نگاهی به گروه A رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا؛ بلژیک همچنان می تازد

در شب توقف کرواسی، بلژیکی ها با کسب هر 3 امتیاز مقابل هم وطنان الکس فرگوسن حالا در آستانه صعود مستقیم به جام جهانی 2014 قرار گرفته اند.

 


بلژیک 2 - 0 اسکاتلند
گل ها: دفور (39) و کوین میرایاس (89)

امشب بلژیک در حالی به مصاف اسکاتلند رفت که ادن هازارد، ستاره خود را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشت، با این حال این کشور در زمینه فوتبال به قدری پیشرفت کرده که چندین جایگزین برای این بازیکن داشته باشد. آن ها همینطور توماس ورمالن و وینسنت کمپانی را نیز در اختیار نداشتند.

بلژیک موفق شد با دو گل از دفور و کوین میرایاس اسکاتلند را از پیش رو بر دارد و یک کلین شیت دیگر برای تیبوت کورتوا ثبت شود. این دروازه بان 21 ساله در تمام بازی های بلژیک دروازه بان اول بوده و تنها 2 گل در 8 بازی دریافت کرده است.

در این مسابقه کوین دی بروین عملکردی فوق العاده داشت و بهترین بازیکن میدان شد.

با این پیروزی، بلژیکی ها تنها به یک امتیاز در دیدار مقابل کرواسی نیاز دارند، ولی یان ورتونگن در مصاحبه پس از بازی تاکید کرد که برای پیروزی پا به میدان خواهند گذاشت.

مقدونیه 2 - 1 ولز
گل ها:  الکساندر تراخفسکی (80) و ایوان تراخفسکی (21) - رمسی (39)

قبل از بازی بلژیک و اسکتلند، ولز در خانه مقدونیه پنجمین باخت خود را چشید. در این مسابقه گرت بیل نیمکت نشین بود و تک گل ولز را آرون رمسی، هافبک جوان آرسنال از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. گل های مقدونیه را الکساندر تراخفسکی و ایوان تراخفسکی به ثمر رساندند.

صربستان 1 - 1 کرواسی 
گل ها: میتروویچ (66) - ماندزوکیچ (53)

در جنجالی ترین دیدار امشب، کرواسی و صربستان به تساوی 1-1 رسیدند. این بازی دو اخراجی داشت که سهم هر تیم یکی بود. ابتدا نمانیا ماتیچ در دقیقه 68 کارت زرد اول را دریافت کرد و سپس 7 دقیقه بعد با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. گفته می شد خوزه مورینیو امشب به صربستان آمده بود تا بازی این بازیکن را زیر نظر بگیرد. از کرواسی نیز سیمونیچ در دقیقه 80 اخراج شد.

تک گل کرواسی را ماریو ماندروکیچ، ستاره بایرن مونیخ به ثمر رساند. میتروویچ نیز گل تساوی بخش کرواسی را وارد دروازه پلتیکوسا کرد. لوکا مودریچ نیز در ترکیب اصلی کرواسی حضور داشت ولی نتوانست تیمش را به پیروزی برساند.
 

رده بندی تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 بلژیک 8 7 1 0 15 2 13 22
2 کرواسی 8 5 2 1 11 5 6 17
3 صربستان 8 2 2 4 10 10 0 8
4 مقدونیه 7 2 1 4 5 8 3- 7
5 ولز 7 2 0 5 7 16 9- 6
6 اسکاتلند 8 1 2 5 4 11 7- 5

 تنها راهی که می تواند کرواسی را همچنان شانس صعود مستقیم به جام جهانی نگه دارد، شکست دادن بلژیک قدرتمند است، هر نتیجه دیگری رقم بخورد بلژیک به عنوان تیم اول گروه صعودش قطعی خواهد شد. به نظر می رسد تقریبا پرونده این گروه بسته شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ