تاريخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:, | 14:7 | نویسنده : Amir

چلسی سال گذشته با وجود اینکه مدافع عنوان قهرمانی در اروپا بود، اما موفق نشد از گروه خود صعود کند و به لیگ اروپا رفت.

چلسی در فصل گذشته موفق نشد از گروه خود صعود کند و پس از نزول به لیگ اروپا، موفق شد فاتح لیگ اروپا شود و در نیمه نهایی این رقابت ها نیز به مصاف بازل سوییس برود.

امروز، چهارشنبه، شاگردان مورینیو در استمفوردبریج ورزشگاه خانگی چلسی به مصاف قهرمان سوییس می روند و مورینیو به دنبال شروعی قدرتمند در اروپا می باشد.

اخبار دو تیم

هنگامی که چلسی در بازی ابتدایی خود در گروه E به مصاف بازل رود، رامیرس هافبک برزیلی این تیم محروم است. رامیرس در فینال سوپرکاپ اروپا برابر بایرن مونیخ از زمین مسابقه اخراج شد و این بازی محروم خواهد بود.

مورینیو گفته است که فرانک لمپارد و اسکار در ترکیب خواهند بود و ویلیان برزیلی نیز که تابستان از آنژی روسیه به چلسی پیوست، با توجه به عدم حضور در بازی برابر اورتون، امکان دارد در این بازی به میدان برود.

صحبت های مربیان

خوزه مورینیو(چلسی):" من می خواهم کار خود در این رقابت ها را با پیروزی آغاز کنم. سال گذشته چلسی علی رقم عادت همیشگی، از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت. چلسی ره مسابقاتی رفت که در حد چلسی نبودند. ما دوست نداریم آن اتفاق تکرار شود. برای تیم جوان چلسی لازم است که در رقابت های بزرگ بازی کنند مانند لیگ قهرمانان اروپا. "

مورات یاکین(بازل):" نکته مثبت این است که ما این دفعه چیزی برای از دست دادن نداریم. کسی که 20 عنوان مختلف در 4 کشور کسب کرده است، قابل ستایش است. من همچنان در مقابل وی شاگردی می کنم. این برای من لذت بخش است که به کار همچین مربیان بزرگی دقت کنم. "

نکاتی پیرامون بازی

این یازدهمین حضور پیاپی چلسی در این رقابت هاست که موفق شده اند 6 بار به نیمه نهایی این رقابت ها برسند، دو بار به فینال بروند و یک بار در سال 2012 قهرمان شوند.

بازل تا کنون 5 بار در این رقابت ها شرکت کرده است که بهترین عملکرد آنها در فصل 2011-12 بود که به جمه 16 تیم پایانی راه پیدا کردند و برابر بایرن مونیخ حذف شدند.

تنها رقابت پیشین چلسی برابر بازل در نیمه نهایی لیگ اروپا فصل گذشته بود که چلسی موفق شد این تیم را از پیش رو بردارد.

چلسی در 29 مسابقه گذشته خود در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در استمفوردبریج شکست نخورده است( 22 برد و 7 مساوی) و آخرین باخت چلسی در اکتبر 2003 برابر بشیکتاش بود.

بازل تنها 3 بازی از 16 بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا را برده است.

مورینیو در کنار ارنست هاپل، اوتمار هیتسفیلد و یوپ هاینکس یکی از 4 مربی است که موفق شده با دو باشگاه مختلف فاتح لیگ قهرمانان شود.

ساموئل اتوئو با 27 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا پس از دیدیر دروگبا با 40 گل زده، دومین گلزن برتر آفریقایی در این رقابت هاست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ