مخالفت انگليس با برگزاري جام جهاني در زمستان
تاريخ : جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, | 16:30 | نویسنده : Amir

رييس کميته برگزاري ليگ برتر انگليس مخالف شديد خود با برگزاري جام جهاني قطر در زمستان را اعلام کرد.


قطر سه سالي است که به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 انتخاب شده است اما زمان برگزاري اين رقابت در اين کشور کوچک حوزه خليج فارس جنجال زياد به پا کرده است و هنوز بر سر اين موضوع که اين رقابت ها در تابستان برگزار شود يا زمستان گمانه زني‌هاي زيادي وجود دارد و مسئولان فيفا به جمع بندي نهايي نرسيده اند.

هر چند قطريها تعهد دادند که ورزشگاه ها را به تجهيزات خنک کننده هوا در تابستان مجهز مي کنند اما بلاتر رييس فدراسيون بين المللي فوتبال فيفا با توجه به گرماي بالاي قطر در جام جهاني مي خواهد تا کميته اجرايي فيفا را متقاعد کند تا اين رقابت ها در زمستان برگزار شود و اين همان چيزي است که ميشل پلاتيني رييس اتحاديه فوتبال اروپا مي خواهد.

اما به نظر مي رسد که برگزاري جام جهاني در زمستان با موافقت هم کشورها همراه نشود. انگليس يکي از کشورهاي است که اصلا دوست ندارد زمان برگزاري جام جهاني از تابستان به زمستان تغيير کند.

ريچارد سکوادمور رييس کميته اجرايي ليگ برتر انگليس در اظهار نظري جالب مخالفت شديد خود با برگزاري جام جهاني 2022 در زمستان را اعلام کرد و خواستار راي گيري مجدد براي انتخاب ميزباني جديد به جاي قطر شد.

او گفت: بايد جام جهاني 2022 در تابستان برگزار شود در غير اين صورت بايد ميزبان تغيير کند و به جاي قطر کشور ديگري را انتخاب کنيم. نمي توان زمان برگزاري اين رقابت ها را از تابستان به زمستان تغيير داد. اين غير ممکن است.نبايد به خاطر مشکل گرما کل برنامه ريزيها را بر هم زد. انتخاب مکان برگزاري اين رقابت ها بر عهده کميته اجرايي فيفا است و به ما ربطي ندارد اما ما نمي توانيم چشم بسته با تصميم آنها موافقت کنيم.

او افزود: برگزاري جام جهاني 2022 قطر در زمستان با رقابت هاي ليگ برتر انگليس همزمان مي شود به همين علت ما نمي توانيم زمان رقابت ها را تغيير دهيم.بايد فيفا عجولانه تصميم نگيرد و قبل از هر اقدامي با مسئولان ليگ هاي مختلف در سراسر جهان مشورت کند.

رييس فدراسيون فوتبال انگليس هم هفته گذشته مخالفت کامل کشورش را با برگزاري جام جهاني 2022 قطر در زمستان اعلام کرد و گفت: اگر فيفا چاره اي جز دادن ميزباني جام جهاني 2022 به قطر ندارد بايد اين رقابت ها در تابستان برگزار شود در غير اين صورت بايد کشور ميزبان تغيير کند و دوباره راي گيري شود.

هر چند در انگليس همه مخالف برگزاري جام جهاني قطر در زمستان هستند اما در آلمان شرايط متفاوت است. کارل هاينس رومينيگه رييس باشگاه بايرن مونيخ و عضو اجرايي کميته برگزاري رقابت هاي بوندسليگا موافق برگزاري جام جهاني قطر در زمستان است اين در حالي است که تئو سوان سيگر، رييس سابق فدراسيون فوتبال آلمان مخالف برگزاري اين رقابت ها در زمستان است و اعلام کرد که برگزاري جام جهاني 2022 قطر در زمستان تهديدي براي وحدت و يکپارچگي فوتبال آلمان است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ