مصاحبه سرمربيان سابق سرخآبي درباره دربي
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 13:21 | نویسنده : Amir

سرمربيان سابق تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس با حضور از دربي و تجربيات خود از اين مسابقه صحبت کردند.

به نقل از خبرگزاري فارس، حميد استيلي و پرويز مظلومي سرمربيان سابق استقلال و پرسپوليس در آستانه دربي 76 در مورد اين مسابقه و بازي‌هاي دو تيم پرسپوليس و استقلال از گذشته تا کنون صحبت کردند. آنچه مي‌خوانيد حاصل گفت‌وگوي دو ساعته با اين مربيان است با اين توضيح که حميد استيلي حدود نيم ساعت زودتر از پرويز مظلومي در خبرگزاري حاضر شد به همين دليل در ابتدا فقط صحبت‌هاي حميد استيلي را مي‌خوانيد و پس از حضور مظلومي صحبت‌هاي هر دو مربي در کنار يکديگر منتشر شده است.

اين دو مربي در بيشتر دقايق به جاي کري‌خواني به درد دل پرداخته و از حمايت نشدنشان در زمان سرمربيگري در اين دو تيم صحبت هاي ناگفته هايي مطرح و با يکديگر همدردي کردند.

*هواداران اکنون قدر مربي ايراني را مي‌دانند

* در فضاي دربي هستيد؟

مگر مي‌شود کسي در اين فضا نباشد، همه در اين فضا هستند، امسال چون خودم در تيم بزرگسالان مسئوليت ندارم و بيشتر وقتم درگير تيم‌هاي پايه و پيشکسوتان هستم و در کميته فني هم به نوعي به پرسپوليس کمک مي‌کنم و اکنون مربي ايراني هدايت پرسپوليس را بر عهده دارد که قدرش را بيش از گذشته هواداران مي‌دانند.

* در زمان شما قدر مربي ايراني را نمي‌دانستند؟

اکنون چون ابتدا مربي خارجي آمده است بيشتر قدر مربي ايراني را مي‌دانند، اگر ابتدا مربي ايراني بود با اين مسئله کنار نمي‌آمدند و با مشکل مواجه مي‌شد. اکنون در نفت آبادان هم همين مسئله رخ داده است، 2 مربي خارجي آمده که نتيجه نگرفته و اکنون مربي ايراني آمده است.

* قبول داري انتخاب اشتباه مربيان خارجي به اين فضا کمک کرده است؟

فضاي فوتبال ما فضاي خاصي است زيرساخت‌هاي ما آماده نيست که هر مربي خارجي در آن نتيجه بگيرد، اکنون ببينيد در تيم ملي کي‌روش آمده که يکي از بهترين مربيان دنياست ولي هنوز نتوانست فوتبال ما را متحول کند. هر مربي خارجي هم که مي‌آيد با مشکل مواجه مي‌شود، مثلاً خود دنيزلي با سه تيم در ترکيه قهرمان شد اما در ايران وضعيت فرق مي‌کند زيرا در آنجا زيرساخت‌ها آماده است اما اينجا اين شرايط را ندارد.

* تراکتورسازي به خاطر کم‌تجربگي حاتمي را به استقلال داد

*مي‌خواهيم در مورد دربي بيشتر صحبت کنيم اين که دربي چيست؟ و از نظر فني چه تفاوتي با مسابقات ديگر مي‌کند.

بحث فني خيلي مي‌تواند به فوتبال ما کمک کند. مثلاً چند وقت پيش صحبت اين بود که چرا مهاجمان ما کم گل مي‌زنند و يا اينکه شما پرسيديد چرا مربيان خارجي موفق نمي‌شوند اين مربوط به خيلي مسائل است که زيرساخت‌ها بايد درست شود.

* مثلاً مي‌خواهيم بدانيم چرا در ال‌کلاسيکو وقتي تيم محبوب يک هوادار مي‌بازد آنها باخت را قبول مي‌کنند اما در ايران باخت در دربي شرايط متفاوتي دارد؟

فرهنگ آنها با ما خيلي فرق مي‌کند،‌ خيلي مسائل بايد رخ بدهد تا اين فرهنگ هم در فوتبال ما جا بيفتد و فقط مسائل فوتبالي در ميان باشد اما اينجا مسائل اجتماعي‌، فرهنگي، اقتصادي به هم تنيده شده است.

* اما دنيزلي در دربي‌ها موفق بود، دليل آن را چه مي‌دانيد؟

بعضي مسابقات شرايط خاصي دارد، مثلاً دربي قبل شرايط خيلي خاصي اتفاق افتاد و هيجان و قشنگي فوتبال هم به همين است. مثلاً در همان بازي که من مربي پرسپوليس بودم و دو بر صفر باختيم وقتي در بازي يک بر صفر عقب بوديم ضربه پنالتي را از دست داديم. شايد اگر آن پنالتي گل مي‌شد شرايط مسابقه فرق مي‌کرد. قشنگي و هيجان فوتبال هم به همين مسائل است.

* يعني باخت شما به استقلال فني بود؟

قطعاً مسائل فني دخيل است ولي در فوتبال ايران فقط مسائل فني نيست. در مسائل خارج از زمين اتفاقات زيادي مي‌افتد و اتفاقات بيرون از زمين تأثيرگذار است. شايد يکي از دلايلي که مربيان خارجي در فوتبال ما نمي‌توانند موفق شوند به خاطر همين مسائل خارج از زمين است. اين مسائل خيلي اين مربيان را اذيت مي‌کند. دربي شرايط خاصي دارد و مسائل روحي-رواني تأثيرگذار است. بازيکنان بزرگ هم خيلي در نتيجه دربي مي‌توانند تأثير داشته باشند. در اين بازي بازيکنان انگيزه زيادي دارند يک هفته قبل از دربي در تمرينات بکش‌بکش است و بازيکنان با تمام وجود تلاش مي‌کنند تا در ترکيب اصلي قرار بگيرند. بنابراين مسائل شروع بازي و جريان مسابقه خيلي مهم است، اين که بازي را چگونه شروع کنيد و چگونه آن را کنترل کنيد.

* از نظر فني دو تيم پرسپوليس استقلال در دربي پيش رو چه شرايطي دارند؟

اولين اينکه تيم فني پرسپوليس نسبت به نيم‌فصل اول تغيير کرده است، پرسپوليس در اين فصل از نظر بازيکن هم تغييرات زيادي داشت. بازيکنان طراز اول زيادي در اين فصل به پرسپوليس آمدند که خيلي‌ها ملي‌پوش بودند که به اين تيم آمدند اما برعکس استقلال در شروع فصل کارش را زودتر شروع کرد، قلعه‌نويي تيمش را زودتر و بهتر جمع کرد. کار بدنسازي زيادي هم بر روي بازيکنان انجام داد. ثبات در کار مربي و کادر مديريتي بود به همين دليل هم‌اکنون استقلال در صدر است. ثبات مديريت استقلال هم بيشتر بوده است، فتح‌الله‌زاده چندين سال است که در استقلال حضور دارد اما رويانيان از نيم‌فصل گذشته وارد فوتبال شده است. ژوزه هم دير به پرسپوليس آمد و کار بدنسازي دير انجام شد با اينکه پرسپوليس بازيکنان درجه اول جذب کرد اما تغييرات زياد و يکباره باعث شد که نتواند خوب نتيجه بگيرد و پرسپوليس با اين بازيکنان نبايد در اين رده از جدول باشد اما هرچه مي‌گذرد اين تيم شرايط بهتري پيدا مي‌کند. بايد با اين بازيکنان شرايط بهتري داشته باشد.

* اگر ژوزه بود و با جذب هافبک‌هايي مثل پروويچ و حقيقي امکان داشت پرسپوليس در نيم‌فصل دوم خوب نتيجه بگيرد؟

ابتدا بايد از مديريت باشگاه تشکر کرد که باز هم تمامي ابزار و امکانات را براي کادر فني فراهم مي‌کند. در نيم‌فصل دوم هم با جذب بازيکناني مثل حقيقي که توانسته در خط هافبک کمک زيادي به پرسپوليس بکند يا عادل کلاه‌کج يا پروويچ و همچنين بازگشت علي کريمي و مهرداد پولادي به ترکيب اصلي نشان‌دهنده آن است که 50-60 درصد تيم تغييرات نسبت به زمان ژوزه داشته است. اما ژوزه نتوانست ارتباط خوبي با بازيکنان بگيرد. او خيلي حرفه‌اي فکر مي‌کرد اما در کشور ما همانطور که گفتم فرق مي‌کند. بازيکن و مربي در فوتبال ما بايد رابطه نزديک و صميمي با هم داشته باشند. اين شرايط در زمان ژوزه حاکم نبود و روز به روز هم اين اختلافات در فوتبال ما بيشتر مي‌شد. اين اواخر علي کريمي در تيم نيمکت‌نشين شده بود و بازيکنان ديگر هم با ژوزه مشکل پيدا کرده بودند آمدن حقيقي به پرسپوليس و بازگشت کريمي به ترکيب باعث شد تيم تغيير کند اما اکنون شرايط پرسپوليس نسبت به آن زمان متفاوت است، در دو بازي جام حذفي توانست 10 گل بزند اما در جام حذفي وضعيت با ليگ فرق مي‌کند. استقلال هم از ابتداي فصل شرايط خوبي داشته است.

* استقلال صدرنشين از نظر فني نقطه‌ضعفي دارد؟

هر تيمي نقطه قوّت و ضعفي دارد اما قلعه‌نويي مربي خوبي است که کارنامه درخشاني دارد و افتخاري است براي مربيان ايراني. در نيم‌فصل هم بازيکناني مثل فرزاد حاتمي، عباس محمدرضايي، ايمان موسوي و ... را جذب کرد. مخصوصاً حاتمي که توانسته امتيازات خوبي براي استقلال کسب کند. اگر تراکتورسازي فقط فکر تيم خودش را مي‌کرد شايد بازيکني مثل حاتمي را به استقلال نمي‌داد اکنون صدرنشين بود چون حاتمي گل‌هاي حساسي براي استقلال زد و امتياز گرفت. خيلي از تيم‌ها هستند که حاضرند که چنين بازيکناني را نيمکت نشين کنند اما آن را به تيم ديگر ندهند. در سپاهان هم بازگشت حاج‌صفي به اين تيم کمک زيادي کرده است البته فجر هم به خاطر مشکلات مالي بازيکناني مثل حقيقي، محمدرضايي را به پرسپوليس و استقلال داد. فجر به دنبال قهرماني نبود و وضعيتش با سپاهان و تراکتورسازي فرق مي‌کند. سپاهان، تراکتورسازي و استقلال براي قهرماني تلاش مي‌کنند بنابراين تراکتورسازي به نظر من کم‌تجربگي کرد که بازيکني مثل حاتمي را به استقلال داد.

* پرسپوليس ابزار کافي براي دربي دارد

* اگر شما سرمربي پرسپوليس بوديد، تيم کنوني را براي دربي آينده چگونه ارنج مي‌کرديد و با چه ترکيبي به ميدان مي‌فرستاديد؟

اين پرسپوليس ابزار کافي را دارد در تمام نقاط زمين ملي‌پوش دارد، نيمکت قوي هم در اختيار دارد و اين مسئله براي مربي خيلي مهم است که هم تيم خوبي و هم نيمکت قدرتمندي داشته باشد. قبل از دربي هم نتايج خوبي بوده که از نظر روحي رواني به آن کمک مي‌کند.

* وضعيت استقلال چطور است؟

تيم استقلال هم در ليگ صدرنشينند و هم در جام حذفي خوب نتيجه گرفتند. شايد در استقلال فقط يکي دو بازيکن بيشتر گل‌هاي اين تيم ‌را زده باشند اما کار دفاعيشان به مراتب بهتر است و تيمي که کمتر گل بخورد شرايط بهتري دارد. اکنون برهاني وضعيت خوبي دارد هم گل هاي خوبي زده و هم در خدمت تيم بوده است. مجتبي جباري هم به تيم برگشته با حضور اشجاري، حاتمي، عباس محمدرضايي، وضعيت استقلال به مراتب بهتر شده است. شايد بتوان گفت 40-50 درصد استقلال نسبت به نيم‌فصل اول تغيير کرده است در پرسپوليس هم اين تغييرات به وجود آمده است اميدوارم بازي خوبي از دو تيم ببينيم. من مصاحبه تلويزيوني يحيي‌گل‌محمدي را در ورزش از شبکه دو ديدم که مي‌گفت براي مربيان خيلي مهم است که در اين بازي بازنده نباشند. اما من زماني که مربي پرسپوليس بودم هيچ‌وقت به اين مسئله فکر نکردم هميشه براي برد تيمم را به دربي فرستاده‌ام. اصلاً به مساوي فکر نکرده‌ام ولي خوب اين شرايط پيش مي‌آيد.

* شما با زرنگي نقطه‌ضعف استقلال را نگفتيد؟

چون قلعه‌نويي همکارم است نقطه‌ضعف استقلال را در رسانه نمي‌گويم.

* به خود گل‌محمدي مي‌گوييد؟

طبيعي است چون من عضو کميته فني پرسپوليس هم هستم، نقاط مثبت و منفي استقلال را آناليز مي‌کنيم و به سرمربي انتقال مي‌دهيم.

* اگر شما سرمربي پرسپوليس بوديد با چه ترکيبي تيم را به ميدان مي‌فرستاديد؟

چون من در کميته فني هستم ترکيب پرسپوليس را هم نمي‌گويم زيرا دوست ندارم شائبه دخالت در کار گل‌محمدي ايجاد شود، اگر عضو کميته فني نبودم، خيلي راحت آن را مي‌گفتم. ولي مي‌توانم بگويم مشخص است که پرسپوليس با دو مهاجم بازي مي‌کند و استقلال با يک فوروارد و اين مسئله خيلي مهم است و مشخص مي‌کند دو تيم با چه سيستم پايه‌اي بازي مي‌کنند و در جريان مسابقه تغيير سيستم مي‌دهند. ضمن اينکه به شما مي‌گويم کريم انصاري‌فرد و غلامرضا رضايي بسيار آماده‌اند و استقلال هم نقطه قوتش در خط دفاعش است و نبرد اين دو مي‌تواند خيلي خوب باشد.

*کريمي به زور آمپول هم خودش را به دربي مي‌رساند

* مي‌توانيد پيش‌بيني کنيد که چه کسي مرد اول دربي 76 خواهد شد؟

پيش‌بيني در اين زمينه خيلي سخت است چون دو مهره تأثيرگذار مثل علي کريمي و مهدي مهدوي‌کيا وضعيتشان براي حضور در ميدان مشخص نيست. مثلاً‌ در همان دربي آخر مهدوي‌کيا و زايد تأثيرگذارترين بازيکنان بودند و توانستند بازي دو بر صفر باخته را 10 نفره به برد تبديل کنند. ضمن اينکه بازيکناني که روي نيمکت هستند و وارد ميدان مي‌شوند خيلي مي‌توانند تأثيرگذار باشند. هم در تعيين نتيجه و هم حفظ نتيجه مي‌توانند بسيار اثر گذار باشند.

* به عنوان يک مربي بي‌طرف فکر مي‌کنيد از نظر فني کدام تيم برنده دربي مي‌شود؟

من به عنوان يک پرسپوليسي دوست دارم که پرسپوليس برنده شود اما اينکه بخواهم بي‌طرف و منصفانه پيش‌بيني کنم خيلي سخت است چون استقلال هم نوسانش خيلي کمتر از پرسپوليس بوده است. اين بازي شرايط خاص خودش را دارد و به جايگاه دو تيم در جدول ارتباطي ندارد و مهمتر آنکه هر دو تيم تمامي مهره‌هايشان براي اين بازي در اختيار دارند. شايد کلاه‌کج و مهدوي‌کيا مصدوم باشند اما اين دو در بازي‌هاي گذشته کمتر بازي کرده‌اند.

* وضعيت علي کريمي هم مشخص نيست و در اخبار آمده او دربي را از دست داده است؟

علي کريمي قطعاً خودش را به اين بازي مي‌رساند حتي اگر شده با زور آمپول در دربي بازي مي‌کند. او عاشق پرسپوليس است و دوست دارد در دربي حضور داشته باشد. البته هر دو تيم قبل از دربي بد بازي کردند، پرسپوليس سه امتياز را از داماش گرفت ولي خوب بازي نکرد و استقلال هم مقابل ملوان متوقف شد.

*تجربه قلعه‌نويي بيشتر از گل‌محمدي است

* از نظر کادر فني کدام تيم برتر است؟

از نظر مربيان قلعه‌نويي با تجربه‌تر است و گل‌محمدي اين مسئله را درک کرده و در کنارش مربيي مثل بگوويچ وجود دارد که مي‌تواند خيلي به گل‌محمدي کمک کند. سعيد عزيزيان هم به عنوان مربي دروازه‌بان ها در کنارش حضور دارد که سابقه حضور روي نيمکت را در دربي دارد.

* حضور در دربي به عنوان مربي سخت‌تر است يا بازيکن؟

صد در صد به عنوان مربي من هيچ‌وقت به عنوان بازيکن دربي را نباخته‌ام ولي کار مربيگري با بازيکني خيلي فرق مي‌کند.

* لذت مربيگري بيشتر است يا بازيکني؟

لذت مربيگري بيشتر است زيرا همانطور که در هنگام باخت از مربي انتقادهاي زيادي مي‌شود در هنگام پيروزي هم از مربي زياد تعريف مي‌شود. البته باز هم شرايط متفاوت است زماني که من در استيل‌آذين مربي بودم وقتي تيم پيروز مي‌شد، مي‌گفتند نفرات بزرگ و خوبي دارد و در زمان باخت مي‌گفتند مربي مقصر است. البته اين جو رسانه‌اي است که چه جوي براي مربي ايجاد مي‌شود. شايد برخي از مربيان خوب نتيجه هم نمي‌گيرند اما جو رسانه‌اي خوبي که هست اين مربي را از نتايج تيم مبرا مي‌کند و در زمان باخت کسي به مربي کاري ندارد اما برخي اوقات جو رسانه‌اي به گونه‌اي است مربي واقعاً کاري نمي‌تواند بکند ولي همه انتقادها از مربي صورت مي‌گيرد.

*دربي 9 نفره مثل دربي 6تايي‌ها ماندگار شد

* در دربي78 که شما به عنوان بازيکن حضور داشتيد و 9 نفره به استقلال نباختيد برخي افراد مانند علي فتح‌الله‌زاده مي‌گويند به خاطر توصيه‌اي که شده بود نتوانستند پيروز شوند؟

اصلاً اينگونه توصيه نمي‌شد. توصيه اين بود که باعث تحريک تماشاگران نشويم. جوري بازي نکنيم که تماشاگران با يکديگر درگير شوند. زيرا اگر يک نفر در ورزشگاه درگيري پيدا مي‌کرد اين درگيري به کل ورزشگاه سرايت مي‌کرد. اين توصيه را مي‌کردند که مراقب باشيد که کسي آسيب نبيند و باعث تحريک تماشاگران نشود. فتح‌الله‌زاده هم بعداً اشاره کرد که اگر مي‌توانستيم حتماً آن دربي را مي‌برديم. در همان بازي خود من از کرنر دو بار توپ را به تير دروازه استقلال زدم. وقتي هم تيم 9 نفره شد بازيکنان را وسط زمين جمع کردم و به آنها گفتم بايد بيشتر از توانمان بدويم و جاي دو بازيکن اخراجي را پر کنيم. بعد از بازي هم در رختکن از حال رفتيم. علي پروين هم وقتي به رختکن آمد گفت لذت اين بازي به اندازه 6 گلي بود که در گذشته به استقلال زديم. واقعاً‌ 9 نفره در آن بازي دويدن و موقعيت گل ندادن به استقلال دربي خوبي را ايجاد کرد که در يادها هم ماندگار شده است.

* يک درصد گل محمدي حمايت نشدم

* شما به جو رسانه‌اي اشاره کرديد اينکه ممکن است عليه يک مربي باشد چرا از شما که يک بازيکن ملي‌پوش و قديمي پرسپوليس بوديد به اندازه يحيي گل‌محمدي در اين تيم حمايت نشديد؟

يک درصد يحيي گل‌محمدي هم حمايت نشدم به خاطر مسائل سياسي که آن زمان ايجاد شد و شرايط خاصي که پيش آمد اين اتفاق افتاد.

* چه مسائل سياسي پيش آمد؟

جر و بحث دايي با کاشاني و نحوه جدايي دايي از پرسپوليس و برخي عوامل ديگر باعث شد که چنين جوي عليه من درست شود. از اولين بازي روي سکوها شعار دادند، شايد خود من هم اشتباه کردم و نبايد در آن شرايط به پرسپوليس مي‌رفتم قسمت بود و من هم راضي به رضاي خداوند هستم. آن زمان دعواي وزارت ورزش هم با پرسپوليس بود. پول به کاشاني هم ندادند و نتوانستيم ابزار خوبي تهيه کنيم. نه توانستيم بازيکن بگيريم و بازيکنان ملي را هم به اردو بردند بازيکن هم نداشتيم و همه اين مسائل دست به دست هم داد.

*پرويز مظلومي در اين لحظه وارد سالن شد و از اين لحظه مصاحبه با حضور استيلي و مظلومي ادامه پيدا کرد؛

* آقاي مظلومي چه خبر؟

خبرها پيش شماست من در خانه مي‌نشينم و دربي را نگاه مي‌کنم.

* چرا به تيم نفت آبادان نرفتيد؟

مظلومي: وضعيت اين تيم خيلي بد است و با جرثقيل هم نمي‌توان آن را بالا کشيد. البته قبل از حضور کاسيميرو مي‌خواستم به نفت بروم که قسمت نشد. يکسري آدم‌هاي سياسي در تيم نفت دخالت مي‌کنند. کاسيميرو هم بايد مي‌آمد و نشان مي‌داد که چيزي بارش نيست.

استيلي: اکنون مي‌توان در نفت آبادان کار کرد زيرا بعد از ناکامي دو مربي خارجي قدر مربي ايراني را مي‌دانند ولي شرايط تيم در جدول خيلي بد است. برخي کاسيميرو رو علم کردند.

* وضعيت براي گل‌محمدي بهتر شده است

* امسال ذهنيت نسبت به مربيان خارجي خيلي عوض شده است؟

استيلي: بله. براي يحيي هم خيلي بهتر شده است. دنيزلي و ژوزه هم آمدند و رفتند و اکنون براي گل‌محمدي وضعيت بهتر شده است.

مظلومي: شما کي‌روش را ببينيد چه مي‌کند؟ فقط اوليويرا در تراکتورسازي خوب کار کرده است که او بلد است چه کار کند. او از نظر روحي و رواني مي‌داند چه بکند. او ارتباط خوبي با بازيکنان دارد.

* حمايت تماشاگران در تبريز هم خيلي به اولويرا کمک مي‌کند.

استيلي: حضور آن هواداران خيلي مهم است، مثلاً در دورود هم تماشاگرانشان جو خوبي را درست کردند و حتي با وجود اينکه گهر در انتهاي جدول است مربي حريف را هم تشويق مي‌کنند.

* فوتبال به شانس است

* آقاي استيلي به عنوان مربي چند دربي را به مظلومي باختيد؟

استيلي: سه بازي با استقلال انجام دادم که دو دربي را باختيم. در جام ولايت هم که قهرمان شديم با استقلال مساوي کرديم.

مظلومي: فوتبال همه‌اش شانس است بعضي وقت ها به آدم رو مي‌کند و بعضي وقت ها هم شانس نمي‌آوريم.

* آقاي مظلومي يعني دانش مربيگري نقشي ندارد؟

مظلومي: دانش حرف اول را مي‌زند ولي گاهي اوقات توپ‌هاي تيم شما گل نمي‌شود و يک توپ حريف روي دروازه مي‌آيد و گل مي‌شود. ولي اين را نه تنها جلوي استيلي که پشت سرش هم مي‌گويم. تيم‌هاي استيلي هميشه مقابل استقلال خوب بازي کرده‌اند. هر دو بازي که در ليگ با پرسپوليس و استيلي بازي کرديم فوتبال بازي کردند، جوانمردانه بازي کردند و استقلال هم بازي خودش را کرد. پرسپوليس استيلي سرافرازانه به من باخت و دربي‌هاي خوبي بود. در جام ولايت هم نه استيلي مهره داشت، نه من. با اين حال بازي خوب و زيبايي از کار درآمد که 2 بر 2 مساوي شد.

* در استقلال حمايت نشدم،10 دربي هم مي‌بردم نمي‌ماندم

* آقاي مظلومي حميد استيلي در پرسپوليس حمايت نشد و با بدبياري از اين تيم کنار رفت، شما که 4 دربي را برديد و براي استقلال جام قهرماني هم آورديد چرا کنار گذاشته شديد؟

مظلومي: استيلي واقعاً‌ بد آورد، اگر اکنون و در اين شرايط به پرسپوليس مي‌رفت موفق مي‌شد،‌البته من هم در استقلال نياز به حمايت داشتم که حمايت نشدم.

* اما مي‌گويند، پيروزي در دربي حضور مربي در تيم را گارانتي مي‌کند، شما چرا تضمين نشديد؟

مظلومي: من اگر 10 دربي را هم مي‌بردم تضميني براي حضورم در استقلال نمي‌شد. مسئله‌اي که در استقلال براي من پيش آمد سال اول با يک امتياز قهرمان نشديم و دو دربي را هم برديم. سال دوم هم باز هم در ليگ قهرمان نشديم اما دربي‌ها را برديم و در جام حذفي به قهرماني رسيديم. اگر از نظر ديدگاه فني بخواهيم نگاه کنيم. بايد سال سوم هم در استقلال به کارم ادامه مي‌دادم. اما اين اتفاق ها فقط در فوتبال ما مي‌افتد و در جاهاي ديگر چنين چيزهايي وجود ندارد که يک مربي کارنامه داشته باشد و بعد او را نديده بگيرند. سابقه‌اي که داشتم و تجربه‌اي که به دست آورده بودم طبق مذاکرات و صحبت‌هايي که انجام شده بود بايد سال سوم هم در استقلال مي‌ماندم اما خوب نشد. همان دست‌هاي پشت پرده‌اي که دوستان صحبت مي‌کنند بيشتر به من لطمه زد تا کسي ديگر، من هم وظيفه‌ام را انجام دادم فکر مي‌کنم هواداران هم راضي باشند. هميشه آرزو مي‌کنم استقلال موفق باشد. بيرون نمي‌نشينم و تيشه را بردارم و به ريشه استقلال بزنم. اين استقلال نه مال من است نه مال کسي ديگر، مال مردم است، اين شعار هم نيست،‌هرچه هم داريم از اين مردم است. اگر به اينجا رسيده‌ايم مردم ما را به اينجا رسانده‌اند. دوست دارم مردم خوشحال شوند و خودخواه نيستم. که تيم نتيجه نگيرد و آسيب ببيند و مردم ناراحت شوند.

استيلي: همانطوري که انگشت‌هاي نامرئي در بازي پرسپوليس و داماش پدر ما را در آورد تازه داشتيم شکل مي‌گرفتيم که آن اتفاق افتاد.

* چرا مظلومي به تيم ديگري نرفت؟

مظلومي: استقلال خيلي دير من را رها کرد. در بازي‌هاي آسيايي بوديم که تيم‌هاي ديگر ليگ برتري مربي‌هاي خود را انتخاب کردند حتي قبل از آنکه به ازبکستان برويم،‌با يک تيم صحبت کردم که مسئولان باشگاه استقلال گفتند، شما سال سوم هم هستيد و من هم به آن باشگاه که خيلي خوب هم بود جواب رد دادم اما بعد از بازگشت اتفاقات ديگري افتاد و دوست ما امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال شد و تيم‌هاي ليگ برتري هم سرمربيان خود را انتخاب کرده‌ بودند و فقط باشگاه تراکتورسازي بدون مربي بود که جو و شرايطي پيش آمد که به آن تيم نرفتم. خوشحالم که در آن شرايط به تراکتورسازي نرفتم. بعد هم پيشنهاداتي که شد از تيم‌هاي بود که کار در آنها خيلي سخت بود. قبل از پايان نيم‌فصل دو باشگاه با من صحبت کردند. دو دوست خوب من در آن باشگاه بودند که به مديران عامل باشگاه‌ گفتم به مربيانتان فرصت بدهيد. اکنون هم برخي باشگاه‌ها با من مذاکره کرده‌اند ولي پيشنهاد داشتم همانطور که حميد استيلي پيشنهاد داشته و دارد. با هزار و زد و بند و ارتباطاتي که در فوتبال است. آدم هايي هستند که بخواهيم صادقانه برايشان کار کنيم. اينگونه نيست که همه به دنبال دلال‌بازي و زد و بند باشند.

* يک دربي باختم که تلخ‌ترين بود

* آقاي مظلومي چند دربي را باختيد؟

مظلومي: يک دربي را باختم که تلخ‌ترينش بود. آن دربي شرايط خاص خودش را داشت، نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد شايد در موردش خيلي صحبت شده باشد آن برد مبارک پرسپوليسي‌ها باشد اما قبل از دربي خسروحيدري، جباري و آندرانيک تيموريان و ساموئل را از دست داديم همه و حتي مديرعامل باشگاه که به مسافرت رفت به من گفت‌ تو در اين دربي مساوي هم بکني پيروزي محسوب مي‌شود. مهره‌هاي کليدي ما نبودند بعد در شروع مسابقه ما دو گل زديم و چند فرصت گل‌زني هم را هم از دست داديم. انتظارات از تيم بالا رفت. زماني که هواداران پرسپوليس ورزشگاه را ترک کردند عطش بازيکنان استقلال فروکش کرد. در آن بازي من الونگ را به عنوان هافبک دفاعي در ترکيب استقلال به کار گرفتم آن هم به خاطر اينکه دستم خالي بود. در آن شرايط که هيچکس فکر نمي‌کرد دو گل زديم و توقعات بالا رفت. خود پرسپوليسي‌ها هم فکر چنين نتيجه‌اي را نمي‌کردند اما يکباره در ده دقيقه پاياني همه چيز عوض شد.

* زايد جرقه‌اي بود که تمام شد

* اما ايمون زايد هميشه در ذهنتان ماند؟

زايد يک جرقه بود که تمام شد و رفت. شما براي من کري مي‌خوانيد(با خنده)

* اما قبول کنيد بردهاي پرسپوليس در دربي پيروزي‌هاي خاصي است که هيچ‌وقت استقلال چنين بردهايي نداشته است؟

مثلاً کدام دربي؟‌ آن پيروزي 3 بر 2 خواست خدا بود. براي کري‌خواني اين را نمي‌گويم اهل کري نيستم، عده‌اي گفتند مظلومي آنجوري تشويق کرد و بازي برگشت. اصلاً اين صحبت‌ها نيست. خود استيلي هم مي‌داند اين بازي براي ما مربيان مهم است همه بازيکنان هم تلاش مي‌کنند تا در دربي گل بزنند تا در تاريخ بمانند. آن شادي من هم طبيعي بود، در بازي‌هاي ديگر هم اين شادي را انجام مي‌دادم اما چون در آن بازي بازنده شديم، اين مسئله نمود پيدا کرد.

* اما يک بار هم مرفاوي چنين حرکتي در دربي انجام داد شايد حرکت شما هم مثل آن اتفاق بود که بازيکنان پرسپوليس را تحريک کرد؟

نه در آن بازي ميلاد ميداوودي حتي از روي خط دروازه توپ را به تير دروازه کوبيد و فرصت‌هاي گل‌زني را از دست داديم.

* آقاي استيلي به نظر شما زايد يک جرقه بود؟

استيلي: اين اتفاقات شايد چند سال يک بار در فوتبال بيافتد. مثلاً بازي استراليا را يادم است که دو بر صفر عقب بوديم و بازي مساوي شد. اين اتفاقات خاص فوتبال است در آن بازي هم شايد زايد که کمتر بازي کرده بود به ميدان آمد و آن حادثه رخ داد. اين اتفاقات در فوتبال خيلي کم رخ مي‌دهد و خيلي در فوتبال نادر است. معلوم نيست واقعاً چه اتفاقي افتاد، همانطور که مظلومي گفت بازي دو بر صفر باخته را که تيم 10 نفره است يکباره برگردد قشنگي فوتبال است.

مظلومي: اگر آن بازي را مرور کنيد، پرسپوليس در زماني که 11 نفره بود موقعيتي روي دروازه ما نداشت. اين فوتبال هميشه همين است. در ايران اينجوري است بلد نيستيم از اينکه حريف يک يار کمتر دارد خوب استفاده کنيم. زيرا احساس بر منطق غلبه مي‌کند و تيمي که 10نفره شده دو برابر انرژي مي‌گذارد ولي زماني که 11 نفره هستند اين نيرو را مصرف نمي‌کنند.

استيلي: يکسري اعتقادات هم در ايران داريم. بازي 2 بر صفر عقب‌ افتاده را که همه نا اميد بودند با دعاهايي که مي‌شود برمي‌گردد. ما به اين دعاها اعتقاد داريم. اين اعتقادات هم است و همه اين عوامل باعث شد آن نتيجه 3 بر دو رقم بخورد.

* آنهايي که برد را براي خود مي‌خواستند به يکباره قايم شدند

* آقاي مظلومي بعد از پيروزي 2 بر صفر با شما تماس گرفتيم و گفتيم چه احساسي داريد، که گفتيد حال من مهم نيست، مي‌خواهم بدانم استيلي چه احساسي دارد، دوست ندارم جاي استيلي باشم و از او حمايت کرديد، بعد از دربي 3 بر 2 احساس استيلي را تجربه کرديد؟ بعد از آن باخت چه چيزي شما را اذيت کرد؟

مظلومي: خود باخت آزاردهنده است. ولي آنهايي که در پيروزي‌ها خودشان را جلو انداخته‌اند و مي‌خواستند بردها را به نام خودشان ثبت کنند، يکباره قايم شدند و من را تنها گذاشتند اين تنهايي من را خيلي زجر داد. بار شکست روي دوش من افتاد البته کاستي‌هاي زيادي در آن بازي داشتيم و همه مي‌دانستند شرايط سخت بود، خود فتح‌الله‌زاده در ايران نبود، شايد اگر بود يکسري مسائل را جمع مي‌کرد. در استقلال آن زمان کمبودهاي زيادي داشتيم اما آنها را در دل خودم نگه داشتم، من به شدت استقلالي هستم و آن مسائل را بروز ندادم و در دل خودم نگه داشتم. خيلي چيزها را در آن دو سال در استقلال تجربه کردم. ناملايمت‌ها و صحبت‌هايي که مي‌شد. هر باختي که مي‌آوردم يک مربي شاه مي‌شد سريع گفته مي‌شد با فلان مربي صحبت شده است. اين مسائل تمام تمرکز يک مربي را به هم مي‌ريزد.

استيلي:‌ پرويز خان اگر شرايط براي شما اينگونه بود، در پرسپوليس زمان من همه مربيان داشتند به اين تيم مي‌آمدند و حتي مي‌گفتند با باشگاه مذاکره هم کرده‌اند.

* آقاي استيلي همان بازي اول بايد استعفاء مي‌داديد چون در دقيقه 22 هواداران علي دايي را صدا زدند؟

استيلي: نمي‌شد چنين کاري کرد.

* برايم پيامک‌هاي نيش‌دار هم آمد

* آقاي مظلومي بعد از شکست پيامک‌هاي هوادران را که به شما مي‌فرستادند ديديد؟

مظلومي: اکثر آنها به من دلداري مي‌دادند،‌ خيلي پيامک مي‌آمد. دلم به آنها خوش بود.

* پيامک‌هاي پرسپوليسي‌ها را هم مي‌ديديد؟

مظلومي: من دلداري‌هاي استقلالي‌ها را مي‌ديدم.

* ويژه‌ترين پيامکي که براي شما آمد چه بود؟

مظلومي: مضمون همه آنها اين بود که بردهاي گذشته شما را در دربي فراموش نمي‌کنيم و اين بازي هم فداي سرتان.

* پيامک نيش‌دار هم به شما زدند؟

مظلومي: بله، برخي پيامک‌ها نيش‌دار هم بود. در برخي اس ام اس ها هم حمايت است هم برخي‌ها را وادار مي‌کنند که به ما اس‌ام‌اس بزنند.

استيلي:‌ به من هم پيامک‌هايي که در آن بدو بيراه بود مي‌زدند. استرس در فوتبال ما بالاست زيرا نتايج فقط به خاطر مسائل فني رقم نمي‌خورد. خيلي از آنها به خاطر مسائل بيرون از زمين است. من يک مثالي مي‌زنم سه روز مانده به دربي به ما گفتند که شيث‌رضايي و محمد نصرتي مي‌توانند براي ما بازي کنند. اما من گفتم کار غير اخلاقي کردند و آنها را بازي ندادند و بازيکنان جوان را به ميدان فرستادم و بعد به استقلال باختيم و به من هم فحش دادند اما کسي به اين مسائل نگاه نمي‌کند که مثلاً من دو بازيکن تأثيرگذار را به خاطر مسائل اخلاقي بازي ندادم. ما در 90 دقيقه خوب بازي کرديم اما در دو 15 دقيقه اضافه مقابل استقلال کم آورديم و نفر هم نداشتيم که جايگزين کنيم. کسي به اين مسائل نگاه نمي‌کند. کسي اصلاً نگفت مسائل اخلاقي را راعايت کردي و هرچه هم از دهنشان درآمد به من گفتند. من قرارداد دو ساله داشتم و مي‌توانستم نروم اما اين کار را نکردم ولي مربي خارجي مي‌گويند اخراجي اما به طور مي‌خواهد بماند. اما قرارداد دوساله داشتم و گفتم خداحافظ و رفتم. مبلغ قراردادم را هم به تيم دادم زيرا در اين کشور زندگي مي‌کنيم. اکنون قدر مربي ايران را مي‌دانند. زيرا مربي ايراني مي‌گويد من را نمي‌خواهيد اشکالي ندارد و خداحافظي مي‌کند.



مظلومي: آيا اگر من مربي خارجي بودم پولش يک سال مي‌ماند؟ هنوز هم پولم را نگرفته‌ام. آنهايي که در باشگاه هستند پولشان را نمي‌گيرند، من که بيرون هستم. من در حال حاضر به خاطر فتح‌الله‌زاده صبر کرده‌ام خودش هم مي‌داند اگر صبرم تمام شود ديگر آن چيزهايي که در دلم هست را بيرون مي‌ريزم.

استيلي: هنوز چک شاهين بوشهرم نقد نشده است.

* پرسپوليس با ترکيب داماش بازي مي‌کند

* حميد استيلي حاضر نشد ترکيب پرسپوليس را بگويد، از شما مي‌خواهيم ترکيب پرسپوليس را در دربي مشخص کنيد، اگر شما مربي پرسپوليس بوديد، اين تيم را با چه ترکيبي به ميدان مي‌فرستاديد؟

مظلومي: پرسپوليس صد در صد با همان ترکيب بازي با داماش بازي مي‌کند البته علي کريمي را هم به آن اضافه کنيد.

* پرسپوليس در بازي با داماش خوب بازي نکرد؟

مظلومي: دو بازي قبل و بعد از دربي هميشه سخت است. اگر در دربي باخته باشي بازي بعد سخت است. اگر هم پيروز شده باشي باز هم سخت است. بازي قبل از دربي هم سخت است و تيم‌ها با احتياط بازي مي‌کنند. بازيکنان احتياط مي‌کنند که مصدوم و سه اخطاره نشوند و تيم‌هايي که قبل از دربي با استقلال و پرسپوليس بازي دارند خيلي خوش‌شانس هستند. البته داماش و ملوان از اين شانسشان استفاده نکردند.

* اما ملوان نباخت و داماش در تهران بازنده شد؟

مظلومي: در هر صورت ملوان از احتياطي که استقلال کرد استفاده نکرد، خود ملوان هم محتاط بود.

* پس معتقديد پرسپوليس با ترکيب داماش مقابل استقلال بازي مي‌کند؟ چه کسي را بيرون مي‌گذارد تا کريمي بازي کند؟‌

مظلومي: در آن بازي کلاه‌کج به جاي کريمي بازي کرد که اکنون مصدوم است.

استيلي: زماني که من مربي بودم قبل از دربي با ذوب‌آهن بازي کرديم که دو بر دو مساوي شد و بازي خوبي هم انجام داديم اما بازيکنان در ابتداي مسابقه کپ کردند. يک بر صفر عقب افتاديم و يک پنالتي را هم از دست داديم. شايد اگر آن پنالتي گل مي‌شد از نظر رواني بالا مي‌آمديم و استقلال افت مي‌کرد ولي پنالتي گل نشد و ما گل دوم را هم خورديم.

* آقاي استيلي شما چه ترکيبي براي استقلال در نظر مي‌گيريد؟

استيلي: من تمام بازي‌هاي استقلال را در اين فصل نديده‌ام اين تيم در نيم‌فصل دوم 30-40درصد تغيير کرده است. با اين حال فکر مي‌کنم در خط دفاع استقلال، منتظري، صادقي، حنيف عمران‌زاده و حمودي بازي کنند. در کار دفاعي پژمان خوب است و در کار هجومي حمودي بهتر است، بايد ببينيم چه تفکري وجود دارد.

مظلومي: فکر مي‌کنم همين چهار مدافع بازي با ملوان در دربي بازي کنند. در اين بازي گل نخوردن خيلي مهم است.

* بازيکنان پرسپوليس در دربي کم‌تجربه هستند

* آقاي مظلومي به نظر شما تجربه بازيکنان پرسپوليس مثل بنگر و حسيني در دربي کمتر از بازيکنان استقلال است؟

مظلومي: بنگر و سيد جلال حسيني بازيکنان بزرگي هستند در تيم‌هايي مثل سپاهان بازي کرده‌اند اما دربي با همه بازي‌ها فرق مي‌کند. به اصطلاح بايد دربي‌باز و دربي‌بلد باشي. نفراتي که در پرسپوليس هستند، به خاطر تغييرات زياد اين تيم تجربه کمتري در دربي دارند. 16 بازيکن در پرسپوليس تغيير کردند. در استقلال ساموئل سه بار در دربي بازي کرده است و با جو دربي آشناست. اما پروويچ بازيکن خارجي پرسپوليس در بازي‌هاي گذشته خوب بازي کرده است اما مشخص نيست در دربي چگونه بازي کند يا در تقابل حقيقي و نکونام تجربه خيلي بيشتري دارد و در دربي هم حضور داشته است. دفاع چپ و راست هم در دربي نداشتند. اما در استقلال مهدي رحمتي، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي، حمودي تجربه دربي را دارند اما اشجاري تجربه دربي را ندارد. در خط هافبک هم جباري دربي‌هاي زيادي گذرانده است. خسرو حيدري هم همينطور. آرش برهاني هم دربي‌هاي زيادي را ديده فقط اگر حاتمي را بگذارد او اولين دربي‌اش را تجربه مي‌کند. تجربه نيمکت استقلال هم بيشتر از استقلال است. البته نبايد گل‌محمدي را دست کم بگيريم. او مربي‌اي است که آمده و با بازيکنان رفاقت کرده است. آن طور که نشان مي‌دهد بازيکنان پرسپوليس را به هم نزديک کرده است.

* مجيدي اسلحه پنهان قلعه‌نويي است

* تصور مي‌کنيد مرد ويژه اين دربي چه کسي باشد؟

مظلومي: فرهاد مجيدي را نمي‌توان دست کم گرفت. اگر از فرهاد حتي در نيمه دوم استفاده شود، تاثيرگذار است. او يک وزنه روحي براي استقلال است. فکر مي‌کنم اسلحه پنهان قلعه‌نويي در دربي مجيدي است.

* اما مجيدي در بازي با مس کرمان بازيکن آماده‌اي نشان نداد؟

مظلومي: مجيدي بعد از يک سال به ميدان آمده است. زماني هم در ديدار با مس بازي کرد که استقلال بيشتر دفاع مي‌کرد و توپ زيادي به او نرسيد. يکي دو توپ به او رسيد که موقعيت هم ايجاد کرد.

* تصور مي‌کنيد فرهاد مجيدي در ترکيب استقلال حضور داشته باشد؟

مظلومي: من فکر مي‌کنم در نيمه دوم مجيدي را به ميدان بياورد.

*دروازه‌بان‌ها نقطه اتکا دو تيم هستند

* چهره شاخص دو تيم کدام بازيکنان خواهند بود؟

مظلومي: هر دو تيم بازيکن شاخص دارند علي کريمي اگر مصدوم نباشد و بازي کند، چهره شاخص است. در استقلال هم فرهاد مجيدي، آرش برهاني مي‌توانند تاثيرگذار باشند. آنها در دربي‌هاي قبل خوب بودند. مهدي رحمتي هم مي‌تواند نقطه اتکا باشد. همانطور که نيلسون در پرسپوليس مي‌تواند همين وضعيت را داشته باشد.

استيلي: مجيدي و کريمي در دو تيم شرايط ويژه‌اي دارند. حضور آنها باعث حمايت بيشتر هواداران مي‌شود. يادم هست يک بار حسن روشن مي‌گفت من مصدوم بودم و نمي‌توانستم خوب بازي کنم. در نيمه دوم به ميدان آمدم ولي آنقدر هواداران از من حمايت  و تشويق کردند که خودشان توپ را وارد دروازه پرسپوليس کردند.

* AFC نمي‌گذاشت آن بازي برگزار شود

* آقاي مظلومي شما يک بار در دربي گلزني کرديد؟

مظلومي: بله. گل خاطره‌انگيزي زدم. آن بازي خاطره انگيز بود. اگر آن موقع قرار بود مسئولان AFCتعيين تکليف کنند اجازه نمي‌دادند چنين بازي برگزار شود. تا کنار خط و روي نورافکن‌ها تماشاگران نشسته بودند. 20 دقيقه تيم را تعطيل کردند تا تماشاگران را از نورافکن پايين بيايند. حجازي، پروين براي تماشاگران صحبت کردند تا تماشاگران پايين بيايند و بازي ادامه پيدا کند. 40-50 هزار تماشاگر هم بيرون بودند. ان زمان پخش مستقيم نبود اما اعلام کردند که تلويزيون پخش مستقيم مي‌کند و مردم به خانه‌هايشان بروند. از همه مهمتر اينکه آن همه تماشاگر که تا کنار خط هم بودند پرسپوليس گل خورد و خون از دماغ کسي هم نيامد. من وقتي تعويض شدم از بين تماشاگران پرسپوليس عبور کردم. تماشاگران ما چنين فرهنگي داشتند.

* سياست‌بازي‌ در فوتبال مردم را دلزده کرده است

* خب چرا اکنون که فوتبال ما پيشرفت کرده و حرفه‌اي شده است، چنين فرهنگي ديگر بين تماشاگران وجود ندارد؟

مظلومي: به خاطر اينکه حواشي زيادي ايجاد شده است. مردم دلزده شده‌اند. براي يک بازي معمولي استقلال و پرسپوليس 70-80 هزار تماشاگر به ورزشگاه مي‌آيند. جمعيت ما هم رشد داشته است. چرا استقبال از فوتبال کم شده است؟ يادم هست که مي‌گفتند اگر مجيدي بيايد ورزشگاه پر مي‌شود اما ديديم که مردم اصلا به اين چيزها توجهي ندارد. مردم از فوتبال دلزده شده‌اند به خاطر مسائلي که اطراف فوتبال به وجود آمده است. مردم مي‌فهمند. زد و بندها ودلال بازي‌ها زير ميزي‌ها و سياست بازي‌ها در فوتبال نفوذ کرده و مردم آن را مي‌فهمند و براي اين به ورزشگاه نمي‌آيند وگرنه همان علاقمندي را به فوتبال دارند. اين بهانه است که بگويند هزينه زياد است. آنهايي که عاشق هستند هزينه‌اش را هم تقبل مي‌کنند. 40 سال است که ورزشگاه آزادي را داريم و مردم با هر وسيله‌اي مي‌آمدند و مي‌رفتند. از رختکن که بيرون مي‌آمديم کنار اتوبان مي‌ديديم که مردم پياده از ورزشگاه به خانه‌هايشان برمي‌گردند. بايد کنکاش کنيم ببينيم اين عشق وعلاقه را چگونه از مردم گرفتيم و چرا. اکنون در دربي‌ها هم بيشتر تماشاگران شهرستاني به ورزشگاه مي‌آيند. 20 هزار نفر از تهران براي دربي نمي‌آيند. آنهايي که شب مقابل ورزشگاه مي‌خوابند و از صبح تا بعداز ظهر انتظار دربي را مي‌کشند اکثرا شهرستاني هستيم.

* تعداد دربي‌ها اکنون زياد شده است.

مظلومي: زماني که من و استيلي بازي مي‌کرديم شايد در يک سال يک دربي برگزار مي‌شد اما اکنون تعداد دربي‌ها زياد شده است. در دو سالي که من در استقلال بودم 6 دربي به من خورد. به هيچ مربي اين همه دربي نمي‌رسد.

* آقاي استيلي شما چرا فکر مي‌کنيد تعداد تماشاگران دربي ما کم شده است؟

استيلي: مسائل زيادي وجود دارد. مسائل اقتصادي است که تمرکز همه را گرفته است. ديگري زمان برگزاري مسابقات است. مثلا در ماه رمضان که بعد از افطار برگزار مي‌شد، تماشاگران بيشتري در ساعت 10 شب به ورزشگاه مي‌آمدند تا ساعت 3 بعد از ظهر. قيمت بليت هم در همه جاي دنيا متفاوت است. قيمت بليت بخش‌هايي از ورزشگاه ارزان‌تر است.

*خواب ديده‌ام پرسپوليس 4 بر يک دربي را مي‌برد

* آقاي استيلي شنيده‌ايم خواب ديده‌ايد که پرسپوليس دربي 76 را برده است، درست است؟

استيلي: من خيلي کم خواب مي‌بينم اما خواب ديدم که 4 بر يک پرسپوليس استقلال را شکست داده است. در نيمه اول هم استقلال از حريف پيش بود اما در نيمه دوم پرسپوليس 4 گل زد که دو گل آن را غلامرضا رضايي زد و دو گلش را حسين بادامکي زد که الان ديگر در پرسپوليس نيست.

مظلومي:‌اگر نتيجه واقعا 4 بر يک شود همه از استيلي استقبال مي‌کنند و دور و برش مي‌آيند.

استيلي: البته پرويز خان دو گلش را کسي زد که اصلا در پرسپوليس نيست.

* چقدر فکر مي‌کنيد خوابتان تعبير شود؟

استيلي: خواب‌هايي که من مي‌بينم اکثرا تعبير مي‌شود. البته شايد نتيجه کمي فرق کند ولي شايد خوابم تعبير و پرسپوليس برنده شود. خودم زماني که مربي پرسپوليس بودم مي‌گفتم خدا کند خواب ببينم که پيروز مي‌شويم اين خواب تعبير مي‌شود اما خوابي نديدم.

* مادرم هم خواب ديد آمريکا را مي‌بريم

* در بازي ايران و آمريکا در جام جهاني که دو بر يک آمريکا را برديد، گفته بوديد مادرم خواب ديده بود که ايران پيروز مي‌شود؟

استيلي: مادرم يک روز قبل از بازي به من تلفن کرد و گفت خيالت راحت باشد دو بر يک پيروز مي‌شويد و دايي و مهدوي‌کيا گلزني مي‌کنند نگفت من گلزني مي‌کنم. ولي واقعا آن بازي 2-1 شد.

مظلومي: خب خواب مادران چيز ديگري است.

* اعلام شد که علي کريمي دربي را از دست داده است.

استيلي: ‌کريمي مهره تاثيرگذاري است و مي‌خواهد هر طور که شده به تيم کمک کند حتي اگر 10 درصد هم بازي کند مي‌تواند از نظر روحي و رواني به پرسپوليس و هواداران کمک کند. مي‌دانم کريمي چقدر پرسپوليس را دوست دارد. چند وقت پيش هم که به آسايشگاه ثارالله رفتيم به من گفت به بازي داماش نمي‌رسم اما مقابل استقلال بازي مي‌کنم. روزي سه جلسه هم فيزيوتراپي برود خودش را مي‌رساند. حضور او مي‌تواند به بازيکنان و هواداران کمک کند.

* آقاي مظلومي شما نتيجه را چه طور پيش بيني مي‌کنيد؟ کارشناسي نه احساسي بگوييد بازي چند چند مي‌شود؟

مظلومي: روي کاغذ استقلال شرايط خوبي دارد. صدرنشين است. در دور رفت هم همين پيش بيني را مي‌کردند و بازي مساوي شد. اگر پرسپوليس با ژوزه مي‌خواست بازي کند و آن تيم نيم فصل اول بود قطعا مقابل استقلال شکست مي‌خورد اما يحيي شرايط ديگري در پرسپوليس ايجاد کرده است. بازي قابل پيش بيني نيست. استقلال بازيکنان توانمندتري دارد و منطق مي‌گويد استقلال برنده مي‌شود. اما بازي در دربي فرق مي‌کند. مثلا در آن دربي که مجيدي گل زد بازي پاياپاي بود اما مجيدي در دقيقه 93 گل زد. ولي اگر بخواهم دلي بگويم 2- 1 استقلال پيروز مي‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ