نظرات اهالي فوتبال از انتخاب باوارايي‌ها
تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 13:13 | نویسنده : Amir

اهالي فوتبال و ورزش آلمان و جهان به حضور مربي فصل گذشته بارسلونا در تيم بايرن مونيخ به ديده مثبت مي‌نگرند و چنين حضوري را از همه جهت پرثمر توصيف مي‌کنند.


 در شرايطي که چهارشنبه شب اين موضوع  قطعي شد مربي فصل آينده تيم بايرن مونيخ؛ «پپ گوارديولا» است، اما دنياي فوتبال پس از گذشت 3 روز از اين تصميم همچنان اظهار شگفتي و حيرت مي‌کند.

شگفتي و حيرت نه به اين دليل که بايرن، بلکه با وجود کسب 4 مقام قهرماني اروپا و بيشترين تعداد قهرماني‌ها در آلمان، تيمي کوچک براي «استاد تيکي تاکاي جهان»‌است، بلکه از اين جهت که اين مربي با وجود پيشنهاد‌هاي اغواکننده تيم‌هاي انگليسي منچستريونايتد، منچسترسيتي و چلسي،‌ در کنار پيشنهادهاي مالي آ.ث‌ و اينترميلان ايتاليا و نيز پاري‌سن‌ژرمن فرانسه مواجه بود. اما سرانجام تصميم گرفت به مونيخ بيايد، آلماني حرف بزند و در باشگاهي کاملا منظم سيستماتيک و البته داراي مديريت قوي، فعاليت کند.

اين انتخاب باعث شد تا اهالي فوتبال جهان در باره‌اش حرف بزنند و البته اظهار تعجب کنند.

*نگاهي اجمالي به اين اظهارات مي‌اندازيم:

*برتي فوگتس، سرمربي اسبق تيم ملي آلمان:

گوارديولا هديه‌اي ارزشمند به کل بوندس‌ليگا است/ اميدوارم بازنشستگي هاينکس رويايي شود

از اينگونه اقدامات بايرني‌ها ديگر حيرت نمي‌کنم. ورود گوارديولا به بوندس‌ليگا مسلما هديه ارزشمندي نه فقط براي بايرن بلکه براي کل بوندس‌ليگا است. گمان مي کنم گوارديولا با فوتبال سبک خاص خود، تاثيرات به سزايي بر فوتبال آلمان از خود برجاي خواهد گذاشت. او با استيل خاص خويش کمک خواهد کرد تا بايرن بازي‌اش تکامل يابد. در کنار اين ورود، به يوپ هاينکس، مربي کنوني بايرن و همبازي دوران جواني ام در گلادباخ تبريک مي گويم که راه ورود گوارديولا را هموار کرد. آرزو مي کنم او بتواند با کسب بوندس ليگا، جام حذفي و ليگ قهرمانان اروپا، بازنشستگي رويايي را در پيش داشته باشد.

*آرسن ونگر، سرمربي آرسنال انگليس:

انتخاب بايرن توسط پپ، شگفتي است/ حال مجبوريم با توان بيشتري با بايرن نبرد کنيم

اين نکته که او براي حضور در بايرن تصميم‌گيري کرد، از نظر من يک شگفتي‌ مهم است که البته خودش مي تواند خيلي بهتر دليل چنين انتخابي را پاسخ دهد. حال با اين اتفاق مجبوريم در دو بازي رفت و برگشت با بايرني‌ها که انگيزه‌هاي مضاعفي پيدا کرده‌اند، با توان بيشتري در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا نبرد کنيم.

*کارلوس رکساچ، مربي اسبق بارسلونا:

بايرن براي آينده گوارديولا عالي است/ شايد يکي دو بارسايي را باخود ببرد

بايرن سال‌ها است که به مقام قهرماني ليگ قهرمانان اروپا نرسيده است. اما همين باشگاه، براي ادامه کار گوارديولا عالي است. بازيکنان بايرن بسيار منظم هستند. روحيه اش  هم کاملا با نظم  بايرني‌ها وفق دارد. هيچ بعيد نيست که يکي دو بازيکن خوب نيز با خود به آنجا ببرد و فوتبالش را به معرض نمايش بگذارد.

*تيتو ويلانووا، سرمربي بارسلونا:

از اين که پپ با بايرن به فوتبال بازمي‌گردد، خوشحالم

 هيچ اطلاعي در مورد اين انتقال نداشتم. فکر کنم طرفين سکوت کردند که اين انتقال به خوبي انجام شود. اما خيلي خوشحالم که پپ با اين انتخاب به فوتبال بازگشت. از ياد نبريم بايرن باشگاهي بزرگ است.

*اوتمار هيتسفلد، سرمربي اسبق بايرن، سرمربي کنوني سوئيس:

روحيه پپ به بايرن مي‌خورد/ او اهل تعامل مونيخي‌ها است

پپ يکي از بهترين مربيان کنوني جهان است. موفق کار کرده است و از نظر روحيه کاملا به بايرن مي‌خورد. او مربي است که کاملا منطقي رفتار مي‌کند. بسيار اهل کار گروهي است که بايرن نيز طالب همين موضوع است. در ضمن جوان نيز است  و مي تواند تا زمان ورودش به مونيخ زبان آلماني ياد بگيرد.

*پينتو، دروازه‌بان بارسلونا:

با شادي پپ ما هم خوشحاليم/ دوست دارم مقابل بايرن‌اش بازي کنم

اگر پپ خوشحال باشد، ما هم شاد هستيم. اين که او به سود بايرن تصميم‌گيري کرد، ما را نيز خوشحال مي‌کند. در آينده و در ليگ قهرمانان احتمال رويارويي ما با تيم او وجود دارد.

*آدريانو گالياني، نايب رئيس باشگاه ميلان:

ژرمن‌ها لوکوموتيو اروپا هستند/ موفقيت فوتبال آلمان يعني داشتن اقتصادي قوي!

من که از اين اتفاق تعجب نکردم. بپذيريم آلمان‌ها لوکوموتيو اروپا هستند و در واقع موفقيت فوتبال آلمان، تداعي کننده قدرت اقتصادي اين کشور است.

*ريو فرديناند، مدافع منچستريونايتد:

از شنيدن خبر پپ و بايرن شوکه شدم/ گوارديولا به خاطر ثبات و سازماندهي راهي مونيخ شد

از شنيدن خبر استخدام پپ گوارديولا توسط بايرن شوکه شدم. وقتي خوب که فکر کنيم متوجه مي شويم او با  در نظر گرفتن ثبات و پايداري، سازماندهي، و رقابت در ليگ قهرمانان، دليل انتخابش بوده است.

*مارتين مونتايا، استعداد بارسلونا:

نه فقط براي بايرن که براي کل بوندس‌ليگا تصميم گرفت/ کار جديد چالشي بزرگ است

خيلي از تصميمي که پپ گرفت، خوشحال شدم. بنظرم او نه فقط براي بايرن که براي کار در بوندس‌ليگا تصميم‌‌گيري کرد. اينکه در چالش بزرگي به اسم همکاري با باشگاه بايرن مونيخ همکاري کند. برايش در شغل جديد آرزوي موفقيت مي کنم. اميدوارم در رقابت‌هاي ورزشي با او روبه‌رو شويم.

*نيکو روز‌برگ، قهرمان اتومبيلراني فرمول يک:

پپ همه عناوين را براي بايرن مي‌گيرد

واقعا حضور گوارديولا در بايرن اعجاب انگيز است.  اطمينان دارم با حضور او همه عناوين را کسب خواهند کرد.

*هانس يواخيم واتسکه، مدير تجاري بورسيادورتموند:

به بايرن به خاطر شکار گوارديولا تبريک مي‌گويم/ به حضور پپ حسودي مي‌کنيم!

من که اين حرکت را کاري بزرگ مي‌دانم. به بايرني‌ها هم تبريک مي‌گويم که در اين نبرد رقابتي با بزرگان اروپا برنده شدند. آنقدر خوب اين کار را کردند که آدم حسودي‌اش مي‌شود. بنظرم اين استخدام براي کل بوندس‌ليگا ثمربخش است. چون کل دنيا به اين ليگ با نگاه متفاوتي نگاه خواهد کرد. البته در اين ميان فشار روحي بر بايرن براي کسب موفقيت در اين ميان کاهش نخواهد يافت.

*آندوني زوبي‌زاره‌تا، مدير ورزشي بارسلونا:

همکاري پپ با بايرن يعني ادامه وابستگي با فوتبال جهان!

خوشحالم پپ با بايرن قرارداد بست. با اين حرکت خود وابستگي خود را به فوتبال جهان نشان داد.  خوب نبود که بهترين مربي جهان از عرصه فوتبال کنار بماند. بنظرم بايرني‌ها با اين حرکت، برگ برنده‌اي بزرگي را رو کردند.

*خاوير ماسکرانو، بازيکن آرژانتيني بارسلونا:

بزرگي و قدرت مونيخي‌‌ها عامل انتخاب پپ بود

بايرن مونيخ باشگاهي  بزرگ در اروپا است. آنها در تمام رده‌ها بازيکنان آلماني قوي دارند که اکثرشان ملي‌پوش هستند. به اين دلايل پپ آنجا را انتخاب کرد

*رايان بابل، بازيکن هلندي سابق هوفن‌هايم:

حضورش براي کل آلمان سود دارد

چه شنيدم؟ پپ گوارديولا در بايرن؟ فوق‌العاده است. بنظرم اين حضور براي کل فوتبال آلمان ثمربخش است.

*فرانتس بکن‌باوئر، بازيکن افسانه‌اي ژرمن‌ها، رئيس افتخاري باشگاه بايرن:

از صميم قلب آرزوي موفقيت مي‌کنم

بايد بابت اين استخدام تبريک بگويم که بايرن اين مربي بزرگ را تصاحب کرد. مي توان تصور کرد او با حجم وسيعي از پيشنهادهاي عالي مواجه بوده است.‌او يکي از بهترين و موفق‌ترين مربيان جهان است. واقعا به اين انتخاب بايد تبريک گفت و از صميم قلب آرزوي موفقيت کرد.

*بوريس بيکر، قهرمان اسبق تنيس آلمان و جهان :

هوينس،‌ با آوردن پپ نشان دادي جادوگري!

واي خداي من! اولي هوينس جادوگر است که گوارديولا را به مونيخ آورد.

*پاوئل برايتنر، هافبک ملي‌پوش اسبق آلمان:

فوتبال پپ در بايرن، تلفيق تکنيک و فيزيک تماشاگرپسند است

گمان نکنم گوارديولا دوست داشته باشد تمام سبک بازي بارسا را در بايرن اجرا کند. بنظرم او تلفيقي از فوتبال تکنيکي و فيزيکي تماشاگرپسند در مونيخ ايجاد خواهد کند.

*مارتين کيند، رئيس باشگاه هانوفر:

بايرن قبل از پپ گوشه چشم نشان داد/ مونيخي‌ها مي‌‌خواهند شماره يک بمانند

بايرني‌ها قبلا با استخدام مارتينز گوشه چشمي از کاري که مي خواهند انجام دهند، صورت دادند. با اين استخدام بايرن نشان مي دهد مي خواهد در آلمان تيم شماره يک باقي بماند. در رده بين‌المللي نيز مي خواهند قهرمان شوند.

*آندرئاس رتيگ، مدير تجاري اتحاديه فوتبال آلمان:

حضور گوارديولا يعني ارزش زياد بوندس‌ليگا!

فقط به مونيخي‌ها بابت اين گزينش بايد تبريک گفت.اين امضاي قرارداد يکبار ديگر نشان مي دهد بوندس‌ليگا چه جايگاه عظيمي در فوتبال اروپا و جهان دارد.

*سرآلکس فرگوسن، سرمربي منچستريونايتد:

اصلا فکرش راهم نمي‌کردم/ پپ مربي تيمي تشنه موفقيت مي‌شود

وقتي خبر را شنيدم، حيرت کردم.اصلا انتظارش را نداشتم. کار کردن در بايرن سخت است. چون آنها با آن همه قدمت و افتخار، داشتن ورزشگاهي خارق‌العاده و بازيکناني بسيار قوي،‌ تشنه کسب موفقيت هستند.

*کني دالگليش، اسطوره سابق ليورپول:

پپ به جاي رفت که قوي است

از حضور گوارديولا در بايرن تعجب نکردم. او با اين اقدام به سود باشگاهي با بنيه مالي قوي و با ثبات تصميم‌گيري کرد.

*يورگن کلوپ، سرمربي بورسيادورتموند:

شگفت زده شدم/  دوست دارم از نزديک با «پپ»‌مهربان آشنا شوم

از شنيدن اين خبر شگفت زده شدم. پپ موفق‌ترين مربي سال‌هاي اخير است و سبک خاص خودش را دارد .خوشحال مي‌شوم از نزديک در بوندس‌ليگا با او آشنا شوم. او چهره اي دوستانه و صميمي دارداميدوارم در نشست مربيان فدراسيون فرصت آشنايي  با او را کسب کنم.

*اوون هارگريوز، هافبک سابق تيم ملي انگليس و بايرن:

پپ به منچستريونايتد آلمان رفت

کمتر باشگاهي ساختار قوي و ثبات بايرن را دارد.  آنها منچستريونايتد آلمان هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ