علي حنطه از استقلال اهواز خداحافظي کرد
تاريخ : چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:, | 13:10 | نویسنده : Amir

علي حنطه که چند صباحي بيش نيست هدايت آبي پوشان اهوازي را به دست گرفته با اين تيم خداحافظي کرد تا استقلال اهواز به دنبال چهارمين سرمربي خود براي فصل جاري ليگ دسته اول فوتبال کشور باشد.

به نظر مي رسد استقلال اهواز گوي سبقت در تعويض سرمربي را از صنعت نفت آبادان ربوده است. سه بازي از ورود حنطه به استقلال نمي‌گذرد که اين مربي ساز جدايي خود را کوک کرد، چمدانهايش را باز نکرده، بست و رفت. خودش مي گويد: «دخالت ديگران را در کارش تحمل نمي کند. مي خواهد مديرعامل باشگاه باشد يا هر کس ديگري.»

هنوز سه بازي از آغاز نيم فصل دوم ليگ دسته يک فوتبال نمي گذرد که استقلال اهواز سرمربي خود که با جار و جنجال از شمال شرقي به جنوب غربي کشور آورده بود را از دست داد. سه بازي اي که هفت امتياز برايش داشت. ولي به جاي تشکر از او، رگبار انتقادها را نثارش کردند. از مديرعامل باشگاه تا ابراهيم تهامي بازيکن و مربي سابق استقلال.

استقلال تا قبل از آمدن حنطه وضع نابساماني در رده سيزدهم جدول 14 تيمي جدول داشت. مسعود نوروزي را به جاي عادل حرداني آورد. جابجايي که کم سر و صدا نکرد و زبان کارون يعقوبي نژاد را به توجيه اين نقل و انتقال گشود. نوروزي هم بعد از پنج بازي به خاطر مسائل مالي از جمع آبي هاي اهواز رفت.

مسعود نوروزي پس از رفتنش اظهار کرده بود: «قرار بود در نيم فصل نيمي از پولي که توافق کرده بوديم را بدهند که اين مسئله اتفاق نيفتاد و من هم از سمت خود کناره‌گيري کردم.»

وي که بدون ثبت قرارداد وارد استقلال شده بود و حتي تا چند بازي با نام عادل حرداني در استقلال حضور داشت، تصريح کرد: « تنها به دليل دوستي با مدير عامل باشگاه حاضر شدم با اين شرايط سرمربي استقلال شوم. قبل از شروع کار، شرايطم را گفتم. بر سر مبلغ قرارداد توافق کرديم و من نصف مبلغ را در نيم فصل مي خواستم. اما نيم فصل که شد، مبلغي به من ندادند و زمان پرداخت را به زمان ديگري موکول کردند.»

در حالي که کارون يعقوبي نژاد مديرعامل باشگاه ادعا مي کرد که از اين نارضايتي آگاه نبوده و دليل رفتن سرمربي خود را مسائل ديگري عنوان کرد اما نوروزي بر موضع خود پاي مي فشرد و تاکيد مي کرد: « مديرعامل استقلال از دليل رفتنم مطلع است. وي مي داند که من به خاطر اين رفتم که گفتند آخر بازي ها، تنها نصف مبلغي را که توافق کرده بوديم به من مي دهند. در حالي که با اين وضع ماليِ باشگاه، بعيد مي دانستم همان مقدار هم بدهند.»

بعد از نوروزي، علي حنطه سوار کار شد. در نيم فصل تيم را به دست گرفت و البته اميدوار و راضي. مي گويد: «به خاطر مالکان باشگاه کار را قبول کرده و از نتايجش راضي است.» نگاهي هم به تابلوي امتيازات تيم که بياندازيم مي بينيم که نتايج خوبي هم گرفته. سه بازي با سه تيم خوب. دو برد و يک مساوي. هفت امتياز در سه بازي براي تيمي که در 13 بازي 12 امتياز گرفته به هيچ وجه نتيجه بدي به حساب نمي آيد.

استعفاي ناگهاني او شوکي به استقلال اهواز وارد کرد که کسي انتظارش را نمي کشيد. استقلالي که با 19 امتياز از رده سيزدهم جدا شده و تا رده دهم بالا آمد، به يکباره مسبب اين صعود سريع را به راحتي رها کرد. حنطه تصريح مي کند: «من با علاقه و به خاطر مالکان باشگاه و مردم فوتبالي خوزستان کار مي کردم و لطف خدا هم شامل حالم شد و در سه بازي هفت امتياز کسب کردم اما نمي توانم دخالت ديگران را در کارم تحمل کنم. حتي اگر اين شخص مديرعامل باشگاه باشد.»

اين سرمربي خراساني مي گويد: «در مستطيل سبز همه چيز بر عهده سرمربي است و من بايد پاسخگوي نتايج تيم باشم. در اين چند بازي تيم خوب نتيجه گرفت و هيچ گله و شکايتي توجيه منطقي ندارد. در اين سه بازي سه پله تيم را بالا کشيديم، به طوري که اختلافش حتي با تيم ششم جدول بيش از دو امتياز نيست اما باز هم از کارم ايراد مي گيرند.»

حنطه، دليل اصلي رفتنش را دخالتهاي ديگران از جمله مدير پشتيباني و مالي تيم در تعيين ليست بازيکنان عنوان مي کند. وي مي گويد: «دوست داشتم در استقلال مربيگري کنم اما با دخالتهايشان نگذاشتند اين اتفاق بيافتد. اما همانطور که قول داده بودم باعث صعود تيم شدم. در حالي که خيلي ها فکر نمي کردند بتوانم چنين کاري را انجام دهم.»

حنطه اظهار مي کند: « استعفا دادم و يک ريال هم نگرفتم و تنها از اينکه تيم را به سه پله بالا کشيدم خيلي چيزها ثابت مي شود.» حالا که حنطه هم با کوله باري از گله و شکايت از جمع آبي هاي اهواز رفت. استقلالي ها در انتظار چهارمين سرمربي خود در اين فصل هستند. چهار مربي در يک فصل يک رکورد محسوب مي شود. البته فعلا. با اتوباني که از آمدن خوشحال و رفتن ناراضي مربيان در استقلال به وجود آمده، معلوم نيست، سرمربي بعدي با اين مشکلاتي که در استقلال براي مربيان به وجود مي آيد يا مي آورند بتواند بيش از سه يا چهار بازي روي نيمکت بنشيند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ