نگاهي به شب دوم ليگ قهرمانان اروپا
تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, | 10:47 | نویسنده : Amir

شب دوم هفته نخست دور گروهي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب ادامه پيدا مي‌کند.


دور گروهي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با 8 ديدار پيگيري مي‌شود.

گروه E

چلسي - بازل

شالکه - استوابخارست

چلسي که فصل گذشته در مرحله گروهي نتوانست از گروه خود صعود کند، در اولين ديدار خود در خانه به ديدار بازل سوئيس مي‌رود. دو تيم فصل گذشته در ليگ اروپا به مصاف هم رفتند که چلسي موفق شد در مجموع دو ديدار با برتري 5 بر 2 حريف سوئيسي را شکست دهد و در نهايت به قهرماني در ليگ اروپا دست يابد. ژوزه مورينيو که پيش از اين موفق شده است با تيم‌هاي پورتو و اينتر ليگ قهرمانان اروپا را فتح کند، هيچوقت در بازي‌هاي اول خود در مرحله گروهي شکست نخورده و در 10 بازي ابتدايي گروهي خود به 7 پيروزي و سه تساوي رسيده است. خبر خوش براي چلسي بازگشت خوآن ماتا به ترکيب اصلي و حضور ساموئل اتوئو در خط حمله اين تيم است.

در ديگر ديدار اين گروه شالکه در خانه از استوا بخارست روماني پذيرايي خواهد کرد. شالکه در دو دوره قبلي خود در ليگ قهرمانان اروپا توانسته است به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کند. دو تيم 2 سال قبل نيز با يکديگر پيکار کردند که عملکرد تيم آلماني بهتر بود و توانست به يک برد و يک تساوي دست يابد.

گروه F

مارسي - آرسنال

ناپولي - دورتموند

گروهي که خيلي‌ها آن را گروه مرگ مسابقات مي‌دانند. سه تيم آرسنال، ناپولي و دورتموند صدرنشين ليگ‌هاي خود هستند و مارسي فاصله خيلي کمي تا صدر جدول ليگ فرانسه دارد. تيم بندرنشين فوتبال فرانسه در اولين بازي اين گروه در خانه بايد از آرسنال پذيرايي کند که در هفته‌هاي اخير نتايج خوبي را کسب کرده است. توپچي‌هاي لندن چندي پيش در پلي‌آف ليگ قهرمانان اروپا موفق شدند فنرباغچه ترکيه را با نتيجه 5 بر صفر در مجموع دو ديدار حذف کنند. اضافه شدن مسوت اوزيل به ترکيب آرسنال قدرت اين تيم لندني را تا حد زيادي افزايش داده است. مارسي در مقابل اين فصل نتايج خوبي در ليگ فرانسه کسب کرده است. مهاجم خطرناک آنها ژان پير ژيگناچ است که اين فصل توانسته عملکرد خوبي در ليگ قهرمانان اروپا داشته باشد.

دو تيم ناپولي و دورتموند در حالي در سن‌پائولو به مصاف هم مي‌روند که هر دو در وضعيت بسيار خوبي قرار دارند و همه بازي‌هاي خود در ليگ‌هايشان را با پيروزي پشت سر گذاشتند. نايب قهرمان فصل قبل ليگ قهرمانان اروپا در حالي برابر ناپولي به ميدان مي‌رود که دو تيم تاکنون هيچ ديداري با يکديگر انجام نداده‌اند. آخرين باري که ناپولي موفق شد يک تيم آلماني را شکست دهد به سال 1989 برمي‌گردد که ناپولي موفق شد با مارادونا اشتوتگارت آلمان را از پيش رو بردارد و به تنها افتخار اروپايي خود دست يابد. در مقابل دورتموندي‌ها که نهمين فصل حضورشان در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه مي‌کنند هميشه برابر تيم‌هاي ايتاليايي مشکل داشته‌اند. در مجموع 27 ديدار دورتموند با تيم‌هاي ايتاليايي اين تيم توانسته به 9 پيروزي، 4 تساوي و 14 شکست دست يابد. مصاف اين دو تيم بيش از آن که تقابل رافائل بنيتس و يورگن کلوپ باشد، تقابل گونسالو هيگوآين و روبرت لواندوفسکي در خط حمله دو تيم است.

گروه G

آستريا وين - پورتو

آتلتيکو مادريد - زنيت

در يکي از آسان‌ترين بازي‌هاي اين مرحله آستريا وين اتريش در خانه به ديدار پورتو مي‌رود. اين ديدار قرار است در ورزشگاه ارنست هاپل برگزار شود تا تيم اتريشي اولين حضورش را در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا تجربه کند. اين در حالي است که شاگردان پائولو فونسه‌کا در تيم پورتو هجدهمين حضور در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه مي‌کنند. آستريا وين موفق شد با غلبه بر دينامو زاگرب به مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا برسد.

در ديگر ديدار اين گروه آتلتيکو مادريد در خانه به ديدار زنيت سن پترزبورگ مي‌رود. شاگردان ديگو سيمونه در ليگا عملکرد بسيار خوبي از خود نشان داده و همراه بارسلونا در صدر جدول قرار دارند. آنها پس از رفتن از رادامل فالکائو نه تنها ضعيف نشدند که توانستند با خريد داويد ويا قدرت تيمي‌ خود را افزايش دهند.

گروه H

ميلان - سلتيک

بارسلونا - آژاکس

ميلان در اولين ديدار خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در خانه به ديدار سلتيک مي‌رود. روسونري پس از حذف آيندهون در پلي‌آف ليگ قهرمانان اروپا به ديدار سلتيک مي‌رود که موفق شد سلتيک کاراگاندي را در مرحله پلي‌آف شکست دهد و به مرحله گروهي راه يابد. دو تيم در سال 2007 به مصاف هم رفتند که سلتيک در بازي رفت موفق شد در گلاسکو با نتيجه 2 بر يک ميلان را شکست دهد اما در بازي برگشت ميلان موفق شد با گل فيليپو اينزاگي سلتيک را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. در بازي رفت آن ديدار کاکا براي ميلان گلزني کرد و اکنون پس از چند سال هافبک برزيلي به تيم سابقش برگشته است و به احتمال زياد در ترکيب ثابت تيمش به ميدان مي رود.

بارسلونا در اولين ديدار خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان در حالي برابر آژاکس به ميدان مي‌رود که آبي - اناري‌ها هفته گذشته موفق شدند پيروزي سختي در ليگا برابر تيم سويا به دست آورند. اکنون اوضاع با گذشته فرق کرده است. بارسلونا قدرت زيادي دارد و آژاکس در طرف مقابل نسبت به تيم رويايي خود در دهه 70 فاصله زيادي دارد. جوردي آلبا غايب بزرگ بارسلونا براي بازي با آژاکس در ليگ قهرمانان اروپا است. اين ديدار اولين نمايش خراردو مارتينو با بارسلونا است. او اميدوار است بتواند همراه نيمار و مسي اولين سه امتياز خود را در ليگ قهرمانان اروپا به دست آورد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ