آمار و ارقام 200بازی آرسنال در ورزشگاه امارات
تاريخ : پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, | 12:36 | نویسنده : Amir

جاش جیمز، کارشناس آمار سایت رسمی آرسنال، مجددا به سراغ اعداد رفته است. این قسمت از آمار و ارقام مربوط به 200 بازی نخست انجام شده در ورزشگاه امارات می باشد.

 



پیروزی هفته گذشته آرسنال در دربی شمال لندن مقابل تاتنهام، دویستمین بازی انجام شده در خانه ی جدید آرسنالی ها و همچنین 136مین پیروزی تیم هم بود. آرسنال 42 تساوی و 22 شکست را هم در این ورزشگاه تجربه کرده است. توپچی ها 432 گل به ثمر رسانده اند و تنها 154 گل در ورزشگاه امارات دریافت کرده اند. به طور میانگین در هر مسابقه ای که در این ورزشگاه برگزار شده 2.93 گل به ثمر رسیده است.

تفاضل گل 278+ می باشد که بسیار شبیه به تفاضل گل برای 200 بازی نخست در هایبری است. تفاضل گل در آن دوره 280+ بوده است.

بازی ها در چهار جبهه و جام مختلف انجام شده است: 135 بازی در لیگ جزیره(67.5 درصد)، 38 بازی در باشگاه های اروپا(19 درصد)، 14 بازی در جام حذفی(7 درصد ) و 13 بازی در جام اتحادیه(6.5 درصد).

نخستین بازی در مقابل استون ویلا در روز شنبه 19 آگوست 2006 انجام شد. گیلبرتو سیلوا در تساوی 1-1 تک گل بازی را روی سانتر وولکات به ثمر رساند. ولکات همچنین در دویستمین بازی هم پاس گل داد. متئو فلامینی دیگر بازیکنی است که در هر دو بازی نخست و دویستم به میدان رفته است. او در هر دو بازی به عنوان یار جانشین وارد میدان شده است.علاوه بر آن فلامینی کسی است که نخستین گل پیروزی بخش در این استادیوم را در بازی برابر دینامو زاگرب که آرسنال 2-1 پیروز شد، به ثمر رساند.

بزرگترین پیروزی آرسنال در این استادیوم برد 7-0 برابر اسلاویاپراگ در اکتبر 2007 در مرحله گروهی جام باشگاه های اروپا می باشد و بیشترین نتیجه ی رخ داده در امارات 1-0 می باشد.که بازی با تاتنهام در هفته ی گذشته بیست و چهارمین مسابقه بود که با این نتیجه به پایان می رسید.

بیشترین گل زده شده در یک بازی مربوط به پیروزی 7-3 برابر نیوکاسل در فصل گذشته است. به طور کلی 30 نتیجه مختلف در دویست بازی رخ داده است.

آرسنال در 175 مسابقه از 200 بازی گلی به ثمر رسانده یعنی در 87.5 درصد مجموع بازی ها گلزنی کرده است و موفق به انجام 94 کلین شیت هم شده است.(47 درصد کل بازی ها)

7 هت تریک در این 200 بازی رخ داده که تمامی هم برای بازیکنان آرسنال بوده است. آخرین بازیکنی که توانسته در مقابل توپچی ها در خانه هت تریک انجام دهد، میک کوین مهاجم کاونتری در روز نخست فصل 1993/94 بود.

 

وولکات در صدر جدول تعداد بازی های حضور یافته در ورزشگاه امارات قرار دارد با 141 بازی که 70.5 درصد از مجموع 200 بازی انجام شده است. 5 بازیکن (ولوکات، سانیا، فابرگاس، کلیچی و فن پرسی) در بیشتر از نیمی از بازی ها حضور داشته اند. در حالی که در مجموع، 82 بازیکن پیراهن توپچی ها را در این استادیوم در بازی های رسمی به تن کرده اند که 8 نفر آنها تنها یک بازی انجام داده اند.

از بین 53 بازیکنی که بیش از 10 بازی برای آرسنال در امارات انجام داده اند، ادواردو بهترین درصد پیروزی را دارد. این مهاجم کروات در 28 بازی از 34 مسابقه ی انجام داده در ورزشگاه امارات پیروز شده است.(82.35 درصد پیروزی). درصد پیروزی باشگاه در این استادیوم 68% می باشد.

فن پرسی بیشترین گل را برای تیم در این استادیوم به ثمر رسانده است و پس از او سسک فابرگاس قرار دارد. بدون احتساب گل به خودی ها، 49 بازیکن مختلف برای آرسنال در این استادیوم گلزنی کرده اند که بیش از 60% مجموع بازیکن های به میدان رفته می باشد.

آرسنال در این ورزشگاه با 69 تیم از 17 کشور مختلف دیدار کرده است.

تاتنهام بیشترین مهمان آرسنال بوده است. دربی اخیر دهمین دیدار دو تیم در ورزشگاه امارات بود. همچنین توپچی ها بیشترین گل را نسبت به سایر تیم ها، در مقابل تاتنهامی ها به ثمر رسانده اند که 29 گل می باشد.

آرسنال تمامی 41 تیم بریتانیایی ای را که به عنوان مهمان به ورزشگاه امارات آمده اند را حداقل یک بار شکست داده است.

علاوه بر 200 بازی رسمی تیم نخست در لیگ جزیره، جام باشگاه های اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه بازی های دیگری هم در این ورزشگاه انجام شده است. از جمله 24 بازی جام امارات، 6 بازی دوستانه ی ملی، 8 بازی جوانان و یک بازی تشریفاتی که مربوط به افتتاحیه ی ورزشگاه در جولای 2006 می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ