توکیو میزبان المپیک تابستانی 2020
تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:, | 9:28 | نویسنده : Amir

ساعاتی پیش پایتخت کشور ژاپن برای دومین بار میزبانی رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک را بدست آورد.



چشم بادامی‌ها در رقابتی تنگاتنگ اسپانیا و ترکیه را شب گذشته شکست دادند. 

در رای‌گیری اولیه، توکیو فینالیست شد و مادرید و استانبول با آرای مساوی به "مرحله پلی-آف" رفتند. در پلی-آف ترکیه با کسب چهار رای بیشتر نسبت به مادرید پیروز شد تا رقابت پایانی بین بین توکیو و استانبول باشد. 

سرانجام، توکیو توانست با کسب 60 رای استانبول را کنار زده و میزبانی پرمخاطب‌ترین رقابت ورزشی جهان را بدست آورد. 

پیش از آغاز رای‌گیری نامزدهای نهایی، نمایندگان سه کشور از آمادگی شهرهای خود برای برگزاری مسابقات دفاع کردند. 

اگرچه همچنان زمین لرزه و سونامی سال 2011 ژاپن بر خاور دور سایه افکنده اما، نخست وزیر به اعضا کمیته بین المللی المپیک اطمینان داد که مسئله نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما حل شده است و توکیو در امنیت کامل قرار دارد. 

استانبول که برای پنجمین بار در بیست سال اخیر شانس خود را امتحان می‌کرد، تنها چند ماه پیش از رای‌گیری نهایی با حواشی بسیاری از جمله مثبت بودن تست دوپینگ 31 ورزشکار ترک و درگیری نیروهای امنیتی با شهروندان معترض بود. 

برخلاف ترکیه و ژاپن، در اسپانیا موردی منفی و یا قابل بحث وجود نداشت اما، سخنان مقامات این کشور برای متقاعد کردن اعضا IOC کافی نبود. 

سونکازو تاکدا، رئیس کمیته ملی المیپک ژاپن، پس از کسب جواز میزبانی المپیک اظهار داشت: ”توکیو از لطف کمیته بین المللی المپیک برای اهدا میزبانی رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک 2020 به ما سرافراز و سپاس‌گزار است. خانواده المپیک برای اجرا این بازی‌های به یادماندنی به شهر ما اعتماد کرده است و قصد نداریم آن‌ها را نا امید کنیم.“



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ