افغانستان قهرمان مسابقات جنوب آسيا شد
تاريخ : چهار شنبه 20 شهريور 1392برچسب:, | 22:12 | نویسنده : Amir

تيم فوتبال افغانستان دو بر صفر، هند را مغلوب کرد و جام قهرماني جنوب آسيا را به خانه برد.

اين بازي در استاديوم دارشات در کاتماندو پايتخت نپال برگزارشد. هزاران نفر از هند و حدود 400 نفر از جمله شماري از مقام‌هاي دولتي افغان براي ديدن اين بازي به نپال رفته بودند. اين نخستين باري است که افغانستان برنده يک جام قهرماني شده است.

گل اول افغانستان را مصطفي آزاد زوي در دقيقه هشتم به ثمر رساند و نيمه اول بازي با همين نتيجه به پايان رسيد. در نيمه دوم، هند با تغيير بازي، وضعيت را به نفع خود تغيير داد و بارها حملات خطرناکي را روي دروازه افغانستان سازمان داد. اما منصور فقيريار دروازه بان افغانستان که از او به نام بهترين دروازه بان اين مرحله از مسابقات جنوب آسيا نام برده مي‌شود، توانست حملات مهاجمان هند را مهار کند. در نيمه دوم، سنجر احمدي در دقيقه 61 بازي بار ديگر دروازه هند را باز کرد و پيروزي افغانستان در اين بازي را تا حدودي قطعي کرد. افغانستان در مرحله گروهي اين بازي‌ها با بوتان و سريلانکا و مالديو همگروه بود و با دو پيروزي و يک تساوي به‌عنوان تيم دوم گروه دوم به مرحله نيمه نهايي اين مسابقات صعود کرد.

تيم ملي افغانستان در مرحله نيمه نهايي قهرماني جنوب غرب آسيا، يک بر صفر نپال ميزبان اين دوره از رقابت‌ها را يک بر صفر شکست داد و به فينال راه پيدا کرد. سال 2011 نيز افغانستان به مرحله نهايي اين بازيها راه يافته بود. در بازي فينال 2011 نيز هند حريف افغانستان بود و آن بازي را چهار بر صفر برد. در حال حاضر افغانستان در رده بندي فيفا 139 جهاني و 21 آسيا را دارد و هند در اين رده بندي در مقام 145 جهان و 24 آسيا است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ