نگاهي به ديدارهاي مقدماتي جام‌جهاني در اروپا
تاريخ : سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:, | 19:20 | نویسنده : Amir

تيم ملي ايتاليا تنها يک گام با صعود به جام جهاني 2014 برزيل فاصله دارد اگر بتواند برابر شاگردان مايکل بليک نتيجه اي مثبت بگيرند.

ايتاليا - جمهوري چک : همه چيز آماده برپايي جشن صعود آتزوري به برزيل

ايتاليا مي تواند سه شنبه شب جايي که در خانه به ميزباني جمهوري چک مي رود با يک پيروزي به عنوان صدرنشين گروه راهي برزيل شود و يا دست کم آنها بايد موفق شوند نتيجه اي بهتر از بازي بلغارستان برابر مالت کسب کنند.

 پسران چزاره پراندلي موفق شدند با پيروزي 1-0 جمعه شب برابر بلغارستان در پالرمو خود را به يک قدمي صعود به جام جهاني 2014 برزيل برسانند و اولين تيم اروپايي لقب بگيرند که مي توانند سه شنبه شب بليط سفر به برزيل را بدست بياورند.

تک گل آلبرتو جيلاردينيو در بازي جمعه شب برابر بلغارستان باعث شد تا ايتاليا با هفت امتياز اختلاف بيشتر در صدر گروه بي قرار بگيرد و در حال حاضر آتزوري اين فرصت را دارد با پيروزي برابر چک آماده سفر به برزيل شود،برابر تيمي که جمعه شب گذشته با 2 گل برابر ارمنستان شکست خورد.

باخت جمعه شب برابر ارمنستان شايد به قيمت از دست دادن جام جهاني 2014 برزيل براي شاگردان بليک تمام شود در حالي که آنها بهترين فرصت براي رسيدن به رده دوم اين گروه را از دست دادند با توجه به اين موضوع که بلغارستان تيم دوم گروه برابر ايتاليا متحمل شکست شده بود.

با تمام اين اوصاف ايتاليا در آستانه اين بازي نگراني هايي از بابت مصدوميت جديد بازيکنان دارد.لوکا آنتونلي و ايگناتسيو آباته هر دو به دليل مصدوميتي که در بازي برابر بلغارستان گريبانگيرشان شد براي اين بازي در دسترس نيستند و حضور لورنتزو اينسينيه نيز هنوز مشخص نيست.

بنابراين براي پر کردن جاي اين دو بازيکن مصدوم بازيکناني چون مانوئل پاسکوآل و لورنتزو دي سيلوستره به ترکيب تيم ملي ايتاليا دعوت شده اند در حالي که پابلو اوسلوادو و ريکاردو مونتوليوو پس از سپري کردن محروميت يک جلسه اي شان مي توانند در بازي سه شنبه شب برابر چک تيم شان را همراهي کنند.

جزاير فارو - آلمان : ژرمن ها آماده جشن صعود

ميروسلاو کلوزه مهاجم کهنه کار ملي پوش لاتزيو اميدوارست سه شنبه شب با گلزني برابر جزاير فارو بتواند رکورد 68 گل ملي گرد مولر را بشکند در حالي که آلمان ها تلاش مي کنند با کسب پيروزي در اين بازي اميدوار صعود به جام جهاني 2014 برزيل باشند.

در بازي جمعه شب برابر استراليا کلوزه موفق شد با زدن يک گل از سه گل تيمش به يک قدمي شکستن رکورد گرد مولر بهترين گلزن تاريخ تيم ملي آلمان ها برسد.در آن پيروزي توماس مولر و توني کروس نيز موفق به گلزني شدند.بنابراين سه شنبه شب جايي که آلمان در خانه جزاير فارو به مصاف اين تيم مي رود بهترين فرصت براي کلوزه خواهد بود تا بتوانند برابر ضعيف ترين تيم اين گروه به راحتي تعداد گل هاي ملي خود را بيشتر کند ضمن اينکه تيمش يک گام ديگر به جام جهاني 2014 برزيل نزديک تر شود.

انتظار نمي رود پسران يواخيم لوو در اين بازي به نتيجه اي غير از پيروزي برسند همانطور که آنها در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل بعد از شکست 5-1 برابر انگليس در سال 2001 هرگز در اين مرحله تن به شکست نداده اند.

همچنين آلمان ها هنوز در مرحله مقدماني هيچ رقابت مهمي از سال 2007 به بعد - شکست 3-0 برابر چک-طعم شکست را در اين مرحله تجربه نکرده اند و در حال حاضر پس از پيروزي جمعه شب برابر استراليا با 5 امتياز اختلاف نسب به تيم دوم جدول يعني سوئد در صدر گروه سي قرار گرفته اند.

قهرمان سه دوره جام جهاني در هفت بازي اي که در گروه سي انجام داده 25 بار موفق به گلزني شده و به احتمال فراوان در بازي سه شنبه شب برابر جزاير فارو اين تعداد گل ها بيشتر هم خواهد شد چرا که جزاير فارو تا به اين جاي کار 22 گل از حريفان خود دريافت کرده اند.

از زماني که جزاير فارو موفق شده در مرحله مقدماتي جام جهاني در يک بازي هر سه امتياز را کسب کند 4 سال مي گذرد جايي که آنها موفق شدند با حساب 2-1 برابر ليتواني به برتري برسند.

ديدار رفت اين دو تيم که در هانوفر برگزار شد به ماه سپتامبر 2012 بازمي گردد که آلمان موفق شد 3-0 به پيروزي برسد.هر چند که در بازي سه شنبه شب جزاير فارو از امتياز ميزباني و بازي در خانه برخوردارند اما نبايد تعجب کرد اگر شاگردان يواخيم لوو بتوانند نتيجه بازي رفت را بار ديگر تکرار کنند.

آندورا - هلند : صعود به جام جهاني در غياب روبن

پسران لوئيس فن خال در ديدار اخيرشان برابر استوني متحمل يک تساوي غير منتظره 2-2 شدند اما در صورتي که آنها موفق شوند سه شنبه شب با پيروزي برابر آندورا تيمي که هنوز نتوانسته در مرحله مقدماتي جام جهاني گلزني کند راهي رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل شوند.

هلند در صورتي که بتواند سه شنبه شب آندورا را شکست دهد و البته روماني نتواند برابر ترکيه به پيروزي برسد ،حضورش در جام جهاني 2014 برزيل مسجل مي شود.

آمار شش پيروزي متوالي لويس فن خال جمعه شب با تساوي 2-2 برابر استوني به پايان رسيد اما آنها هنوز هم با شش امتياز اختلاف در فاصله سه بازي تا پايان اين رقابت ها در صدر قرار گرفته اند.

هلند در تساوي 2-2 جمعه شب برابر استوني موفق شد به لطف گل ديرهنگام رابين فن پرسي از روي نقطه پنالتي از شکست فرار کند و بازي را به تساوي بکشاند.اما با تما اين اوصاف با اعلام نارضايتي از تساوي در استوني تاکيد کرد که انتظار عملکرد بهتري برابر آندورا از تيمش دارد.

هلند در بازي هاي رو در رو برابر آندورا آمار بسيار خوبي داشته،بنابراين آنها اميدوارند با يک برد شيرين حضورشان در جام جهاني 2014 برزيل مسجل شود.

آنها از هفت بازي انجام شده در اين گروه 19 امتياز کسب کرده اند که البته تفاضل گل بسيار خوبي نيز نسبت به تيم دوم جدول دارند.

هر چند که با توجه به عملکرد ضعيف خط دفاعي در بازي جمعه شب برابر استوني ،در حال حاضر لوئيس فن خال نگراني هايي در رابطه با دفاع تيمش دارد اما به نظر مي رسد برابر تيم رده 205 جهان يعني آندورا اين نگراني به حداقل برسد.

آندورا جمعه شب برابر ترکيه با دريافت پنج گل متحمل شکست سنگيني شد در حالي که شکست با پنج گل برابر ترکيه به معني دريافت 22 گل در طول هفت بازي بدون زدن حتي يک گل مي باشد.

آنها هرگز موفق نشده اند برابر هلند گلزني کنند و هر بار که اين دو تيم به مصاف هم رفته اند هلند دست کم سه گل زده است.

پسران لوئيس فن خال ديدار رفت شان برابر آندورا را موفق شدند به لطف گل هاي رافائل فن در فارت،کلاس يان هونتلار و آرين روبن در ماه اکتبر گذشته به پيروزي برسند.

از نکات جالب اين بازي مي توان به بازگشت وسلي اسنايدر هافبک بازيساز حال حاضر گالاتاساراي اشاره کرد،بازيکني که در جريان تساوي 2-2 برابر استوني به ترکيب لاله هاي نارنجي بازگشت و موفق شد خوش بدرخشد.

در پايان آرين روبن که در بازي جمعه شب از داور مسابقه کارت زرد دريافت کرد نمي تواند به دليل يک جلسه محروميت تيمش را در اين بازي همراهي کند.

اوکراين - انگليس : سه شيرهاي زخمي اما شکست ناپذير

شرايط در گروه اچ و تکليف تيم هاي صعود کننده به جام جهاني 2014 برزيل بسيار پيچيده شده چرا که فاصله تيم ها به يکديگر نزديک بوده هر چند که انگليس با 15 امتياز هنوز صدرنشين اين گروه مي باشد اما مونتنگرو نيز با 15 امتياز و تنها به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به انگليس در رده دوم قرار گرفته در حالي که تيم هاي اوکراين و لهستان هر کدام به ترتيب با کسب 14 و 10 امتياز در رده هاي سوم و چهارم حضور دارند.

بنابراين شرايط زماني پيچيده تر مي شود که تنها سه بازي تا پايان اين مرحله مقدماتي جام جهاني باقي مانده و انگليس در بازي سه شنبه شب جايي که به ميهماني اوکراين مي رود محکوم به کسب هر امتياز خواهد بود چرا که در غير اينصورت اين احتمال وجود دارد انگليس راهي جام جهاني برزيل نشود.

پسران روي هاجسون موفق شدند جمعه شب گذشته با حساب 4-0 برابر مولداوي به برتري برسند تا همچنان تنها تيم گروه اچ باشند که هنوز متحمل شکست نشده اند.

اما در سوي ديگر اوکراين توانست با حساب 9 گل با در هم کوبيدن سن مارينو از سد اين تيم عبور کند تا همچنان اميدوار به رسيدن به جام جهاني برزيل باشند چرا که اختلاف آنها با تيم اول و دوم اين گروه تنها يک امتياز بوده.

انگليس در خط حمله نيز با بحران مصدوميت روبرو شده .وين روني به دليل مصدوميت از ناحيه سر،دانيل استوريج به دليل مصدوميت از ناحيه زانو و دني ولبک به دليل محروميت نمي توانند انگليس را در اين ديدار حساس خارج از خانه همراهي کنند.

انگليس در صورتي که مي خواهد همچنان به عنوان صدرنشين گروه اچ در فاصله سه بازي تا پايان اين مرحله با خيالي راحت در صدر قرار بگيرد بايد هر سه امتياز اين بازي را در اوکراين کسب کند در حالي که ديدار رفت اين دو تيم در انگليس با تساوي 1-1 به پايان رسيد.

سه شيرها همچنين با 25 گل زده بهترين تيم گلزن اين گروه شناخته مي شوند و اوکراين با 19 گل زده در رده دوم برترين تيم گلزن گروه اچ قرار دارد.اوکراين با زدن 15 گل و 4 کلين شيت در چهار بازي اخيرش در حال حاضر در فرم بسيار به سر مي برد.

ميخايلو فومنکو سرمربي تيم ملي اوکراين موفق شد در ديدار رفت اين دو تيم که در ومبلي لندن برگزار شد عملکرد بسيار خوبي را به نمايش بگذراد و تنها تک گل ديرهنگام فرانک لمپارد از روي نقطه پنالتي باعث شد تا آنها نتوانند هر سه امتياز بازي را کسب کنند.

بلاروس - فرانسه : فرار خروس ها از لغزش بيشتر

رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در شرايطي در گروه آي دنبال مي شود که تنها دو بازي تا پايان اين مرحله و تکليف تيم هاي صعود کننده از اين گروه باقي مانده.هر چند که فرانسه با نزديک ترين تعقيب کننده اش يعني فنلاند تيم سوم اين گروه پنج امتياز اختلاف بيشتر دارد اما آنها نمي توانند بيش از اين ريسک از دست دادن امتيازها را در دو بازي پاياني متحمل شوند.

در صورتي که فرانسه مي خواهد در جام جهاني 2014 برزيل حضور پيدا کند بايد در بازي سه شنبه شب برابر بلاروس به پيروزي برسند تا همه چيز در روز پاياني بازي ها به اما و اگر کشيده نشود.

خروس ها جمعه شب با تساوي بدون گل 0-0 برابر گرجستان متوقف شدند اما اسپانيا موفق شد در فنلاند به پيروزي برسد و در حال حاضر فاصله تيم صدرنشين يعني اسپانيا با فرانسه تيم دوم اين گروه به سه امتياز رسيده در حالي که تنها دو بازي ديگر از اين گروه مانده.

پسران ديديه دشام در بازي هاي اخيرشان نتوانسته اند گلزني کنند.آنها در پنج بازي اخير خود نتوانسته اند گلي وارد دروازه حريفان خود کنند.

تساوي بدون گل در خانه ي گرجستان نشان داد که کريم بنزما و اوليور ژيرود زوج خط حمله خروس ها نتوانسته اند آنطور که بايد از فرصت هاي گلزني شان نهايت استفاده را ببرند.قهرمان جام جهاني 1998 در حال حاضر پنج امتياز اختلاف با فنلاند دارد .بنابراين در بازي سه شنبه شب هيچ نتيجه اي جز برتري خروس ها نمي توانند خيال دشام را از حضور تيمش در جام جهاني برزيل راحت کند.

ديدار رفت دو تيم که در سپتامبر گذشته برگزار شد فرانسه توانست با حساب 3-1 برابر بلاروس به پيروزي برسد،جايي که فرانسه در شش مصاف اخيرش موفق به گلزني شده بود.در عين حال به نظر نمي رسد فرانسه کار بسيار سختي برابر بلاروس تيمي که با کسب تنها يک پيروزي از شش بازي در قعر اين گروه قرار گرفته داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ