روز ملي فوتبال وارد تقويم انگليسي‌ها شد
تاريخ : چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:, | 13:20 | نویسنده : Amir

اتحاديه فوتبال انگليس اعلام کرد اين اتحاديه به پاس احترام و قدرداني از سر بابي رابسون سرمربي فقيد تيم ملي انگليس، قصد دارد روز 10 آگوست که تيم بابي رابسون به نيمه نهايي جام جهاني 1990 ايتاليا صعود کرد را روز ملي فوتبال بنامد.

اتحاديه فوتبال انگليس که سرگرم تدارک جشن 150 سالگي خود است اعلام کرد اين اتحاديه قصد دارد روز 10 آگوست را که تيم فوتبال انگليس با هدايت سر بابي رابسون به نيمه نهايي جام جهاني 1990 صعود کرد را روز ملي فوتبال نام گذاري کند.

بابي رابسون از شخصيت‌هاي بزرگ فوتبال انگليس در سال 2009 در سن 76 سالگي به دليل سرطان درگذشت. همسر بابي رابسون که بعد از فوت او رياست سازمان خيريه رابسون را بر عهده دارد درباره اين تصميم اتحاديه فوتبال انگليس گفت: از تصميم اتحاديه فوتبال انگليس واقعا شگفت زده شدم. از زماني که رابسون در سال 2008 سازمان خيريه مبارزه با سرطان را تاسيس کرده است، اتحاديه فوتبال انگليس هميشه به من و فرزندانم لطف داشته است. بابي با فوتبال بزرگ شده بود و هيچوقت حس کودکانه خود را به بازي فوتبال از دست نداد و هيچ وقت به اتفاقات حاشيه‌اي در فوتبال توجهي نداشت.

بابي رابسون در تيم‌هايي نظير ايپسويچ، آيندهوون، پورتو و بارسلونا به مقام‌هاي قهرماني رسيد و نيوکاسل را دو سال پياپي به ليگ قهرمانان رساند اما اتفاقي که باعث شد رابسون در خاطره‌ها بماند، صعود انگليس به نيمه نهايي جام جهاني 1990 بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ