فولاد در آستانه حذف از ليگ قهرمانان آسيا
تاريخ : چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, | 18:11 | نویسنده : Amir

روزشمار کاهش سهميه فوتبال ايران و حذف تيم فولاد خوزستان از ليگ قهرمانان آسيا آغاز شده است.


ورزشگاه الغدير اهواز که توسط وزارت مسکن احداث شد و طي مراسمي در سال 90 با حضور رئيس جمهور وقت مورد افتتاح قرار گرفت، در فاصله شانزده روز تا بازديد نهايي نماينگان کنفدراسيون فوتبال آسيا هنوز تکميل نشده و با وجود تأکيد استاندار به مسئولان ورزش اهواز، به نظر مي رسد که اراده اي براي تکميل آن وجود ندارد. نماينده فدراسيون فوتبال ايران در بازديد عصر سه شنبه از ورزشگاه الغدير، ضمن تهيه يک فهرست شامل بيست و چند مورد از نواقص موجود، به مسئولان باشگاه فولاد هشدار داد که احتمال کاهش سهميه ايران و حذف تيم فولاد از ليگ قهرمانان آسيا بسيار زياد است.

اين نواقص که شامل نبود اسکوربورد، نقص امکانات پخش تلويزيوني مسابقات، جايگاه خبرنگاران، نصب علايم ورود و خروج تماشاگران و ... مي شود، پيش از اين توسط نمايندگان اي اف سي اعلام و مقرر شد که در صورت برطرف نکردن آن ها، سهميه فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا کاهش پيدا کند. اين اتفاق در صورت رخ دادن، ضمن محروميت تيم فولاد از نسخه 2014 فوتبال آسيا ممکن است سهميه کشور ايران در سال هاي آتي و احتمال کسب ميزباني جام ملت هاي آسيا را نيز تقليل دهد. کشوري که درخواست ميزباني جام ملت هاي آسيا را داده، اما قادر به تکميل ورزشگاه پردرآمد ترين استان خود نيست!

بي توجهي به تکميل ورزشگاه الغدير در حاليست که باشگاه هاي فولاد و استقلال خوزستان قبلاً در جلسه مشترک با مسئولان ورزش استان، پرداخت مبلغ 390 ميليون تومان براي رفع نواقص اين استاديوم 50 هزار نفري را تقبل کردند اما ظاهراً رنگ و لعاب دادن ديوارهاي ورزشگاه پير تختي اهواز و شيک تر شدن ساختمان هاي اداره ورزش اين شهر، مهم تر از تکميل ورزشگاهي است که عدم رفع نواقص آن، بزرگترين ضربه را به فوتبال ايران خواهد زد.

عدم تکميل ورزشگاه الغدير اهواز، نمونه بارز عقب ماندگي استاني است که مهم ترين منابع کشور را در اختيار دارد. اين موضوع مي تواند زحمات يک ساله مجموعه باشگاه فولاد خوزستان و روياي هوادارانش را بر باد بدهد. در فاصله شانزده روز تا از دست رفتن سهميه فوتبال ايران، به نظر مي رسد که وقت بيداري برخي مسئولان ورزش اهواز فرا رسيده باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ