کاپیتان های بایرن مونیخ در تاریخ بونس لیگا (1)
تاريخ : دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, | 23:53 | نویسنده : Amir

بایرن مونیخ در رده باشگاهی شناسنامه فوتبال آلمان به شمار می آید. در بیشتر دوره ها بازیکنان زیادی از این تیم ملی حضور داشته اند، و در چندین دوره اسکلت تیم ملی آلمان را بازیکنان بایرن مونیخ تشکیل داده اند. در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ بازیکنان سرشناسی بازوبند کاپیتانی تیم را بر بازو بسته اند، که اکثراً جزء اسطوره های فوتبال آلمان محسوب می شوند. در بسیاری از دوره ها بازوبند کاپیتانی تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ در اختیار یک بازیکن بوده، و همین بر مهم بودن بحث کاپیتانی در بایرن مونیخ می افزاید.
در این نوشتار به طور اجمال به معرفی کاپیتان های اول بایرن مونیخ در تاریخ بوندس لیگا خواهیم پرداخت.

 

 
 

1) ورنر اولک (70 -1965)
بوندس لیگا از فصل 64-1963 آغاز شد ولی بایرن مونیخ در دو دوره اول آن حضور نداشت. در اولین حضور بایرن در بوندس لیگا، ورنر اولک کاپیتان بایرن مونیخ شد و تا زمان خداحافظی رسمیش از فوتبال در 1970 عهده دار این مسئولیت بود. در تصویر زیر ورنر اولک با پیراهن سفید در حال دست دادن با هانس تیلکوفسکی دروازه بان دورتموند هست. این اولین بازی دو تیم مقابل هم در بوندس لیگا بود (16 اکتبر 1965)

 

 

2) فرانتس بکنباوئر (77-1970)
از فصل 70-71 قیصر فوتبال آلمان بازوبند کاپیتانی بایرن را بر بازو می بست. در 1977 بکنباوئر از بایرن مونیخ جدا شد و به لیگ امریکا رفت. بکنباوئر در این فاصله کاپیتان تیم ملی آلمان هم بود.

 

3) سپ مایـر (79-1977)
دروازه بان مطرح تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ در دهه 60-70 در آخرین سال های دوران فوتبالش برای 2 سال کاپیتان بایرن مونیخ بود.

 

4) گرهارد مولر (1979)
بمب افکن فوتبال آلمان در فصل 79-80 کاپیتان بایرن مونیخ بود. البته کاپیتانی مولر در بایرن زیاد دوام نیاورد و در ادامه فصل به لیگ امریکا رفت.

 

5) هانس گئورگ شوارزنبک (80-1979)
با جدا شدن مولر از بایرن مونیخ بازوبند کاپیتانی به شوارزنبک رسید. این مدافع مستحکم که در تیم ملی آلمان هم حضوری دائمی داشت در مجموع 416 بار با پیراهن بایرن به میدان رفت.

6) پل برایتنر (83-1980)
مدافع-هافبک مقتدر تیم ملی آلمان در بازگشت مجددش به بایرن مونیخ کاپیتان این تیم شد. برایتنر در دو دوره حضورش در بایرن مونیخ 255 بازی برای این تیم انجام داد.

 

7) کارل هاینس رومنیگه (84-1983)
مهاجم مطرح فوتبال آلمان و یکی از مدیران فعلی باشگاه بایرن مونیخ برای یک فصل بازوبند کاپیتانی بایرن را بر بازو بست. رومنیگه فصل بعد به اینترمیلان پیوست.

 

8) کلاوس اوگنتالر (91-1984)
طولانی ترین دوران کاپیتانی در بایرن مونیخ متعلق به اوگنتالر هست. در دوران کاپیتانی او بایرن 5 بار قهرمان بوندس لیگا شد و یک بار هم جام حذفی را برد. اوگنتالر تمام دوران فوتبالش را در بایرن مونیخ سپری کرد و در مجموع 404 بازی برای این تیم انجام داد.

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ