ها تمام توان خود را متوجه ليگ قهرمانان اروپا کرده بودند، تا با کسب موفقيت در آنجا بازگشتی دوباره به سطح اول فوتبال اروپا داشته باشند. در فصل گذشته بوندس ليگا، هدف دورتموند فقط کسب سهميه ليگ قهرمانان برای فصل پيش رو بود، چون با توجه به نفرات محدودی که آن ها در اختيار داشتند نمی توانستند در هر دو جبهه مدعی ظاهر شوند.

 

با رد شدن موفقیت آمیز از این مرحله، طرح دورتموند وارد فاز جدیدی  شده است، و آن مدعی بودن در هر دو جبهه بوندس لیگا و لیگ قهرمانان است.  با توجه به این اوصاف دورتموند باید حضوری فعال درنقل و انتقالات این فصل داشته باشد. تنها مهره کليدی که تا اینجای نقل و انتقالات فوتبال اروپا از آن ها جدا شده، ماريو گتسه هافبک جوان و مطرح این تیم هست که به تيم رقيب يعنی بايرن مونيخ نقل مکان کرده است. روبرت لواندوفسکی مهاجم  اين تيم هم خواهان جدايی از دورتموند بود، اما با مخالفت مسئولان اين باشگاه روبرو شد و حالا باید حداقل يک فصل ديگر را در این تیم بازی کند. 

خروجی ها

ماريو گوتسه شاخص ترين بازيکنی هست که از دورتموند جدا شده است. اين هافبک هجومي 20 ساله در يک انتقال پر سر و صدا و جنجالي با 37 ميليون يورو راهی بايرن مونيخ شد. بايرنی ها برای اين انتقال از بند موجود در قرارداد گتسه استفاده کردند و در حالی که چند سال به پايان قراردادش  با دورتموند باقی مانده بود او را به مونيخ بردند.

فليپه سانتانا مدافع برزيلی دورتموند هم از اين تيم جدا شد و به تيم همجوار يعنی شالکه پيوست. سانتانا در دورتموند خيلی کم به بازی گرفته می شد و بيشتر در مواقعی که مصدوميت برای یک از دو بازیکن زوج خط دفاع، پيش می آمد به بازی گرفته می شد و به همین خاطر ترجيح داد از این تیم جدا شود. دورتموند بابت اين انتقال 1 ميليون يورو از شالکه دريافت کرد.

لئوناردو بيتنکورت هافبک هجومی آلمانی - برزيلی هم با انتقال 2/8 ميليون يورويی به هانوفر پيوست. البته دورتموند بند خريد مجدد اين بازيکن 19 ساله را در قراداش گنجانده است.

موريتز ليتنر هافبک ميانی 22 ساله هم با قراردادی قرضی برای 2 سال به اشتوتگارت پيوست. اشتوتگارت برای بدست آوردن لیتنر 500 هزار يورو هزینه کرد.

دانيل گينچزک مهاجم جوان اين تيم که فصل قبل در بوندس ليگا 2 قرضی برای سن پائولی بازی می کرد و يکی از بهترين گلزن های فصل قبل این لیگ بود، پس از بازگشت به دورتموند با قراردادي 1/5 ميليون يورويی به نورنبرگ پيوست.

ماروين باکلورز و یوليان کخ هم به تيم های فرانکفورت و ماينتز پيوستند.

پاترک اومويلا مدافع پا به سن گذاشته اين تيم با اتمام قرادادش از اين تيم جدا شد، و تا کنون با هيچ تيمي قرارداد نبسته است.

 

ورودی ها

دروتموندی ها با پول انتقال گوتسه و درآمدی که از رسیدن به فینال ليگ قهرمانان داشتند، به اصطلاح با توپ پر وارد ميدان نقل و انتقالات شدند.

اولين بازيکنی که توانستند جذب کنند، سوکراتيس پاپادوپولوس مدافع يونانی وردربرمن بود. اين مدافع 25 ساله توانايی بازی در دفاع مرکزی و دفاع راست را دارد. پاپادوپولوس برای انتقال به لورکوزن به توافقات نهايی با این تیم رسیده بود در آخرين لحظات با ورود دورتموند به صف تيم های خواهانش از عقد قرارداد با لورکوزن سر باز زد و به دورتموند پيوست. هزينه اين انتقال برای دورتموند 9 ميليون يورو بود.

دورتموندی ها برای پر کردن جاي ماريو گتسه گزينه های زيادی را بررسی کردند، و هر روز اسم بازيکن تازه ای شنيده می شد. اما در آخر هنريک مخيتاريان بازيکن ارمنی شاختار دونتسک اوکراين توانست نظر کلوپ را جلب کرد. مخيتاريان فصل قبل درخشش قابل توجهی در اين تيم اوکراينی داشت و در 25 بازی 29 گل برای اين تيم زد. هزینه انتقال مخیتاریان 27/5 میلیون یورو بود.

هدف بعدی آنها پيدا کردن بازيکنی بود که توانايی بازی در کناره ها و نوک حمله را داشته باشد. برای این امر آن ها به سراغ پير امريک اوباميانگ از سنت اتين فرانسه رفتند. اوباميانگ در فصل قبل لوشامپيونه با زدن 19 گل بعد از ابراهيموويچ دومين گلزن ليگ فرانسه شده بود. هزينه ای که دورتموند براي اين مهاجم سرعتی پرداخت کرد 13 ميليون يورو بود.

سه بازيکن هم از تيم دوم دورتموند به تيم اصلی پيوسته اند. يوناس هافمن 18 ساله که درپست هافبک هجومی بازی مي کند، ماروين دوکش 19 ساله که مهاجم نوک بازی مي کند و ماريان سار مدافع 18 ساله، سه بازیکنی هستند که شانس حضور در کادر اصلی دورتموند را یافته اند.

 

دورتموند تاکنون 24 بازیکن را وارد لیست اصلی بازیکنان خود کرده که ميانگين سنی آنها 24/8 سال است.

 

از فروش بازيکن تا حالا 44/67 ميليون يورو نصيب باشگاه دورتموند شده، و آن ها برای خريد بازيکنان جديد 50 ميليون يورو هزينه کرده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ