درخشان: کاري کردند استقلال قهرمان شود
تاريخ : سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:, | 13:2 | نویسنده : Amir

مربي و بازيکن اسبق پرسپوليس از خاطرات داربي‌هاي قديم به خصوص داربي جنجالي سال 1373 گفت. او معتقد است مسئولان وقت کاري کردند تا استقلال قهرمان شود!

حميد درخشان با اشاره به اينکه در هشت داربي براي پرسپوليس به ميدان رفته است، بيان کرد: تيم‌ها در زمان ما شرايط ويژه‌اي داشتند و بازي‌هاي داربي در ورزشگاه شيرودي برگزار مي‌شد که از لحاظ امکانات سخت‌افزاري ضعيف بود. اما داربي بعد از مدتي به ورزشگاه آزادي آمد و ما در اين ورزشگاه خاطرات خوبي از بازي با استقلال داريم. نتايجي مثل پيروزي سه بر صفر، يک بر صفر و سه بر يک.

بازيکن سابق پرسپوليس ادامه داد: داربي پايتخت، بازي است که هميشه حائز اهميت بوده و نتيجه‌اش هم باعث خوشحالي بي حد و اندازه طرفداران مي‌شود. به همين دليل است که مربيان دو تيم، تيم با کيفيت‌تري نسبت به بقيه بازي‌ها را براي اين بازي آماده مي‌کنند تا ثابت کنند که تصميم‌شان بهتر است. البته حساسيت بيش از حد داربي باعث شده بعضي وقت‌ها کيفيت لازم را نداشته باشد. با اين حال اميدواريم حساسيت‌ها در بازي پيش رو تاثير نگذارد و بازي خوبي از پرسپوليس ببينيم.

وي همچنين در پيش‌بيني‌اش از نتيجه داربي 76 به ايسنا گفت: فکر مي‌کنم پرسپوليس با نتيجه يک بر صفر استقلال را شکست دهد. چون چنين بازي‌هايي نمي‌تواند گل زيادي داشته باشد، مگر در شرايط خاص. همچنين پرسپوليس شرايط خوبي دارد و مي‌تواند برنده باشد. البته بايد برنده شود!

درخشان همچنين در واکنش به صحبت‌هايي که اين روزها مبني بر توصيه مسوولان در گذشته براي مساوي شدن داربي مطرح مي‌شود، تاکيد کرد: به هيچ وجه چنين اتفاقاتي نيفتاده و هر وقت به داربي نزديک مي‌شويم، بعضي‌ها اين موضوع را مطرح مي‌کنند. خودم چند سال بازي کردم و مربي پرسپوليس هم بوده‌ام. پرسپوليس در زمان من بردهاي خوبي داشته چون يک مربي دوست دارد با برنده شدن داربي، کارنامه‌اش را کامل کند و اينکه کسي بگويد بازي مساوي شود، حرف بي‌ربطي است چون تا زماني که من بودم، اين حرف‌ها نبود.

وي در ادامه با اشاره به حاشيه‌هاي داربي سال 1373 توضيح داد: درگيري بين مجتبي محرمي و امير قلعه‌نويي به وجود آمد که رضا شاهرودي هم اخراج شد. پس از اين بازي محروميت‌هاي زيادي به وجود آمد و حتي داربي بعد در بندرعباس برگزار شد. به ياد دارم که خاطيان را شبانه گرفتند و دست و بال بسته به جايي بردند و بدون بررسي محرومشان کردند. اصلا درست نيست که شبانه براي بازيکني محروميت ببرند. فقط مانده بود که مرا محروم کنند که اگر اين طور مي‌شد کل تيم را محروم کرده بودند. حتي دکتر تيم، سرپرست و تدارکات را محروم کردند که واقعا حرکت جالبي بود! در کل هفت نفر محروم شدند و آن بازي را هم سه بر صفر به نفع استقلال کردند و اين تيم با تساوي که در بازي برگشت گرفت، قهرمان شد. يعني کاري کردند که قهرمان شود.

درخشان در پايان مطرح کرد: بازي بارسلونا و رئال مادريد زيباترين ديدار فوتبال دنياست که بايد در همه زمينه‌ها از آن الگوبرداري کرد. فوتبال حرفه‌اي دنيا بعضي حرکات تماشاگران ما را نمي‌پسندد و هواداران ما بايد اين موضوع را درک کنند. الفاظ رکيک و شعار عليه مديرعامل، مربي و بازيکنان، جايگاهي در ورزش ندارد. چقدر خوب است که ما به جاي بي‌احترامي به تيم حريف، انرژي خودمان را روي تشويق تيم خودمان بگذاريم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ