درس دهم: پایان حکومت قاجارها و آغاز حکومت رضاخان
تاريخ : شنبه 30 دی 1391برچسب:, | 12:42 | نویسنده : Amir

صفحه ی67

1- چر در اواخر جنگ جهانی اول، روسیه نیروهای خود را از ایران خارج کرد؟ خط اول، از در اواخر. . . ، تا خط بعد، . . . .خارج کرد.

2- قرارداد 1919 در چه شرایطی و میان کدام کشورها بسته شد؟ ادامه­ی قبلی، از نیروهای انگلیسی. . . ، تا آخر پاراگراف، . . . منعقد کرد.

3- قرارداد 1919 چگونه قراردادی بود؟ پاراگراف بعد، از براساس. . . ، تا خط بعد، . . . وابسته می­شد.

4- چرا قرارداد 1919 بی­نتیجه ماند؟ از ادامه­ی قبلی، تا خط بعد، . . . به نتیجه نرسید.

5- پس از به نتیجه­­ نرسیدن قرارداد 1919، انگلستان چه سیاستی را در ایران در پیش گرفت؟ از ادامه­ی قبلی، تا آخر پاراگراف، . . . برسرکار آورد.

6- سرانجام انگلستان برای اجرای سیاست جدید استعماری خود در ایران ، چه کسانی را برگزیدند؟ رضاخان ـ سیدضیاء­الدین طباطبایی

7- اولین گام انگلستان برای تشکیل حکومت مورد نظر خود در ایران چه بود؟ پاراگراف آخر، خط سوم، از در سوم اسفند سال 1299 . . . ، تا آخر صفحه، . . . در ایران بود.

صفحه­ ی69

8- رضاشاه با کمک چه کشوری توانست به قدرت برسد؟ انگلستان

9- چه عواملی موجب نارضایتی مردم از احمدشاه شده بود؟ پاراگراف دوم، از بی کفایتی حکومت. . . ، تا خط بعد، . . . احمدشاه شده بود.

10- رضاخان برای به قدرت رسیدن، خود را چگونه مردی معرفی می­کرد؟ آخر همان خط، از او خود را . . . ، تا آخر پاراگراف، . . . معرفی کرد.

11- رضاخان چگونه و توسط کدام مجلس، به سلطنت رسید؟ کلّ پاراگراف بعد، از سرانجام در آبان . . . ، تا . . . واگذار کرد.

12- رضاشاه برای ایجاد جوّ خفقان، ترس و سرکوب در ایران، دست به چه اقداماتی زده بود؟ پاراگراف بعد، خط دوم، از حکومت رضاشاه از طریق . . .، تا آخر پاراگراف بعد، . . . اختیاری از خود نداشتند.

13- رضاشاه قبل از رسیدن به پادشاهی، برای جلب حمایت روحانیون، دست به چه کاری زده بود؟ پاراگراف بعد، از رضاخان قبل از . . . ، تا صفحه­ی بعد، خط سوم، . . . جلب کند.

صفحه­ ی 70

14- از جمله اقدامات رضاشاه برای از میان بردن دین در میان مردم که با مخالفت مردم روبه­رو شد چه بود؟ آخر همان خط، از از جمله اقدامات او  . . . ، تا سه خط بعد، . . . رضاخان روبه­رو شد.

15- مردم چه شهری در برابر اقدامات ضدّ دین رضاشاه ایستادگی کردند و نتیجه­ی آن چه شد؟ ادامه­ی قبلی، از از آن جمله . . .، تا خط بعد، . . . از مردم منجر شد.

16- چرا برخی اقدامات رضاشاه از جمله احداث راه­آهن و دانشگاه، مورد استقبال مردم قرار نگرفت؟ ادامه­ی قبلی، از این­گونه اقدامات . . . ، تا آخر پاراگراف، . . . صورت گرفت.

صفحه­ ی 71

17- آیت­الله سیدحسن مدرس از ابتدا چگونه به مجلس راه یافت؟ پاراگراف بعد، خط دوم، از پس از فتح تهران . . . ، تا چهار خط بعد، . . . نظارت داشته باشند.

 

18- مدرس در دوره­های بعدی مجلس، به عنوان نماینده­ی چه شهری به مجلس راه یافت؟ ادامه­ی قبلی، از با آشکارشدن . . . ، تا سه خط بعد، . . . ملی انتخاب کردند. 

19- چه کسی آیت­الله مدرس را به شهادت رساند؟ رضاشاه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ